PC + TV vervangen door iMac + TV tuner

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
De televisie is stuk en de computer zou ook wel eens vervangen mogen worden. Aangezien mijn ouders toch niet zo om een vette breedbeeld geven met 5.1 installatie zou het aardig zijn als we gewoon de computer met scherm ook als TV kunnen gebruiken.

Ik heb al een mooie oplossing gevonden van Elgato: de eyetv 200. Werkt met firewire en kan ook nog als videorecorder werken. De prijs van 400 euro is echter in mijn ogen zwaar overdreven.

Is Elgato werkelijk de enige die een fatsoenlijke oplossing biedt om tv te kunnen kijken op de mac?

offtopic:
Een nieuwe pc kast heb je voor € 800 (inclusief dvd+/- brander) en een tvkaartje voor 79 € -> totaal ongeveer € 900 euro. In combinatie met een oude 19" die ik hier nog heb staan zou ze een stuk goedkoper klaar zijn. Een iMac kost € 1400 en zo'n eyetv kastje 400 dus totaal ongeveer € 1800 (ex dvd brander). Met een emac wordt dat nog altijd € 850 + 400 = € 1250 (ex dvd brander). Ik ben overigens geen voorstander van 2e hands want ik wil garantie.

Ik kom tot de conclusie dat het eigenlijk irrationeel is om in deze situatie voor de mac te gaan, het is soms tot 2x zo duur. Toch zou ik mijn moeder graag met zo'n ding willen opzadelen omdat ik geen onderhoud aan zo'n ding zal hebben en dat ze ook geen last van virussen zal hebben (eigenbelang).

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Er zijn ook meerdere USB oplossingen. Alleen de Elgato is gewoon de meest elegante manier. De software die er bij komt is gewoon perfect ongeveer, ik heb in ieder geval nog geen nadelen gevonden.

Verder zou het niet opvallen wanneer de iMac een TV wordt. Iets wat bij een eMac en CRT wel degelijk zou opvallen. De TV is nu ineens alleen wit geworden ipv grijs.
Een tft tv is toch ook echt een stuk duurder dan een normale beeldbuis? :)

kleurbleur.nl

• Q

Q

Topicstarter
Alles wat ik aan usb heb gevonden is usb 1.1 en dat betekent brakke tv kwaliteit omdat je nooit tv kwaliteit door die kabel kan jassen.

Ik heb nog even gegoogled, maar er is gewoon niets anders. Een mac+tv wordt dus gewoon veel te duur ivm een pc+tv. Erg jammer.

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Je kan er ook gewoon een DAC-100 aan hangen, en daar je video-recorder op aansluiten... kun je gelijk oude banden opnemen en TV kijken/opnemen... kost 200 euro.

Dus zo bijster heb je niet ge-google-d

• Sage
Is inderdaad nog een betere oplossing! Dat ik daar niet aan gedacht heb, we verkopen hem zelfs. :P

kleurbleur.nl

• Q

Q

Topicstarter
Hmm, ik wil mijn ouders gewoon lekker tv laten kijken op de mac en dit is imo al weer een veel te complexe oplossing. Je moet eerst een soort vierwer app starten en dan switchen met de videorecorder die helaas geen tulpstekkers heeft.

We hebben nog wat video8 banden met familie filmpjes die wel eens gedigitaliseerd mogen worden -> Daarvoor kun je ook veel beter die eyetv gebruiken die meteen naar mpg2 captured.

Ik zou kunnen beargumenteren dat het makkelijk archiveren van die filmpjes best 200 euro mag kosten. Maar het gaat om het tv kijken en het blijft toch tragisch dat er een prima tv kaart in mijn (overigens defecte) pc zit voor 79 euro.

