Hallo!
Overal wordt aangeraden om lekker XHTML 1.01 strict markup te schrijven.
Prima, ik zie het nut van semantische markup in en heb dan ook al onze (bedrijfje) sites in XHTML 1.1 geschreven.
Laatst kwam ik echter deze blog van Anne tegen waarin naar dit document verwezen wordt. Hier staat duidelijk dat je XHTML pagina's ook met een xhtml mime type moet versturen en waarom. (Annes blog is trouwens XHTML en wordt ook als xhtml verstuurd. Resultaat: Dikke fouten in IE6!)
Wat moet je nou doen? Voorbeelden volgen?
• A List Apart en Mezzoblue gebruiken XHTML maar versturen het als text/html!
• De W3C validator (!) verstuurt ook XHTML als text/html
• Eric Meyer gebruikt HTML 4.01 en HTML 4.0
Zoekmachines lijken XHTML weer mooier te vinden. Maar geldt dat ook voor HTML 4.01 strict?
Ik heb ook ergens gelezen dat je bij een "echt" XHTML document
Ik weet het even niet meer. Jullie wel?
Overal wordt aangeraden om lekker XHTML 1.01 strict markup te schrijven.
Prima, ik zie het nut van semantische markup in en heb dan ook al onze (bedrijfje) sites in XHTML 1.1 geschreven.
Laatst kwam ik echter deze blog van Anne tegen waarin naar dit document verwezen wordt. Hier staat duidelijk dat je XHTML pagina's ook met een xhtml mime type moet versturen en waarom. (Annes blog is trouwens XHTML en wordt ook als xhtml verstuurd. Resultaat: Dikke fouten in IE6!)
Wat moet je nou doen? Voorbeelden volgen?
• A List Apart en Mezzoblue gebruiken XHTML maar versturen het als text/html!
• De W3C validator (!) verstuurt ook XHTML als text/html
• Eric Meyer gebruikt HTML 4.01 en HTML 4.0
Zoekmachines lijken XHTML weer mooier te vinden. Maar geldt dat ook voor HTML 4.01 strict?
Ik heb ook ergens gelezen dat je bij een "echt" XHTML document
code:
moet gebruiken aangezien het xml is. Als je dat doet gebruikt IE echter quirks mode omdat hij geen DOCTYPE kan vinden in de eerste regel. 1
| <?xml version="1.0"?> |
[ Voor 4% gewijzigd door JayVee op 25-09-2004 13:08 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!