Toon posts:

SoHo mailserver voor W2K *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben nu bezig met een fileserver. alles gaat goed, heb geen domaincontroller maar gewoon in een workgroup omdat het in een thuisomgeving is. users aangemaakt met wachtwoorden etc etc, werkt allemaal.

maar nu zou ik graag willen dat de server aangaat om 6.00 sochtends en weer afsluit om 24.00

hoe en waar kan ik dat instellen? ik ben het eens tegengekomen maar weet niet meer waar. als het met deze windows niet kan, hoe kan het dan wel?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 11:56 . Reden: topictitel fix al aangevraagd ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
bios moet het ondersteunen + shutdown commando voor 2000/at

voor de eerste moet je geluk hebben, het shutdown commando is standaard te vinden in de resource kit van 2000

Verwijderd

Topicstarter
wat ik er nog van weet is dat je het grafisch in kon stellen? met een soort ruitjesblad en de kleuren blauw en wit om aan te geven van wanneer tot wanneer de pc aan en uit kon

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

code:
1
shutdown -i

Zit standaard in XP & 2003

Voor het aanzetten ben je afhankelijk van je BIOS (Zoals eerder gezegt) of je pc moet Wake-up On Lan ondersteunen maar dan heb je een andere PC nodig om je server aan te zetten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

richardkraal schreef op 25 september 2004 @ 11:51:
bios moet het ondersteunen + shutdown commando voor 2000/at
voor de eerste moet je geluk hebben
Beetje bios heeft wake on timer wel.
het shutdown commando is standaard te vinden in de resource kit van 2000
Alleen doet ie niet helemaal wat topicstarter wil.
de RK shutdown (en XP's shutdown) kunnen wel Windows 2000 een shutdown geven alleen geeft dat een APM-style shutdown, maw zonder een power-off.

Probeer het maar eens uit, zelfs op een ACPI mobo blijft win2k nog "it is now safe to turn off your computer" aangeven.

psshutdown 2.32 doet wel aan acpi poweroff, en die kun je dan wel daarvoor gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2004 12:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

shutdown -s -t 0

werkt gewoon voor mij, incl. poweroff.

dit heeft eerder met je acpi instellingen te maken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Coolhva schreef op 25 september 2004 @ 12:07:
dit heeft eerder met je acpi instellingen te maken.
Bijna; heeft meer met de ACPI versie support van je mobo te maken, maar waar de XP shutdown.exe of die van de resource kit faalt, gaat psshutdown wel goed ( -k).

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2004 12:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb een programmatje dat heet "chronoshutdown" en daar kan je een timer instellen, dat hij bijvoorbeeld na 12 uur uitgaat,
als je die gewoon in je startup map zet, gaat hij na 12 uur weer uit :)

en het aanzetten, kan zeer waarschijnlijk wel in je Bios.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hmz... ik denk dat ik bij nader inzien in de war was met iets anders. namelijk de momenten waarop users mogen inloggen... en dat is weer te regelen in de Active Directory... |:( :o

maarem... nou we toch bezig zijn, het leek me ook wel handig om op deze server alle mail binnen te laten komen, en die dan door te sturen naar de juiste pc's.

daarvoor kun je Exchange gebruiken toch?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 14:20:
hmz... ik denk dat ik bij nader inzien in de war was met iets anders. namelijk de momenten waarop users mogen inloggen... en dat is weer te regelen in de Active Directory... |:( :o

maarem... nou we toch bezig zijn, het leek me ook wel handig om op deze server alle mail binnen te laten komen, en die dan door te sturen naar de juiste pc's.

daarvoor kun je Exchange gebruiken toch?
Exchange lijkt me veel te duur voor thuis, Mdaemon is dan het betaalbare alternatief

+ voor Exchange heb je weer AD nodig, wat jij niet hebt (evenals een gedegen portie kennis van AD en Exchange (wat ook ontbreekt zo op het eerste oog)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wel iets af van AD, Domain Controllers etc...
maar qua prijs heb je een punt. ga MDaemon dan wel es bekijken.

vind het gewoon leuk om een beetje te prutsen, that's all

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 14:27:
vind het gewoon leuk om een beetje te prutsen, that's all
Inderdaad, zo leer je het meeste/snelste.
Maar als je bij dat prutsen een tiental euro's kan besparen is dat meegenomen, niet?

Op een bedrijf(je) waar ik gewerkt heb hadden ze een bangelijk goeie mailserver, in vergelijking met de prestaties. (-> hij was geschikt voor thuisgebruik en kleine ondernemingen) Ik zal eens nakijken welke dit was.

Verwijderd

Topicstarter
GRAAG! Heb inmiddels iets gevonden genaamd Winmail Mail Server.

is niet wat ik wil (centraal van meerdere accounts mail ophalen en doorsturen naar juiste pc's) maar dit programma zorgt ervoor dat je binnen je lan webbased kunt mailen.

ook leuk maar niet wat ik zoek :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Vraag een wat meer de lading dekkende topictitel aan via SeM of Topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif want wat je vraagt heeft weinig betrekking op win2k ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 25-09-2004 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
gedaan.

• Luppie
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat ook een hele goeie mailserver is, is Mailenable.

http://www.mailenable.com/

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
thnx, enige jammere is dat de versie die ik wil geld kost.

ik zal nog 1 keer op een rijtje zetten waar t aan moet voldoen:

1. de Zonnet-mail van mn ouders binnenhalen en naar hun outlook sturen
2. mijn hotmail emails ophalen en naar mijn outlook sturen
3. mn broertjes emails ophalen en naar zijn outlook sturen

waarom?

het is makkelijker om virussen e.d. ondanks Panda Titanium 2004 scanner tegen te houden. en je kunt voor alle binnenkomende mails anti-spam regels opstellen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 19:55:
thnx, enige jammere is dat de versie die ik wil geld kost.

ik zal nog 1 keer op een rijtje zetten waar t aan moet voldoen:

1. de Zonnet-mail van mn ouders binnenhalen en naar hun outlook sturen
2. mijn hotmail emails ophalen en naar mijn outlook sturen
3. mn broertjes emails ophalen en naar zijn outlook sturen

waarom?

het is makkelijker om virussen e.d. ondanks Panda Titanium 2004 scanner tegen te houden. en je kunt voor alle binnenkomende mails anti-spam regels opstellen.
tenzij je een hotmail account hebt welke met pop3 te benaderen is (std is dat iig niet zo) kan je die niet leeghalen

sowieso heeft Exchange geen pop3 connector aanboord dus met exchange gaat je dit niet lukken (of je moet een 3rdp party pop3 tools gaan downloaden)

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit + gratis kick ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1