Ik zou mijn ouders graag aan de mac zitten, maar om ze nu 2000 euro te laten betalen terwijl ik ook voor minder dan de helft van het geld iets vergelijkbaars neer kan zetten, dat is gewoon rationeel en ethisch niet te verantwoorden. :(

• Sage
Heb je ook weel gelijk in. Eigenlijk zou ik voor je ouders gewoon een tv aanraden, zijn ook echt cheap tegenwoordig, en een lekker simpele comp. Een iBook is er al vanaf 999,- bij de Bijenkorf. ;)

kleurbleur.nl

• Q

Q

Topicstarter
Sage schreef op 30 september 2004 @ 21:07:
Heb je ook weel gelijk in. Eigenlijk zou ik voor je ouders gewoon een tv aanraden, zijn ook echt cheap tegenwoordig, en een lekker simpele comp. Een iBook is er al vanaf 999,- bij de Bijenkorf. ;)
Een beetje knappe platte tv kost nogsteeds een hoop. Gewoon een tv + emac zou ook nog kunnen.

• Q

Q

Topicstarter
Schop.

Dit issue is eigenlijk nogsteeds actueel. Ik zoek een kaart die liefst ook geschikt is voor tv-kijken en tevens hardware mpeg2 compressie doet. Puur alleen capture is ook goed. Iemand nog suggesties? Ik vind het bedroevend om 300+ te moeten uitgeven voor een fatsoenlijke mpeg2 encoder terwijl je voor de pc gewoon een haupauge kaartje van 100-150 euro koopt.

Verwijderd

tja, dat is apple. Ik zat ook al dik te kloten toen ik een alternatief voor het aso dure airport kaartje zocht :(

• Nitai
  • Laatst online: 15-12 15:36

Nitai

Live the life you love.

tsja :) ik voeg dan wel niet veel toe, maar praktisch is anders? Ik snap dat je 2 vliegen in een klap wilt slaan, maar ik heb vorig jaar zomer bijvoorbeeld een mooie Sony 70cm breedbeeld voor 150 euro op marktplaats gekocht. Het beestje doet het nog prima. Is 2e hands geen optie misschien? Hou je nog genoeg geld over voor een Mac.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31

franssie

Save the albatross

precies, mac mini met echte lcd tv lijkt mij leuke optie! kan je ook je 'digitale films' direct afspelen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Q

Q

Topicstarter
Het doel is om wat oude filmpjes op video8 formaat te capturen en voor 'de eeuwigheid' te bewaren.

Op dit moment is er al een intel imac 20" aanwezig, het gaat puur om zo'n kastje.

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27

The_DoubleU

Tweaker in München

Q, heb je al eens van Miglia gehoord? http://www.miglia.com/index.html

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Cool ding, € 250,- in de applestore.

Verwijderd

Interessant.. spijt dat de afstandsbediening fugly is :X

• Q

Q

Topicstarter
250 euro is nog erg veel voor zo'n ding.

85 euro voor een pci kaartje (haupauge) met hardware mpeg 2 encoding. Stel dat ik er dan 150 voor wil neertellen (en eigenlijk dat niet). Het is absurd dat dit niet kan.

Ik heb niets met zelf opgenomen video/film, maar het is wel aardig om wat filmpjes te archiveren op dvd ter herinnering.

• Q

Q

Topicstarter
Het is inmiddels lange tijd geleden. Mijn ouders hebben een 1e generatie intel imac 20" staan. Omdat mijn ouders al in 1985 een videocamera hadden hebben we dus nu een serie bandjes met opnamen die we voor geen goud kwijt willen. Maar die tapes zullen sterven, vroeg of laat.

Ik heb uiteindelijk, ondanks dat het eigenlijk wel duur is, een elgato EyeTV 250 gekocht, die via USB 2.0. loopt.

Het was goddank een mac-ervaring:

- Stekker erin
- CD er in
- Oude camera aansluiten
- En het werkt

Het ziet er uit als een erg goed product.

Verwijderd

Zit met het zelfde heb een 20" imac en me tv is kapot dus nu wil ik tv stick voor me imac kopen aleen heb geen idee wat ik beste kan kopen meer dan 150 wil ik niet uitgeven.

ik hoef er enkel maar tv door te kunne kijken iets op aansluiten ofzo is niet nodig verder en opneem funtkie ook niet echt nodig.

volgende had ik zelf al:

Elgato EyeTV for DTT-stick 100euro
Miglia TVMicro with EyeTV 2.0 - Analog 100euro
Elgato EyeTV Hybrid (DTT + analoge TV) met analoge invoer 125euro

iemand ervaring ermee?

