Win ME biedt een oplossing voor het eigen probleem

Internet Sharing
Truukje: Neem 1 MXStream aansluiting, bouw een netwerkje met zo veel computers als je wil, configureer de ene pc met MXStreamaansluiting via de STANDAARD
Home networking wizzard van Windows ME. Vertel um vooral dat ie de internetverbinding vriendelijk moet delen met de medegebruikers van het homenetwerk
Run de networking wizzard vervolgens ook op de pc's waarmee je wil internetten, zeg daar dat ze internet moeten bereiken via een andere pc op het home-network... basta! patsboem-internet.
Belangrijk is dan trouwens wel dat je
Internet Connection Sharing geinstalleerd hebt bij de windows ME setup van de machine die de internetaansluiting krijgt. Maar dit kan altijd nog achteraf
Het mooie hieraan is ook nog dat je tijdens het uitvoeren van de home networking wizzard ook gelijk een home networking wizard setup disk kan maken, waarmee je win 95 en 98 pc's op dat zelfde netje aan kan sluiten... je bent dus niet gelimiteerd tot winME.
Naja, genoeg gekrast, just try it the simple way this time, the sky is the limit want op je homenetje kun je vrij onbepert pc's toevoegen... en laten internetten... 'k heb twee netwerkjes opgezet zo, hier thuis voor mijn ouders en bij een kennis. Die laatste met MXStream. VPN gaf trouwens geen enkel probleem hoor?!
Good Byte,
Negotiator.
PS. Enig "nadeel": Alle pc's krijgen t zelfde IP al vinden sommigen dat weer een voordeel :-)