Bakkenvol geretourneerde mail

Pagina: 1
Acties:

• LAG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09-2004
Ik krijg sinds gisteren massa's geretourneerde mails die ik niet verstuurd heb. Ik heb F-Prot virusbeveiliging en Win XP SP2.
F-prot vindt niets, Stinger vindt niets, Bitdefender online vindt niets, wat kan er aan de hand zijn?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Zou spam kunnen zijn lijkt me..

[ Voor 83% gewijzigd door dominic op 25-09-2004 10:53 ]

Download my music on SoundCloud

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn virussen of spam rondgestuurd met jouw adres als afzender. Niets aan te doen, gewoon uitzitten...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LAG
Is er niets aan te doen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 06:36

Tux

Misschien is het mogelijk om op de server spamrules in te stellen die bounce mailtjes automatisch deleten?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• LAG
Bedankt voor de reacties. Ik geloof dat het tij gekeerd is. Ik vonde een verdachte regel in mijn Hijackthis (een .exe.lnk geval, ik geloof dat dat per definitie verdacht is) en heb daarna Ad-Aware en Spybot een rondje laten draaien. Wat er geholpen heeft weet ik niet maar ik heb in ieder geval sindsdien geen last meer gehad en ze kwamen echt aan de lopende band binnen. Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!

• LAG
Te vroeg gejuichd. Nog suggesties?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

LAG schreef op 25 september 2004 @ 13:59:
Te vroeg gejuichd. Nog suggesties?
Jazeker:
F_J_K schreef op 25 september 2004 @ 11:01:
Niets aan te doen, gewoon uitzitten...
This is all there is to it.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• LAG
Ok. Hoe Lang?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb zoiets ook eens gehad. Je hebt er een dag of 5-6 erg veel last van, daarna is het praktisch helemaal verdwenen, hoewel ikzelf nog wel eens NDR's krijg, terwijl het al weer een maand of 3 geleden is ofzo. Maar dat zijn er hooguit 3-5 per week.

Virussen? Scan ze hier!

• LAG
Nou ja, dat moet dan maar. Nog ideeën hoe je dit oploopt en wat je ertegen kunt doen?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Ik heb er ondertussen een maand of 14 last van ( mijn email-addressen van mijn domein wordt misbruikt als afzender voor spam)

Dat betekent trouwens ongeveer 150 undeliverables, hate mail, en afmeldingen elke dag.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LAG schreef op 25 september 2004 @ 16:50:
Nou ja, dat moet dan maar. Nog ideeën hoe je dit oploopt en wat je ertegen kunt doen?
Je kunt er niks tegen doen, da's nou juist het vervelende.

Iemand heeft gewoon jouw emailadres ingevuld als afzender bij het versturen van spam.

Nu krijg jij de resultaten in je mailbox. Dat varieert van simpele NDR's, tot soms zelfs dingen in de trant van "if i can find you, i kill you"-achtige meldingen van mensen die het werkelijk nog niet begrepen hebben.

Als je dat niet wil kan je nog maar één ding doen: je emailaccount opgeven en een nieuwe aanvragen.

Virussen? Scan ze hier!

• LAG
Ja, echt héél vervelend dus. Bedankt voor alle reacties.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Je kan een weblog beginnen met de grappigste reacties van mensen die het niet begrijpen. Dan heb je er zelf ook nog wat lol aan. ;)

Ik weet zeker dat er mensen zijn die het grappig zullen vinden.

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 02:49
Dan mag ik wel blij zijn met mijn hand vol emails in de week ^_^

Maar daarnaast je kan toch simpel een email regel aan maken om grote deel al in je vuilnis bak weg te stoppen of nog beter meteen uit je mailbox te deleten.
Al heb je kans dat je een geldig emailtje delete, maar daar in tegen hoef je het niet te downloaden.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• LAG
Ja, dat zei ik een week geleden dus ook ^_^.
Regeltje klinkt aantrekkelijk. Kun je me er een voorbeeld van geven? Ik gebruik OE.

• TWBMS
OE.. ok even onder de stof vandaan halen :+

In Extra kies je berichtregels -> emails

Nou heb je venster voor je zo als je op plaatje ziet, niet dan moet je even op nieuw drukken. ^_^

Afbeeldingslocatie: http://dennis.vandiepen.at.quicknet.nl/forum/GoT/pics/OE.gif

Heb hem al half in gevult zodat je beetje kan zien wat de bedoeling is.
Boven in bepaal je wat de trigger is en middelste vak bepaal je de actie die gedaan moet worden.
Laaste vak kan je regels verder defineren, dus wat er bijvoorbeeld in een onderwerp moet staan om die regel te triggeren. ( dit geval dus "blabla" )
En daar onder wat je met de mail wilt doen. ( dit geval wordt het in Verwijderde items gezet en gemarkeerd als gelezen. )

als je laatste geef je je mail regel een naampje, geef hem een naam zodat je weet WAT die regel doet.
Als laatste je kan zo veel regels maken als je wilt, dus krijg je iets niet weg met 1 regel dan maak je er 2. ^_^

laat maar horen hoe het gaat.
offtopic:
dank aan RaYnbow voor bewerken van de pic ^_^

[ Voor 4% gewijzigd door TWBMS op 26-09-2004 13:59 ]

• LAG
Enorm bedankt! Goeie tip, geweldige uitleg. Zal later terugposten met resultaat.

• LAG
Ja hoor, het werkt. In één woord geweldig! _/-\o_

• TWBMS
Graag gedaan ^_^

Pagina: 1