Toon posts:

Waitec Vision SLX moeite waard???

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat waitec met een nieuwe DVD/DIVX speler komt. namelijk de Vision SLX. Hij ziet er zeer gelikt uit en ik vind de features ook niet verkeerd. Check deze link om de specificaties te bekijken.

http://www.waitec.com/trade/productview/276/21/

GMC en Qpel worden ondersteund alsmede alle Divx formaten en Xvid. Ik kon niets vinden over ondertitels. Ik heb dus maar een email gestuurd naar hun support afdeling. Zit in Venlo overigens. Ik zie dus dat iedereen zit te kijken naar die Philips DVP720SA maar die ondertitels werken nog niet goed en we wachten nog steeds op de V32 firmware. Weet iemand of de Vision SLX ondertitels ondersteund met Divx en zo ja welk formaat?? Dit ding klinkt te mooi om waar te zijn als je de specs leest. :9

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop de nieuwe Duitset C't, daat staat een review in van dat ding, evenals de Philips en vele meer.

Geluidsmatig vond ik de philips erg belabberd uit de test komen. Alle spelers hadden zo hun eigenaardigheden... Het beste kun je het gewoon zelf nalezen :)

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 24-09-2004 22:36 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. zal die CT eens erop nalezen. wat is het toch met die dingen dat ze geen ondertitels kunnen weergeven. :? hopelijk krijg ik antwoord van Waitec. de speler wordt verwacht in oktober.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Ow, BTW, in de C't staat de X5 gereviewed, en niet de Vision SLX...

Maar misschien toch leuk om te lezen, aangezien er nog meer types bij staan die misschien wel interessant zijn.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ja thanx ik zal het zeker even gaan bekijken morgen

Verwijderd

De SLX ondersteund geen ondertitels zover ik kan zien (heb een half uur ermee gespeeld) maar wat ik kan zeggen is dat hij absoluut een mooi apparaat is en na een korte tijd, zie je al dat hij met features komt die je elders niet vind.

(MPC maakt er momenteel een review van :-) dus een weekje geduld)

Hij ondersteund Frame by Frame en Slow playback in DIVX!!
Dat zie je tot heden enkel met dvd's gebeuren.

Afspeken en vergelijken met menu's, eenvoudig andere standaard Mediatek spelers even bekijken. Indien Waitec ondertitels ondersteund binnenkort en de tests zijn positief (gelijk de andere MTK spelers) draagt hij zeker een favoriete stempel mee. Hij is iets duurder als de doorsnee MTK maar daar krijg je ook wel het slim design (erg mooi), slot-in en wat extra mooi meegenomen features voor.

Groetjes
Hi-Jack

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Topic is wel beetje oud, maar apparaat ziet er erg mooi uit en ik zie bij de online shops die hem nu verkopen staan dat ie dus WEL ondertiteling ondersteunt.

Is dit ondertussen waar of klopt die info gewoon niet?

Voorbeeld:
http://www.pcu.nl/N_frame.html?http://www.pcu.nl/N_home.html

(en wat denken jullie van de speakerset die erbij zit? los kost de speler daar 129 euro, beter speler los met andere speakers, of gebruik maken van deze aanbieding? ik hoef geen perfecte speakers, als er maar goed geluid uitkomt, geef liever niet meer dan 100 euro uit aan speakers nu)

Verwijderd

De SLX review staat reeds lange tijd on line.
Super spelerke aan die prijs en tevens de eerste die frame by frame en slow playback in DivX ondersteund...

Verwijderd

SaiBork, heb je hem nog gekocht? Ben zeer benieuwd hoe het apparaat bevalt.

Helaas zijn de meeste reviews al wat verouderd, ik zag bijvoorbeeld op de site van Waitec dat de laatste firmware een groter font heeft voor de subtitles. Ik zag in de reviews ook staan dat de films geen hoge bitrates (> 1mb/s) mogen bevatten. Iemand enig idee of ze dat al hebben verbeterd in de firmware of gaat dat nooit beter worden? Een deel van mijn films zitten nl op iets van 1300Kbps. Ik kan ook niet precies vinden welke chip hierin zit, het is de Mediatek 1389 maar daar zijn vele varianten van.

Twijfel nog tussen deze en een yamada6600 waarvoor een gehackte firmware beschikbaar is met goede sub support etc.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
JA hoor, hij bevalt echt heel goed.
Ondersteund inmiddels dus wel ondertitels.
Ik heb dus die firmware erop staan (met die 'grotere' lettertypes), niet gezien hoe het eerst was, maar vind het nu goed. Als een regel te lang is zet ie automatisch een deel op een extra regel.

Verwijderd

is mss een oud topic, maar ik heb nog een vraagje en ik vind het zonde om een topic te openen:

speelt de speler nu files met een grotere bitrate dan 1Mbitps?
En speelt ie ook van die HDTV geripte xvids of divx files met een hogerere resolutie dan normaal, zeg maar 960*540 oid
Oh ja wat is nou het verschil met de X5, naar de specs gekeken niets dus behalve de slot in lader en de vorm?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 12:14 ]

Pagina: 1