[DC++] enkele vragen over de werking

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik heb net DC++ geinstalleerd (first time user) en de readme.txt doorgelezen; en ik blijf steken met een paar vraagjes.

• Er word gezegd dat je je upload kan beheren d.m.v. uploadslots. Maar hoe kan ik dat concreet instellen dat er niet meer dan 20Kb/sec verloren gaat? Iets van 4 slots van elk 5Kb/sec? (Is dat verstandig om te doen?) Zo ja... hoe stel ik dat dan in; en waar kan ik zien wat de huidige status is van mijn uploadrate?

• Wat zijn de verdere voorwaardes om op een server te kunnen komen? Ik weet dat je een x-aantal GB's moet sharen. Maar moet je ook een bepaalde hoeveelheid uploadslots hebben om fatsoenlijk aan de bak te komen?

Verwijderd

1. gewoon bij je opties. ik heb het nou niet voor me, maar volgens mij gewoon bij "connections" ofzo. 5KB is trouwens niet echt verstandig, dan word je er zo weer afgeschopt: DC is eigenlijk alleen leuk met een >5mbits verbinding.

2. dat verschilt per hub, maar over het algemeen wel ja.

• Silent Thunder
okeej ik heb wat liggen uit te proberen. je moet zeg maar codes invoeren om settings te veranderen ofzo? D.m.v. die user commands?

Ik heb het hier onderstaande ingevoerd. Volgens mij wil het zeggen:
max. uploadrate is 20Kb.
Max aantal slots is 1
Klopt dit ook?

Afbeeldingslocatie: http://img46.exs.cx/img46/6738/dsdsds.jpg
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 02:41:
5KB is trouwens niet echt verstandig, dan word je er zo weer afgeschopt
drom maar ff naar 20 gezet.. alhoewel dat ook nog niet veel in de buurt van 5mbit komt :X

[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 25-09-2004 02:48 ]

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 02:41:
DC is eigenlijk alleen leuk met een >5mbits verbinding.
Ik gebruik het met mijn 0,5 mbit verbinding ook, gaat prima hoor. Ik knijp m'n upload dan ook niet af.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Silent Thunder schreef op 25 september 2004 @ 02:46:
okeej ik heb wat liggen uit te proberen. je moet zeg maar codes invoeren om settings te veranderen ofzo? D.m.v. die user commands?

Ik heb het hier onderstaande ingevoerd. Volgens mij wil het zeggen:
max. uploadrate is 20Kb.
Max aantal slots is 1
Klopt dit ook?

[afbeelding]

[...]

drom maar ff naar 20 gezet.. alhoewel dat ook nog niet veel in de buurt van 5mbit komt :X
Dit zal niet werken, de normale DC++ heeft nl. geen enkele mogelijkheid om je bandbreedte te knijpen. De programmeur is dit ook niet van plan in te bouwen.

Zie hier een van de Rejected Feature Requests:
bandwidth throttle as rejected feature

Ik had problemen met DC++, want als er op volle snelheid van mij werd geupload, dan wilde m'n downloads -en ook het webbrowsen en andere zaken- totaal niet meer vlotten, het killde m'n volledige verbinding, ook voor de andere PC's hier in huis. Hiervoor heb ik nu NetLimiter draaien. Werkt prima.

• Silent Thunder
okeej dit snap ik niet. ik had een film aangeklikt, en hij begint te downloaden met 17mb/sec :? na 5min ofzo had ik ook opeens 2GB bijgeschreven in die map.

en ik heb maar een simpele 2mbit cable verbinding en 384Kbit up. Hoe kan dit?

ik heb helaas geen screentje genomen |:(

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan heb je een fake te pakken. De file is ook niet echt 2GB hoor :) Gewoon een hoop nulletjes en weinig 1tjes. Too bad, probeer een andere versie van de film die je wilt hebben. Op veel hubs kan je met +fake o.i.d. kijken wat er voor fakes er in omloop zijn.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Silent Thunder
best jammer met dat fake gedoe. hoopte op een beetje betrouwbare downloads.

mja.. ik krijg em niet verwijderd van de downloadlijst? Als ik op DEL druk dan staat ie ff op disconnect en dan gaat ie weer verder met DL..

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Moet je 'm uit je downloadqueue halen (als je dat niet al deed). Icoontje zit rechtsboven Afbeeldingslocatie: http://www.weekenborg.demon.nl/downloadqueue.PNG
Gewoon deleten.

Fakes heb je overal, kijk voortaan even wat voor fakes er in omloop zijn voordat je enthousiast aan het klikken slaat. :)

NP ;)

offtopic:
OMG, wordt ik weer gekicked door zo'n hyperactieve bot die aggressief wordt als ie netlimiter ziet. Dacht dat Netlimiter al van mn schijf af was, blijk ik nog een crack :X ergens te hebben staan :P

[ Voor 31% gewijzigd door Tweeke op 25-09-2004 20:55 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Silent Thunder
okeej thnx :)

• Silent Thunder
ok, het volgende irri probleem meld zich:

elke keer als ik DC++ gebruik valt na 5-10min de internetverbinding weg.
Ik moet dan me modem+server rebooten om het terug te krijgen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Moet ik misschien nog bepaalde poorten opengooien op de Firewall?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:26
Tweeke schreef op 25 september 2004 @ 20:51:
Moet je 'm uit je downloadqueue halen (als je dat niet al deed). Icoontje zit rechtsboven [afbeelding]
Gewoon deleten.

Fakes heb je overal, kijk voortaan even wat voor fakes er in omloop zijn voordat je enthousiast aan het klikken slaat. :)

NP ;)

offtopic:
OMG, wordt ik weer gekicked door zo'n hyperactieve bot die aggressief wordt als ie netlimiter ziet. Dacht dat Netlimiter al van mn schijf af was, blijk ik nog een crack :X ergens te hebben staan :P
ik ken dit ja! ik heb toen mn rar met de installer en crack maar gewoon gehide, dan shared hij m ook niet meer!
* stevenP is ook een erg grote DC++ freak, maar inderdaad nog gewoon met netlimiter aan, op mijn .5mbit up heb ik m meestal op 25kb/s up staan, nog nooit problemen gehad!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Silent Thunder schreef op 26 september 2004 @ 00:58:
ok, het volgende irri probleem meld zich:

elke keer als ik DC++ gebruik valt na 5-10min de internetverbinding weg.
Ik moet dan me modem+server rebooten om het terug te krijgen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Moet ik misschien nog bepaalde poorten opengooien op de Firewall?
Zet jezelf eens op "active" mocht je dat nog niet hebben. via File/Settings en zet bij Active je IP van je ISP neer en het poortnummer 612. Heb je een router dan moet je dit niet vergeten te forwarden (ip toegekend DHCP + poort 612). Netlimiter is nodig bij DC++ anders raak je de rest mogelijk kwijt aan verbindings problemen. Je hebt ook bij sommige (custom) versies van DC++ een mogelijkheid om de upload de knijpen maar dat zien de OP's en je wordt mogelijk gekicked.

• Silent Thunder
jup, net limiter had ik al (thnx Chrissels).. het lag 'em in de ip-toekenning; thank joe
Pagina: 1