Ik heb het volgende probleem met mijn pc. Als ik hem aan wil zetten moet ik hem altijd 2x aanzetten. Klinkt raar maar het is echt zo. Als ik hem aan zet, dan start ie kort op, geen beeld en de monitor blijft op standby staat. De cd-drives worden wel gelezen oid, maar je hoort geen opstarten op de harde schijven oid. Geen piepjes, niks. Druk ik dan de pc weer uit (5s de aanknop inhouden) en daarna na enkele seconden wachten weer aan, dan start ie doodleuk op en doet hij alsof er niks aan de hand is. Dit gebeurd altijd, koud of warm, want als ik via windows opnieuw opstart, dan gaat weer hetzelfde verhaal. Pc uit, lampjes drives aan, dan pc dus weer uitdoen, opnieuw aan en draait ie weer als een zonnetje??
Eerst maar ff m'n specs (via Norton Sysinfo copy/paste)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2400+ 2.0 GHz
Memory: 1024 MB (19% Utilized)
HD's: 19,11 GB, 57,27 GB
Drives: CD-Writer, DVD-Reader, DVD-Writer
Video: 800 x 600 in 64K Colors, NVIDIA GeForce FX 5700LE Ver. 6.14 (ik draait toch echt 1024x768..,maarja..)
Moederbord: Asrock K7S8X R3
Nou had ik voorheen een aantal apparten in een andere pc zitten, ben toen overgegaan naar nieuwe kast (300 watt dacht ik) + nieuw moederbord + 1 gig geheugen en daar de rest bij gezet. Toen heb ik dat probleem opeens gekregen. Maar zonder nou meteen nieuw spul aan te schaffen vroeg ik me af of iemand hier iets weet??
Ik heb al geprobeerd het systeem goed te aarden, mocht niet baten.. Gekste vind ik dat ik geen errors krijg maar het systeem bijna dood blijft en bij de 2e keer doodleuk opstart. 1x in de maand moet ik het soms nog 1x keer extra opstarten want dan krijg ik bij de 2e keer wel tekst aan het begin te zien (over bios etc) maar start ie ook niet door...
Iemand hulp/tips/ideeen?
Eerst maar ff m'n specs (via Norton Sysinfo copy/paste)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2400+ 2.0 GHz
Memory: 1024 MB (19% Utilized)
HD's: 19,11 GB, 57,27 GB
Drives: CD-Writer, DVD-Reader, DVD-Writer
Video: 800 x 600 in 64K Colors, NVIDIA GeForce FX 5700LE Ver. 6.14 (ik draait toch echt 1024x768..,maarja..)
Moederbord: Asrock K7S8X R3
Nou had ik voorheen een aantal apparten in een andere pc zitten, ben toen overgegaan naar nieuwe kast (300 watt dacht ik) + nieuw moederbord + 1 gig geheugen en daar de rest bij gezet. Toen heb ik dat probleem opeens gekregen. Maar zonder nou meteen nieuw spul aan te schaffen vroeg ik me af of iemand hier iets weet??
Ik heb al geprobeerd het systeem goed te aarden, mocht niet baten.. Gekste vind ik dat ik geen errors krijg maar het systeem bijna dood blijft en bij de 2e keer doodleuk opstart. 1x in de maand moet ik het soms nog 1x keer extra opstarten want dan krijg ik bij de 2e keer wel tekst aan het begin te zien (over bios etc) maar start ie ook niet door...
Iemand hulp/tips/ideeen?