Toon posts:

[DVD 106s] Doodgeflasht ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Net geprobeerd om mijn oude pioneer 106s slotloader dvd speler te flashen naar v1.22 in de hoop dat ie beter met zelf geschreven materiaal om zou kunnen gaan.
Tijdens het update proces bleef ie maar staan op now updating data.
En dat bleef maar staan. Een kwartier later stond het er nog :)

Als je nu reboot, blijft ie hangen op detecting IDE drives. Pas als je de drive loskoppelt dan wil ie voorbij post komen.
Ik denk dat ik mijn drive doodgeflasht heb, maar goed, wat is er nog aan te doen? Als ik maar gewoon kan booten met het ding eraan, dan kan je altijd weer een nieuwe hex file naar je drive duwen. Of niet?

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ga naar je bios. Zet de ide device van de cdrom van auto naar NONE. en probeer de firmware daarna weer te branden. Als het goed is kan hij, ook al staat het in de bios uit, de firmware toch flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik dat op een oudere computer moet proberen, omdat zelfs als ik de detectie op manual zet, hij het toch stiekem doet. Tis een A7N8X-X.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zet em anders eens gewoon op automatisch en wacht gewoon 10 minuten op de detectie. Als ie er niet doorheen komt kan het best zijn dat ie na lange tijd tóch doorloopt. Heb dit ook wel eens gehad met een verkeerde master/slave combi. Na 5 minuten startte ie door.