hoe is de kwaliteid?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Q schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:08:
Het was goddank een mac-ervaring:
Volledig mee eens. En met de nieuwe software is het echt een eitje om alle toeters en bellen te bedienen:
Afbeeldingslocatie: http://www.elgato.com/images/dttpage/eyetvinterface2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elgato.com/images/eyetvzwei_2/comes_alive.gif
Dan mag die Hauppauge wel spuuggoedkoop zijn, de software voor windows is onvoorstelbaar klungelig, en even mythtv installeren doet iedereen natuurlijk in een uurtje. Dit is uitpakken, aansluiten, installeren (en het zoeken naar zenders duurt echt het langst van de hele installatie) en kijken maar. Los nog even van het feit dat een PCI-kaart niet past in mijn macmini G4.

[ Voor 32% gewijzigd door burne op 21-09-2006 22:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hou je in de gaten dat je op dit moment geloof ik 3 FTA-zenders hebt, en die alleen in de randstad kunt ontvangen? De rest van DTT gaat niet voor je werken, en buiten de randstad heb je sowieso pech.
hoe is de kwaliteid?
Beter dan jouw spelling. :+

Dit heb ik een week of wat terug opgenomen: (en het is natuurlijk klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/uploads/2006/09/picture-1.thumbnail.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Q

Q

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:06:
Zit met het zelfde heb een 20" imac en me tv is kapot dus nu wil ik tv stick voor me imac kopen aleen heb geen idee wat ik beste kan kopen meer dan 150 wil ik niet uitgeven.
Hoe duur is een knappe tv? Gooi die 50 euro er bij en koop die Eyetv 250, ik ben er oprecht te spreken over.

p.s. probeer eens 'mijn' ipv 'me' en 'kunnen' ipv 'kunne'.

Verwijderd

Zou je wat screens willen posten van de eyetv 250?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Ik heb zelf de EyeTV Hybrid, geeft mooi analoog beeld. De kabel e.d. is hier erg slecht op m'n kamer, maar het geeft beter beeld dan de Samsung LE23R41B van m'n broertje.
Ik ga binnenkort ff de kabel fixen, want dit is niet netjes.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

EyeTV Hybrid,

Daar gaat gewoon een COAX kabel in of hoe werkt dat?

Op de apple site zie ik iets staan over een antenne enzo.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-12 15:10

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik zit dit topic nu te volgen met veel interesse. Zelf lijkt het mij erg handig als ik tv op kan nemen op mijn iMac C2D. Als ik het goed begrijp is de Eyetv 250 op dit moment de beste oplossing die je kan krijgen voor de Mac.

Nu heb ik een probleem. De tv kabel! Eigenlijk wil ik die niet helemaal naar mijn iMac trekken dus is er ook een draadloze oplossing? Of is het gewoon pech?

Ik wil het voornamelijk voor het opnemen en de meest ideale oplossing is als de iMac opneemt en ook afspeelt op mijn tv. Maar ik kan het ook op dvd branden.

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-12 16:28
Ik zit me ook af te vragen welk product ik moet kopen; de Miglia TVMax of de Elgato Eye TV 250. Feit is dat ze beiden dezelfde software gebruiken, namelijk EyeTV 2.

Verschil volgens mij tussen die twee is dat de Miglia TVMax ook op DivX encodeert. Of doet de Elgato dat ook?

De remote van de TVMax ziet er inderdaad crappy uit, hoe ziet de remote van de Elgato eruit? Ondersteunt de Elgato ook teletext? En zit er ook een knop voor op de remote?
Hoe is de zapsnelheid met de Elgato?

Zou de break-out cable niet een verslechtering in beeld teweegbrengen? De Miglia TVMax heeft namelijk de aansluitingen op de unit.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:10:
EyeTV Hybrid,

Daar gaat gewoon een COAX kabel in of hoe werkt dat?

Op de apple site zie ik iets staan over een antenne enzo.
Dat ding is geschikt voor DVB-T, maar dat werkt niet echt lekker in NL.
Verder doet ie ook aan analoge kabel.
Het werkt best simpel.
CD-rom erin, programmaatje slepen naar applicaties.
Dan de app opstarten, je volgt de stappen, sluit de kabel aan en uiteindelijk zit je tv te kijken.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1