Toon posts:

Windows install -> pc valt uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ten einde raad. Ik heb gister een nieuw mobo gekocht voor mijn ouders.
Ik kan netjes in de BIOS komen. Dus ik stel de cd-lezer in als 1e boot-device. En ik wil windows installeren (Xp-Pro) en zodra hij dan klaar is met de bestandsonderdelen uit te pakken (drivers voor cd, HD, floppy, tobo, muis enz.) Wilt hij windows opstarte, en dan valt mijn pc gewoon uit :(

Specs:
Amd 2500+
Asus A7V400-MX
128 mb infineon (pc2700)
Maxtor 9 Diamond plus 80GB HD
Cd-lezer
250Watt voeding

Ik dacht eerst dat het uitvallen had te maken met een geheugen kwestie. Dus ik heb het geheugen al meerdere malen vervangen. 1x door 512mb Samsung (pc2700) en 1x door 256mb van k-data (pc3200). En dit heeft NIET geholpen.

Dus toen dacht ik misschien ligt het aan de HD, dus ik ook die vervangen voor 1 van Seagate 80Gb. Hielp ook niet
Toen als laatste nog de cd-lezer vervange voor een andere, mocht helaas ook niet baate..

Het is geen kortsluiting aangezien het mobo gewoon op de doos ligt en nog niet is ingebouwt.

Dus weet misschien iemand hier waarom mijn pc telkens uitvalt, nadat windows klaar is met alle bestandssystemen uitpakken, en zodra hij dan windows wilt starte gewoon uitvalt. Want ik moet dan telkens eerst de stroom van het mobo afhalen en er weer opzetten wilt hij weer boote.

En het irritante is dat hij telkens op hetzelfde punt uitvalt, dus het is ook geen hitte kwestie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:04 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

trek eens zoveel mogelijk onnodige zooi los en boot dan alleen met videokaart, geheugen en HDD.
Heb zo het idee dat je voeding wel eens te zwak kan zijn.

Start je bak in veilige modus wel op?
Heb je de mogelijkhed om een andere PSU te proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 25-09-2004 13:11 . Reden: typo ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Misschien is je voeding niet sterk genoeg. Probeer als je kan eens een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff proberen een andere voeding te pakken, maar ik vind het wel raar dan, aangezien die 250W wel genoeg was altijd voor een Fx5200, IV 2,66 en voor een 80GB schijf brander + lezer. Maar dan niet genoeg is voor een mobo met bijna alles onboard :S

Verwijderd

Klinkt alsof je PC in de 'stand-by' modus schiet.

Zou het niet aan de BIOS instellingen liggen voor Power management?
Ik zou deze opties in je BIOS ff volledig disable'-en...

Misschien helpt dat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

250W is inderdaad erg mager. Het kan werken, maar dan verg je wel erg veel van de voeding. Check ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Een uitstekend leidraad voor dit soort problemen :Y) De Troubleshooter had je trouwens kunnen vinden wanneer je netjes de FAQ en het Beleid van dit subforum had doorgenomen.

Verwijderd

Het feit dat de spanning van de PC eraf moet om weer te kunnen booten duidt over het algemeen op een hardware probleem.

Geheugenfouten oid zouden moeten resulteren in een blauw scherm of reboot loop. Ik gok op de voeding of het nieuwe mainboard zelf. Ik neem aan dat de voeding eerder wel werkte? Als ik jou was zou ik bij de leverancier het mainboard omruilen, daar doen ze vast niet moeilijk over met dit verhaal

Verwijderd

Topicstarter
het is nu wel gelukt, ik moest dmv jumpers de fsb instellen op 133 ipv de gebruikelijke 166. Nu werkt ie wel gewoon :? Ik vind het maar raar aangezien deze processor op een ander bord wel gewoon op 166 kon lopen en ook zelfs op 200..

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 14:41:
het is nu wel gelukt, ik moest dmv jumpers de fsb instellen op 133 ipv de gebruikelijke 166. Nu werkt ie wel gewoon :? Ik vind het maar raar aangezien deze processor op een ander bord wel gewoon op 166 kon lopen en ook zelfs op 200..
Dat betekent dus dat de CPU snelheid lager is als normaal. Gevolg, minder warmte en minder energie verbruik. Je kon dus last hebben van een te hete CPU of het onderclocken van je CPU is net genoeg geweest om je voeding niet teveel te belasten (waardoor hij stabiel blijft). Maar ik zal sowieso er minimaal een 300 Watt voeding in doen als ik jou was.
Pagina: 1