Elektrostaten zijn heel heel mooi (ieder z'n eigen mening) (en soms is het gewoon even wennen)
Ik heb hier ook elektrostaten staan, maar die kan ik laten klinken zoals ik wil (ik heb ze zelf gebouwd en ik kan ze afregelen zoals ik wil)
Verder heb ik weinig ervaring met Final (het is wel mooi op de plaatjes maar ik heb er nooit naar kunnen luisteren) wel heb ik pas wat gelezen op hear.nl .... je moet het zelf maar even lezen:
http://www.hear.nl/forums...p?showtopic=5712&hl=final
Ik wel benieuwt naar de sub die je wil gebruiken, alle subs die ik tot nu toe gehoort heb icm met mijn esl's klinken voor geen meter.
Ik gebruik ook alleen een sub voor films, omdat het dan net een tikje te hard gaat voor mijn esl's. Als ik muziek luister dan gaat alle bas netjes naar m'n esl's, en die gaan diep heel diep!! m'n moeder staat regelmatig 2 verdiepingen lager te schreeuwen dat ik de bassen een beetje binnen m'n kamer moet houden.
Houdt er wel rekening mee dat je ze niet strak tegen de muur kan zetten en ook niet recht tegenover een vlakke muur, dat geeft vage effecten.
edit: mijn esl zijn effectief 120 bij 18 cm (buitenmaten zijn 1meter40 bij 30 cm)
[
Voor 9% gewijzigd door
hilbren op 24-09-2004 22:47
]