Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Samsung C100 + Telfort Prepay = geen connectie?

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem en hoop dat iemand er een oplossing voor heeft, of iig suggesties om het op te lossen.

Ik heb een Samsung SGH-C100 (mobiele telefoon) en een Telfort prepay simkaartje. De telefoon is ge-unlocked (legaal) en is net terug van reparatie, waar ze het complete binnenwerk hebben vervangen. Het Telfort simkaartje is ook nieuw.

Als ik mezelf bel vanaf een vaste lijn (kan ook mobiel zijn natuurlijk) krijg ik de volgende melding (na een lange stilte): "Deze dienst is niet beschikbaar op het door u gebelde nummer". De telefoon gaat niet over en heb gewoon vol bereik volgens de telefoon. Zelf bellen gaat wel goed.

Het gekke is ook nog dat het niet altijd gebeurd, in zo'n 50% van de gevallen, de andere 50% gaat het gewoon goed. Ik ben dus maar half bereikbaar.

Doe ik in de telefoon een Vodafone of een KPN simkaart, geen probleem met bellen en gebeld worden. Doe ik de Telfort simkaart in een andere telefoon (Nokia 3310), ook geen probleem. Dus het zit 'm (denk ik dus) in de combinatie van de telefoon en de simkaart.

Ik ben al naar de Telfort winkel gegaan en ze hebben de Telfort simkaart getest en geen problemen. Ze hebben ook de melding gehoord, maar weten geen oplossing, de simkaart is gewoon goed (zelf ook nog getest).

Wat kan er aan de hand zijn?

edit:
Ja, ik kan idd gewoon naar een andere provider overstappen, maar ik zou toch heel erg graag bij Telfort willen blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 25-09-2004 00:05 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik ben iig al een beetje verder. De melding ("Deze dienst is niet beschikbaar op het door u gebelde nummer") die ik krijg, komt door de voicemail. Als ik namelijk de voicemail inschakel, krijg ik gewoon de voicemail.

Waar het op neerkomt, ik kan gewoon niet gebeld worden. De telefoon staat aan, vol bereik, maar op een of andere manier kan de telefoon niet bereikt worden.

Zelf bellen gaat wel, ander simkaartje werkt gewoon en het Telfort simkaartje in een andere telefoon ook.

Misschien iets met een doorschakeling?

edit:

Ik heb met ##002# alle doorschakelingen vanuit de telefoon uitgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruzor op 25-09-2004 14:08 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Heeft niemand dit ooit meegemaakt? Ik ga iig vandaag nog een keer langs de Telfort winkel en kijken of ze het met een ander Telfort simkaartje kunnen proberen.

Raar iig :(

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ruzor schreef op 27 september 2004 @ 11:59:
Heeft niemand dit ooit meegemaakt? Ik ga iig vandaag nog een keer langs de Telfort winkel en kijken of ze het met een ander Telfort simkaartje kunnen proberen.

Raar iig :(
ik ben benieuwd naar de doorschakelingen die in het toestel/netwerk staan (user barrings), en eventuele opties in je toestel, waarin je aangeeft dat een aantal nummers je wel mag bereiken, en een aantal niet (bij nokia kun je zo alleen bepaalde lijsten van contacten toestaan, en meer niet).

Heb je ook alle doorschakelingen handmatig uit je toestel gehaald? ##002# is in principe namelijk een netwerkdoorschakeling verwijder code.

Als dat t niet is, wil ikje toch adviseren contact op te nemen met de klantenservice, aangeven dat je al een crosscheck hebt gedaan, ##002# hebt geprobeerd etc, dan kunnen ze zo snel mogelijk onderzoek doen.

Als bovenstaande namelijk niet helpt, wordt t een speurtocht in je netwerkinstellingen :P

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op 27 september 2004 @ 23:40:
[...]
Heb je ook alle doorschakelingen handmatig uit je toestel gehaald? ##002# is in principe namelijk een netwerkdoorschakeling verwijder code.
Daar heb ik idd naar gekeken maar er stond niks ingeschakeld (kon trouwens ook niks uitschakelen, had er een code voor nodig die ik dan weer van de provider moest krijgen (volgens het boekje) :?
Als dat t niet is, wil ikje toch adviseren contact op te nemen met de klantenservice, aangeven dat je al een crosscheck hebt gedaan, ##002# hebt geprobeerd etc, dan kunnen ze zo snel mogelijk onderzoek doen.
En dan heb ik gedaan :) Ik ben er eindelijk achter wat er mis is. Weer terug naar de Telfort winkel om een ander Telfort kaartje te proberen, deed het ook niet. Dat was op zich wel een teleurstelling omdat ik dacht dat het aan mijn simkaartje zou liggen.

Toen kwam ik op het idee van het netwerk...Telfort gebruikt namelijk het 1800 MHz netwerk en Vodafone en KPN het 800 MHz netwerk en Vodafone en KPN doen het wel goed. De verkoopster had gelukkig ook een kaartje van Orange en...die deed het ook niet! Ik blij dus :) want eindelijk ben ik erachter waar het aan ligt, namelijk dat mijn telefoon het 1800 MHz signaal niet goed verwerkt. Ik neem morgen contact op met het bedrijf die de reparatie heeft uitgevoerd en waarschijnlijk zal de telefoon weer opgestuurd moeten worden. Balen natuurlijk, maar ik ben erg blij dat ik weet waar het nu aan ligt.