Ik zit ff vast.
Ik heb dus voor een forum verschillende databases met velden erin. Nu wil ik voor een overzicht uit 2 databases de waarden van een veld optellen, alleen krijg ik het niet voor elkaar.
Ik zit nu zo te klooien:
Hier zou ik het dan niet meer weten. Een mysql_num_rows() kan ik niet doen, omdat allebei de velden dezelfde naam hebben.
Ook dit wert trouwens niet:
Hoe zou ik hier nu iets van kunnen maken dat het van die 2 velden de waarde optelt?
Ik heb dus voor een forum verschillende databases met velden erin. Nu wil ik voor een overzicht uit 2 databases de waarden van een veld optellen, alleen krijg ik het niet voor elkaar.
Ik zit nu zo te klooien:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php $sql = (" SELECT forum_entrys.id, forum_topics.id FROM forum_entrys INNER JOIN forum_topics ON forum_entrys.id = forum_topics.id "); $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); ?> |
Hier zou ik het dan niet meer weten. Een mysql_num_rows() kan ik niet doen, omdat allebei de velden dezelfde naam hebben.
Ook dit wert trouwens niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <?php $sql = (" SELECT SUM( forum_entrys.id, forum_topics.id ) FROM forum_entrys INNER JOIN forum_topics ON forum_entrys.id = forum_topics.id "); $result = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while($show = mysql_fetch_assoc($result)){ echo($show['id']); } ?> |
Hoe zou ik hier nu iets van kunnen maken dat het van die 2 velden de waarde optelt?