Toon posts:

[XP/IE6] Gebruikers downloadrechten ontnemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb een pc die eigenlyk voor mezelf is bedoeld maar myn moeder en myn zusje willen er sindskort ook op '' Internetten ''. ik weet dat mijn zusje van die laffe sites zogenaamde '' Spelletjes '' gaat downloade die mijn computer overhoop gooien omdat ze vol met Spyware etc zitten, ik wil graag weten hoe ik hun kan limiteren qua downloaden, dus dat ze NIKS kunnen downloade op Internet Explorer...
Alvast Bedankt

btw ik gebruik Windows XP Professional

• gunnar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 03:24
gewoon accounts instellen

ga slapen man het is drie uur

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
( ^ ) Zie ook gunnar. Accounts voor ze instellen en dan zorgen dat ze geen schrijfrechten op je HD hebben. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is die je hebt.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik de schrijfrechten weghalen by hun dan :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Door de Windows Help over NTFS rechten na te lezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Internet Options / Security / Custom Level

Dat is natuurlijk de eerste plaats waar je gaat zoeken. En die heb jij kennelijk niet gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik by internet opties / beveiliging de rechten by hun weghalen dan zodat ze nie van byv dowload.com ofso kunnen downloade want als ik da zo doe dan haal ik myn eige rechte wegh 8)7

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
UnknownGod, zou je in plaats van een 'y' gewoon 'ij' willen tikken en woorden netjes willen afsluiten met een 'n' zoals je dat op school geleerd hebt? Dit leest namelijk irritant :)

Titeledit:

XP Hoe Gebruikers NIET te laten downloaden ==> [XP/IE6] Gebruikers downloadrechten ontnemen?

Verwijderd

Topicstarter
ahah oke bedankt mod voor de titeledit 8) maar weet iemand hoe ik die downloadrechten kan ontnemen :X

Verwijderd

zoals eerder vermeld: maak een lokale gebruiker aan en geef deze enkelt leesrechten..dan kunnen je zus en je moeder niks wegschrijven naar je HD

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat lukt nou nie als ik alleen lezen aanklik en de rest wil weigeren lukt dat nie,
dan springt die ineens alles op weigeren :?

Verwijderd

als je "normaal" internet, download je ook continu informatie die in een tijdelijke map komen.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 15:39:
Jah, dat lukt nou nie als ik alleen lezen aanklik en de rest wil weigeren lukt dat nie,
dan springt die ineens alles op weigeren :?
? ik weet niet wat je doet, maar ik heb het hier even getest met een lokale gebruiker en het werkt perfect (zorg dat je de ntfs rechten op read-only heb en vervolgens > reset permissions on all child objects aanvinken in advanced)

IE geeft gewoon een foutmelding met downloaden dan :)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat vinden, die NTFS rechten :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen - je wilt uiteindelijk je PC beveiligen tegen het downloaden :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij nou please helpen want ik heb echt geen zin in allerlei spyware etc |:( :X

Verwijderd

Windows Operated Systems - FAQ
lees de FAQ even door als je niet snapt hoe je NTFS rechten zet :)
in principe kan je gewoon de eigenschappen van de schijf waarop je de rechten wilt zetten opvragen en bij de Security tab de rechten zetten zoals ik al eerder vermelde...

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 02:49
er persoonlijk vindt ik dat je dit verkeerd aanpakt...

Je kan beter je moeder en zusje "opvoeden" in gebruik van internet.
offtopic:
Heb ik ook moeten doen.. ok die hebben dan wel een eigen pc, dus als ze hem op zeep helpen hebben ze zich zelf er mee. Werkt zeer effectief.. helemaal als je ze tijdje laat hangen. ( jaja gemeen van mij ^^; )
Behalve met virus dan is ie vrij snel weer in orde ^_^

Beste kan je een normal user aan maken, IE weg doen (snelkoppelingen dus) en een andere browser gebruiken. Firefox of zo (zorg wel dat je de plugins er voor installed).
Van mij appart verander je het Firefox icoon naar die van IE.
Als ze dan wat vragen zeg je gewoon dat het een theme is werkt altijd. ok, meestal dan.

Persoonlijk ben ik niet zo'n blij met idee van onmogelijk maken van downloaden.
Als je dat wil moet je de internet kabel er uit trekken.
Daarbij is het al groten deels onmogelijk voor spy- ad-ware om je pc om zeep te helpen in een niet admin account. Niet te vergeten dat ze 98% van de dingen die ze proberen te downloaden al niet kunnen installen. vanwege hun normal user account.

Maar als ik jouw was zou ik uitleggen wat ze wel en niet kunnen doen op internet.
En je kan beter hebben dat ze jouw lastig vallen met 20 vragen dan dat je een deze dagen je hele pc op nieuwe kan installen. Ik weet het dat kan op den duur erg vervelend zijn. Weet er alles van *zucht*
Maar als niemand ze vertelt dat ze iets fouts doen leren ze nooit dat het fout is.
Altans zo denk ik er over.

success er mee

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

Pagina: 1