Toon posts:

XE-5 - dynax 5 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand met zekerheid vertellen of de lensen van een kleinbeeldcamera XE-5 passen op de minolta dynax 5 ??

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33
Alle lenzen die op een minolta A mount (metaal) passen :)

|>

Verwijderd

Ik kan je met zekerheid zeggen dat ze niet gaan passen. De XE-5 gebruikt nog MC-Rokkor objectieven en die passen alleen via een adapter op de Dynax 5. Niet doen dus. Daarnaast moet je je afvragen of je oude objectieven nog wel van voldoende kwaliteit zijn om op een dergelijke body te zetten.

Koop je de Dynax 5 trouwens nieuw of tweedehands. De Dynax 5 is namelijk uitlopend en wordt niet meer gemaakt. Hij is vervangen door de Dynax 60 die veel beter in de hand ligt. Alleen de sluiter is wat langzamer (en daarmee ook de flitssynchronisatie). Als ik nu zou moeten kiezen zou ik de 60 nemen.

Verwijderd

Topicstarter
De dynax 5 heb ik al een aantal jaar geleden gekocht, vindt het nogsteeds een prima toestel.
alleen de 28-80 lens die erbij zat vindt ik niet goed, dus was ik opzoek naar wat anders.
de lensen van de XE-5 zijn erg goed maar ook erg oud.
ik kon er toevallig erg goedkoop aan komen, maar gaat dus niet op...
in iedergeval bedankt voor de info
ga misschien toch voor een D-SLR

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Goede lenzen in het standaardbereik zijn de 28-70 F2.8 van diverse fabrikanten. Bijvoorbeeld die van Tokina, die is nog betaalbaar ook.

Great minds think alike!