Toon posts:

dungeon keeper 1 via ipx netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdens een lanparty(tje) met oude games zijn we een probleem tegengekomen, iedere keer als we proberen om dungeonkeeper over het netwerk te spelen. Als we een netwerkverbinding proberen te maken door op het ipx protocol in de opties in het meerspelermenu te klikken dan komt de melding "kan niet initialiseren" (ipv dat ze dan aangeven waarom???)

Verder werken games goed over ons netwerkje, maar die gebruiken geen van allen ipx, is er een manier om er achter te komen of het protocol correct werkt en ervan uitgaande dat dit zo is hoe krijgen wij dungeonkeeper aan de praat?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik dénk dat je dit al heus wel gedaan hebt, maar je weet 't maar nooit, dus vraag ik het alsnog maar (niet boos worden :+): Heb je het IPX-protocol wel bij je netwerkkaart toegevoegd?

Verwijderd

Topicstarter
protocol ipx/spx is idd geinstalleerd op alle computers en na een heldere ingeving ook maar ff met starcraft getest op ipx, dit vindt wel een game als die is aangemaakt, maar kan niet joinen om een of andere reden. Voor starcraft boeit dit niet, kan ook via tcp/ip gespeeld worden, maar DK niet

Verwijderd

met ipx heb je vaak problemen met firewalls, dus ik zou `mijn aandacht daar eens op vestigen.
En, wat gebruik je in je netwerkje, een router of hub? Sommige hubs hebben nl problemen met ipx is mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
In het netwerk is een hub opgenomen, we zullen het eens proberen met 2 pc's direct om de hub al dan niet als probleem te elimineren.

Verder is er intussen wel het een en ander aan vooruitgang geboekt, na het installeren van een patch kunnen we over het netwerk vanuit een pc met winXP een game zien die op een pc met win98se is gemaakt. Als we de firewall op de winXP pc uitzeten kan dit ook andersom, maar zodra we dan de game op de andere pc proberen te joinen (in beide gevallen) loopt DK vast. :'(

goed, eerst maar eens zonder hub testen dus, als er hier tenminste nog iemand zijn pc uit wil lenen. :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 23:03
Windows XP zijn ipx protocol is anders als die van windows 98... Ik denk dat je het best een dualboot kan maken WinXP en Win98 kan maken.

Steam

Pagina: 1