DrakeLogo (framebuffer plaatje)

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Bij Mandrake 7.x zit het programmaatje DrakeLogo, waarmee je makkelijk je bootlogo zou moeten kunnen aanpassen, als je je framebuffer gebuikt tijdens booten. Zolang ik de standaard plaatjes die er bij zitten (214, 16 en 2 kleuren) gaat het goed, maar wanneer ik een 'iets' groter plaatje (1280x900 - ik wil de onderste paar regeltjes blijven zien) kies (214 of 24bits kleuren maakt niet uit), dan gaat het heel erg mis bij het compileren van de kernel. M'n systeem gaat heel hard bezig met video.h, zo hard zelfs dat de responce binnen een paar minuten op 0 zit: de muis en het geluid gaan steeds schokkeriger, tot ze helemaal ophouden. CTRL-ALT-Backspace, wisselen naar een terminal of CTRL-ALT-DEL zelfs werken ook niet meer. Dat komt allemaal denk ik door de geweldige hoeveelheid HD activiteit, m'n HD ledje brand even hard als m'n powerledje. Rekenkracht lijkt me niet echt een probleem (dual celeron 450 - normaal merk je helemaal niets van compileren), maar omdat ook m'n CPU-load applet stil staat, kan ik dat niet met zekerheid zeggen :'(.
Omdat ik na 15 minuten het gevoel krijg dat m'n kernel wel helemaal nooit maar gecompileerd zal worden, en het vast niet goed is voor m'n harde schijf, reset ik 'm dan maar (wat dankzij ReiserFS geen probleem is :)).
Heeft iemand een idee wat er fout gaat? Is het plaatjes te groot? Moet het een bepaald type zijn? (ik heb jpg en png geprobeerd, en DrakeLogo laat beiden goed zien in de 'preview'). Kent iemand een handleiding voor DrakeLogo? (de readme bevat enkel een email adres, er bestaat geen manual pagina of Howto). In de kernel staat framebuffer support uiteraard aan, en ik start ook in 1280x1024.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Afbeeldingslocatie: http://lpp.FreeLords.org/shots/todsahtheme.png

De Homepage van deze patch.

edit:
Linkje toegevoegd.

• ajvdvegt
'Ja!', denk je dan! Een reactie!

Is 't een huisgenoot met een site die ik al lang had gevonden |:(

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
Misschien is het plaatje te groot ofzo? Probeer het eens te downsizen.

Meer kans op een goede oplossing heb je in:

alt.os.linux.mandrake (usenet)
www.mandrakeforum.org

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Framebuffer-HOWTO-19.html

Dan heb je toch nog wat aan je huisgenoten he? ;)

• ajvdvegt
Het bleek dat het plaatje in .pcx formaat moest zijn opgeslagen, en dat het aantal kleuren minder dan 224 moest zijn.

Weet iemand trouwens hoe je de naam van je topic kunt wijzigen? (domme typo |:()

Verwijderd

Heeft iemand een versie voor Kernel 2.4.18?

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 14:05 schreef ajvdvegt het volgende:
Het bleek dat het plaatje in .pcx formaat moest zijn opgeslagen, en dat het aantal kleuren minder dan 224 moest zijn.

Weet iemand trouwens hoe je de naam van je topic kunt wijzigen? (domme typo |:()
Kan niet, daarvoor moet je bij een modje zijn :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 29 december 2000 21:24 schreef ajvdvegt het volgende:
M'n systeem gaat heel hard bezig met video.h, zo hard zelfs dat de responce binnen een paar minuten op 0 zit: de muis en het geluid gaan steeds schokkeriger, tot ze helemaal ophouden. CTRL-ALT-Backspace, wisselen naar een terminal of CTRL-ALT-DEL zelfs werken ook niet meer. Dat komt allemaal denk ik door de geweldige hoeveelheid HD activiteit, m'n HD ledje brand even hard als m'n powerledje.
Trashen heet dat. Komt door heel hoog geheugengebruik, waardoor je compu heel hard gaat swappen. Zo hard, dat hij nauwelijks nog aan andere dingen toe komt.
Komt hij uiteindelijk wel uit (als of het process dat zoveel ram nodig had klaar is of afgemaaid is door de OOM killer), maar dat kan even duren.
Reden? Plaatje erg groot, en daar was het nooit op berekend (gok ik). Framebuffer plaatjes worden opgeslagen als een gewone array in C, wat betekent dat je ongeveer 6 characters per pixel nodig hebt. 1280*900*6 -> ongeveer 7 miljoen characters, oftewel een video.h van 7 MB. gcc zal wel de nodige MBs ram gebruiken om dat te snappen (hoeveel ram heb je eigenlijk?).
Op maandag 08 januari 2001 14:05 schreef ajvdvegt het volgende:
*plop*
Pagina: 1