WinXP-pro SP2 booten loopt vast bij "Welkom" scherm

Pagina: 1
Acties:

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb hier 2 pc's staan met WinXP-pro-NL, waar ik sinds kort SP2 op het geinstalleerd. Sinds ik dat gedaan heb lopen beide pc's regelmatig vast op het "Welkom" scherm tijdens het booten. Alleen dus niet altijd; na 1 of 2 reboots lopen ze wel ineens door. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Hardwarematig zijn het totaal verschillende machine's dus dit zou het niet moeten kunnen zijn... Of zou het misschien met andere software te maken kunnen hebben die ze beiden draaien? (Zoals Kaspersky of Logitech software o.i.d.?)

Dat dan weer wel......

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Helaas heb ik geen oplossing voor je..alleen weet ik dat ik het dat ook heb. En soms is het ook bij het afsluiten. Dan denk je dat je je pc uitzet en dan blijft ie gewoon hangen in het afsluitscherm. Ik heb er al wel meer mensen over gehoord maar nog geen oplossing. :r

Verwijderd

SP2 gewoon er bij geinstalleerd of ben je vanaf 0 begonnen met een clean install.
Ik heb ook rare problemen gehad met SP2, maar die zijn nu weg nu ik hem over een fresh install gegooid heb

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dus gewoon winxp installeren (clean dus) en dan direct SP2 eroverheen en dan zijn deze problemen opgelost? Dat zou wel mooi zijn.. Want die vastlopers zijn echt bagger..

Verwijderd

het is wel een rigoreuze oplossing, maar het wordt wel aangeraden om SP2 op een schone installatie te zetten.

Verwijderd

Heb je handmatig '1x SP2' gedownload en deze versie van SP2 over het netwerk door gestuurd zodat ze allebei dezelfde file hebben geinstalleerd?

Dan zou 't namelijk kunnen zijn dat er misschien iets fout is gegaan tijdens 't downloaden en dat hierdoor toevallig bij beide pc's, de pc vastloopt bij 't "Welkom scherm"

Als dit 't geval is zou ik proberen om SP2 te uninstallen en evt. opnieuw te downloaden / of een clean install doen :)

Verwijderd

mag ik dan weten hoe je deze kan de instalere want Nu heb ik dus WIN xp sp2 en hij dumbt dus al het geheuge en reboot na start up.

Dus even een instructie over hoe je moet un instale. zou aardig zijn

met vriendelijk Groet jasper.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb inderdaad wel via dezelfde download SP2 geinstalleerd dus dit zou evt kunnen. De pc's hebben wel allebei een clean instal gehad voordat SP2 erop kwam.
Maar hoe uninstall ik dan nu nog SP2? Heb net een week werk gehad om alle programma's, drivers en instellingen een beetje in orde te krijgen dus heb niet zoveel zin om weer fresh te beginnen.. (voor 2 pc's!)

Dat dan weer wel......

Pagina: 1