Toon posts:

Patition magic heeft mijn F:\ gemold

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik heb een C:\ van 18.1 GB, F:\ van 9.75 GB. ik heb 1,5 GB van F weggehaalt en wou die in C:\ doen, en toen ik opnieuw had gestart toen was die 1,5 gb unused aan gevegen. daarna had ik die op C:\gedaan ,maar toen die dat deed duurde dat heel lang en dat hoorde niet dacht ik (had zon idee dat de pc alles ging verwijderen ofzo) normaal doet ie dat niet zo lang, dus ik heb de pc midden in de bewerking uitgedaan ongeveer bij 17 %, en was toen 20 min bezig. Nu zie ik hem bij patition magic 8.0 van norton dat ie geel is PqRP staat er naast. F:\ schijf is weg en dat is nu zon kleine 7,8 mb schijf, die stond er al en die is van acerservice ofzo, en was G:\.

nu ben ik alles kwijt :( is er geen manier om de data terug te krijgen en de patitie terug te krijgen

heeft iemand een idee ?, alvast bedankt :*)

Edit

het klinkt misschien vreemd maar mijn nederlands is niet zo goed ik heb geprobeert om de tekst te verbeten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 13:28 ]

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

smallboy

N/A

Oei, nooooooit midden in zo'n bewerking stoppen! Dat duurt lang omdat ie allemaal data moet verplaatsen.

Wat je het beste kan doen... Hmm ik weet het niet of je nog wat terug kan halen. Zoek even op data recovery met google ofzo.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

even offtopic: Voeg eens wat leestekens in want dit is onleesbaar..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:00:
dus ik heb de pc midden in de bewerking uitgedaan
TJa daar zeg je het zelf.

Ff googelen naar recovery programs ofzo.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ik heb een C:\ van 18.1 GB en een F:\ van 9.75 GB in mijn pc zitten. Ik heb 1,5 GB van F weggehaalt en wou die bij de C:\ invoegen. Nadat ik opnieuw opgestart heb kwam ik erachter dat er nu een partitie was van 1.5 gb die als unused aangegeven werd. Ik heb deze partitie toen bij de C:\ toegevoegd maar deze bewerking duurde heel erg lang dus heb ik die midden in de bewerking gecancelled, hij was toen op ongeveer 17% en 20 minuten bezig.

Nu zegt partition magic 8.0 van norton (?) dat hij geel is en er staat PqRP naast. Tevens is de f:\ schijf verdwenen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 13:00:
hallo tweakers,
blabla... dus ik heb de pc midden in de bewerking uitgedaan ongeveer bij 17 %, en was toen 20 min bezig.
da heeft partiton magic niks gemold, dat heb JIJ gedaan ;)

anyway als je partition magic opstartte heeft ie niet gedetecteerd dat er iets fout was?

Ik vres dat zelfs recovery-programma's je niet veel verder zullen helpen, omdat je data zich op 2 plekken bevindt, en hetgene waar PM op die moment mee bezig was, kan je sowieso vergeten!

ps; je kan in de help van Partion magic missch ffe opzoeken wat die PqRP betekent
En dan hopen dat RP vor Rescue Partition ofzo staat (kan je die PqRP in gewoon repareren?)

[ Voor 15% gewijzigd door the_stickie op 25-09-2004 13:42 ]

Verwijderd

Testdisk is gratis recovery programma. Voortaan eerst backups maken voordat je met patition magic aan de gang ga.

Tja pration magic was bij mij zo dikke 18 uur bezig geweest doordat die de cluster grote onder dos ging veranderen 8)7 . Win windows gaat dat stukke sneller door al die versnelingen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als je PM onder windows gebruikt reboot ie naar de zelde omgeving waar oa Checkdisk in draait; hier werken al een deel van de optimalisaties (DMA bijv, caching niet...)

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:36
dit heb ik ook eens een keer gehad, toen was mijn partitie met mun mp3 weg.
Ik heb deze terug kunnen halen met linux, want met linux kon ik deze partitie die je niet kan benaderen met windows wel mounten onder linux.

Toen was ik even blij en vond linux super :)

Verwijderd

Dat bedoelde ik, daardoor duurde het bij mij 18 uur :o.

AL was mij eige schuld die opdracht kon hij ook in win uitvoeren maar omdat hj bij één oprdacht die er tussen stond niet in windows uitgevoer kon worden ging die maar alles in de omgeving van chdsk uitvoeren.

Verwijderd

ik denk eerst en vooral dat niet PQ je hdd heeft gemold, maar jijzelf.
een tweede zaak is het recoveren:

je kan dat doen, adhv oude gegevens van je schijf en de hulp van pqmagic z'n error log foutboek. Daar kan je opzoeken welke foutnummer pq aan deze vergissing geeft. die fout ga je opzoeken bij symantec omdat namelijk symantec pqmagic heeft opgekocht. Daar zal meer info vinden.

Idd recovery programma's kunnen je gegevens GEDEELTELIJK terughalen. restorer2000 pro, is een goed en relatief goedkoop progie. Daar heb ik al wat gegevens mee gered, maar reken op 75% verlies;
Pagina: 1