MXStream Extra en Hub?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Ik heb al gezocht over GoT, maar vond niet echt een volledig antwoord:

Kan ik met een Mxstream Extra abo (4 ip's) het modem rechtstreeks in mijn 8 poorts hub steken, 4 pc's voorzien van de opgegeven IP's en dan gewoon internetten? (sounds 2 good 2 be true :o) Hoe zit dat dan met configgen van het modem?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb een 5 poorts hub, die utp-kabel van de modem in de uplink van me hub gestopt en kan internetten (alleen niet met de 2 pc's tegelijk, maar dat komt waarschijnlijk door win me :()

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Ik neem aan dat dit een ME specifiek probleem is? Draai zelf op al mijn bakken Win2k... iemand positieve ervaring met deze opzet?

Verwijderd

ikzelf heb win 98 en een 1024 lijntje. Via een hub is het makkelijk te delen. Echter je moet je nog wel even achter je extra usernames komen. Als je met zn allen op die ene username gaat zitten is het dikkestr@nt , if you know what I mean.

Als je een 512 lijntje hebt weet ik niet of het effectief is te delen. (moet kunnen)

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
met WinMe kan je dus niet met 2 pc tegelijk internetten??

Flickr

• ubermaestro
Op woensdag 03 januari 2001 10:52 schreef ruubruub het volgende:
met WinMe kan je dus niet met 2 pc tegelijk internetten??
Nee, ie ook op www.mxstream.nl bij support

Verwijderd

D-o-n-c, is dat zo lastig dan, die extra usernames? Ik krijg Mxstream binnenkort, maar wordt dat niet gewoon in je documentatie genoemd?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Op woensdag 03 januari 2001 18:09 schreef ubermaestro het volgende:

[..]
Nee, ie ook op www.mxstream.nl bij support
Staat alleen bij dat het met win 98 en 2000 werkt, dan zal het toch ook wel met Win Me werken?

Flickr

• ubermaestro
[qoute]Het Mxstream ethernet modem en Windows Millennium Edition

KPN stelt u een softwareupdate ter beschikking voor het Mxstream ethernet modem. Met deze update wordt een bug in Windows Millennium Edition geneutraliseerd in het Mxstream ethernet modem.* Gebleken is namelijk dat Windows Millenium Edition een probleem heeft met het opzetten van VPN verbindingen, wat noodzakelijk is voor het opzetten van een verbinding via Mxstream. In de nieuwste Mxstream ethernet modems en Mxstream ethernet ISDN modems is deze softwareupdate al door de fabrikant uitgevoerd. Indien u niet zeker weet of dat voor uw modem het geval is, kunt u de update gewoon uitvoeren.
Let op!! Deze update werkt alleen op Windows-computers en is NIET geschikt voor het Mxstream ethernet ISDN modem.
MXS_home.exe
H134POTS.exe - updated version
Deze aangepaste versie heeft een verbeterd installatie script (28nov2000).
Modem software update versie(134).pdf

* N.B. Na deze update is het mogelijk om één IP adres te gebruiken met Mxstream in combinatie met Windows-ME. Gebruikt u Mxstream Extra met meerdere IP adressen, dan adviseren we u om Windows Millennium Edition niet te gebruiken totdat de bug in Windows ME is opgelost.
[/qoute]

Stond bij downloads

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
ik moet straks 5 of meer bakken aan zo'n mxstream extra hangen. kan ik er dan bv. 3 "rechtstreeks" aansluiten en op de 4e een NAT-routertje plaatsen waar dan de rest van de PC's aanhangt? Of werkt NAT op NAT niet? (VPN is toch immers ook gebasseerd op NAT?)
Zo niet dan ga ik net zo lang klagen tot ik echte IP nummers krijg!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Win ME biedt een oplossing voor het eigen probleem *D

:9~ Internet Sharing :9~

Truukje: Neem 1 MXStream aansluiting, bouw een netwerkje met zo veel computers als je wil, configureer de ene pc met MXStreamaansluiting via de STANDAARD Home networking wizzard van Windows ME. Vertel um vooral dat ie de internetverbinding vriendelijk moet delen met de medegebruikers van het homenetwerk :)

Run de networking wizzard vervolgens ook op de pc's waarmee je wil internetten, zeg daar dat ze internet moeten bereiken via een andere pc op het home-network... basta! patsboem-internet.

Belangrijk is dan trouwens wel dat je Internet Connection Sharing geinstalleerd hebt bij de windows ME setup van de machine die de internetaansluiting krijgt. Maar dit kan altijd nog achteraf :)

Het mooie hieraan is ook nog dat je tijdens het uitvoeren van de home networking wizzard ook gelijk een home networking wizard setup disk kan maken, waarmee je win 95 en 98 pc's op dat zelfde netje aan kan sluiten... je bent dus niet gelimiteerd tot winME.

Naja, genoeg gekrast, just try it the simple way this time, the sky is the limit want op je homenetje kun je vrij onbepert pc's toevoegen... en laten internetten... 'k heb twee netwerkjes opgezet zo, hier thuis voor mijn ouders en bij een kennis. Die laatste met MXStream. VPN gaf trouwens geen enkel probleem hoor?!

Good Byte,
Negotiator.

PS. Enig "nadeel": Alle pc's krijgen t zelfde IP al vinden sommigen dat weer een voordeel :-)

Verwijderd

Ik heb een standaard pakket, 1 computer met twee netwerkkaarten en Linux, en zoveel computers aan het netwerk al je maar wil.
Een lichte pentium is voldoende als router, firewall, mailserver, etc... ;)

Leve Linux

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Hey! Het moet gewoon mogelijk zijn om je ADSL modem via je hub door te lussen. In Utrecht is namelijk een internetcafé, Time2Surf, waar ze 43 modems met een Mxstream Extra abo hebben, en al die modems zijn via een switch op het netwerk aangesloten. 1 modem kan dus door meerdere pc's (in totaal 4) gebruikt worden.

Byteripper.

Verwijderd

[quote]Op woensdag 03 januari 2001 00:05 schreef D-o-n-c het volgende:
ikzelf heb win 98 en een 1024 lijntje. Via een hub is het makkelijk te delen. Echter je moet je nog wel even achter je extra usernames komen. Als je met zn allen op die ene username gaat zitten is het dikkestr@nt , if you know what I mean.

Hoe kom ik aan die nieuwe usernames?

Verwijderd

ehmm, aanvragen bij kpn :?
Pagina: 1