[XP SP2] Firewall Sygate

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 12:15
Ik heb gisteren service pack 2 geïnstalleerd. Na de installatie kon ik niet meer surfen. Ik gebruik de firewall van Sygate in de stand 'Normal'. Als ik deze nu instel op 'Allow All' dan kan ik weer surfen. Zodra ik de firewall van Sygate weer instel op 'Normal' (dus met beveiliging) dan komt er niets meer binnen. Weet iemand wat ik hier fout doe. :?

Ik heb het getest met Internet Explorer versie 6 en met Mozilla Firefox versie 0.9.2. Het lijkt dus niet aan de browser te liggen.

Voor de goede orde voor de installatie van service pack 2 gaf het surfen geen enkel probleem.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....en wat was ook weer een van de features van SP2?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• One_Gandalf
BackSlash32 schreef op 25 september 2004 @ 10:56:
....en wat was ook weer een van de features van SP2?
Uhm een firewall ?

Maar ik gebruikt toch liever Sygate.

Verwijderd

maar heb je dan wel de windows firewall uitgezet?
2 firewalls wil namelijk niet echt samen.

• One_Gandalf
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 11:31:
maar heb je dan wel de windows firewall uitgezet?
2 firewalls wil namelijk niet echt samen.
Ok. Ik zet de firewall van Windows uit en de status van Sygate op 'Normal'. Dan krijg ik de melding 'Bezig met openen van pagina: .......' en vervolgens kan ik tot Sint Juttemis wachten. Zet ik vervolgens de status van Sygate van 'Normal' naar 'Allow All' dan wordt de website getoond.

Dus als alleen de firewall van Sygate actief is en de status 'Normal' heeft dan kan ik niet browsen. Het lijkt alsof er iets zit in Service Pack 2 dat binnenkomend verkeer blokkeert.

• F-Wee
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06-2025

F-Wee

vreemd, hier stond toch iets??

Erg vaag allemaal want ik heb bijna nergens last van gehad. Toen ik vorige week SP 2 geinstalleerd heb, kreeg ik bijna meteen de melding dat er van alles veranderd was aan progs etc. van de firewall van Sygate. Natuurlijk wel eerst de firewall van SP 2 gesloten.
Staat er in de programmalijst van Sygate niet iets wat je bekend voorkomt en waar nog een vraagteken instaat en wat eigenlijk op Allow moet staan? (als voorbeeld ntoskernel of zo). Als je deze dan weer de juiste instelling geeft dan zou alles weer moeten werken. (Tenminste, zo werkte het bij mij wel)

Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

One_Gandalf schreef op 25 september 2004 @ 11:57:
Het lijkt alsof er iets zit in Service Pack 2 dat binnenkomend verkeer blokkeert.
bull.

Heb je ook gecontroleerd of je de meest recente build van SyGate gebruikt in verband met SP2?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• One_Gandalf
eF-Wee schreef op 25 september 2004 @ 12:05:
Erg vaag allemaal want ik heb bijna nergens last van gehad. Toen ik vorige week SP 2 geinstalleerd heb, kreeg ik bijna meteen de melding dat er van alles veranderd was aan progs etc. van de firewall van Sygate. Natuurlijk wel eerst de firewall van SP 2 gesloten.
Staat er in de programmalijst van Sygate niet iets wat je bekend voorkomt en waar nog een vraagteken instaat en wat eigenlijk op Allow moet staan? (als voorbeeld ntoskernel of zo). Als je deze dan weer de juiste instelling geeft dan zou alles weer moeten werken. (Tenminste, zo werkte het bij mij wel)
Ik heb Norton Antivirus en Sygate gedeïnstalleerd. En vervolgens Sygate opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft niet geholpen.

• One_Gandalf
BackSlash32 schreef op 25 september 2004 @ 12:17:
[...]

bull.

Heb je ook gecontroleerd of je de meest recente build van SyGate gebruikt in verband met SP2?
Ik heb Sygate Personal Firewall Pro 5.5 build 2525. Het zou wel eens kunnen dat deze build niet goed samenwerkt met Windows XP Service Pack 2. Voor de installatie van Service Pack 2 had ik namelijk geen problemen.

Hmmm. Misschien maar eens op zoek naar een nieuwere build.

Muchos gracias _/-\o_

Ik heb de nieuwste build Sygate Personal Firewall Pro 5.5 build 2710 geïnstalleerd en nu kan ik weer lekker surfen met m'n eigen vertrouwde firewall.

Een wijze les voor iedereen die Windows XP Service Pack 2 installeert: 'Verouderde software kan voor problemen zorgen!'.

[ Voor 28% gewijzigd door One_Gandalf op 25-09-2004 12:42 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mooi zo.

Dit is trouwens wel een schoolvoorbeeld van hoe je een probleem op kan lossen ;)
In plaats van de vinger direct naar SP2 te wijzen ("zal wel iets in zitten wat de boel blokkeert") kijken naar de applicatie, omdat die problemen heeft.

Pagina: 1