Toon posts:

Final 200 set & marantz 5400

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze set uit een failisement aangeboden gekregen en heb de indruk dat het goed spul is. Wat is jullie mening over de apparaten opzich en de combinatie van de 2?

final set bestaat uit 5 boxen en een sub.
en de versterker heeft dolby etc en is uitgerust met 7.1 voor in de toekomst heb ik me laten vertellen.

http://www.final.nl/main....tProductList&categoryId=2

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:49
Tja, de meningen over elektrostaten verschillen nogal. Sommige mensen zijn er helemaal weg van, andere mensen vinden het niets. Wat ik begrepen heb hiervan is dat het midden en hoog heel zuiver is, maar echt veel laag zit er meestal niet in. (Hm, dit klopt niet met die frequency response vanaf 30dB die ik op die site zie... :{ )

Je hebt ondanks dat failisement niet de mogelijkheid om het te beluisteren? Zou ik iig doen :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Het staat allemaal in een loods, dat de bass in die boxen wat minder is zou kunnen kloppen, in die set zit ook een sub namelijk, die zou er wel wat bass aan toe kunnen voegen.

ik zit hier nu met 2 bagger boxen van technics en een versterker van pioneer, dus ik neem aan dat die final 200 set beter is dan dat.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
Elektrostaten zijn heel heel mooi (ieder z'n eigen mening) (en soms is het gewoon even wennen)

Ik heb hier ook elektrostaten staan, maar die kan ik laten klinken zoals ik wil (ik heb ze zelf gebouwd en ik kan ze afregelen zoals ik wil)

Verder heb ik weinig ervaring met Final (het is wel mooi op de plaatjes maar ik heb er nooit naar kunnen luisteren) wel heb ik pas wat gelezen op hear.nl .... je moet het zelf maar even lezen: http://www.hear.nl/forums...p?showtopic=5712&hl=final

Ik wel benieuwt naar de sub die je wil gebruiken, alle subs die ik tot nu toe gehoort heb icm met mijn esl's klinken voor geen meter.

Ik gebruik ook alleen een sub voor films, omdat het dan net een tikje te hard gaat voor mijn esl's. Als ik muziek luister dan gaat alle bas netjes naar m'n esl's, en die gaan diep heel diep!! m'n moeder staat regelmatig 2 verdiepingen lager te schreeuwen dat ik de bassen een beetje binnen m'n kamer moet houden. O-)

Houdt er wel rekening mee dat je ze niet strak tegen de muur kan zetten en ook niet recht tegenover een vlakke muur, dat geeft vage effecten.

edit: mijn esl zijn effectief 120 bij 18 cm (buitenmaten zijn 1meter40 bij 30 cm)

[ Voor 9% gewijzigd door hilbren op 24-09-2004 22:47 ]

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Hoi, Ik heb de final 200's wel ns horen spelen en een vriend van me heeft 700's en 100 speakers. Klinken echt mooi, vooral die 700. Ik denk dat de 5400 wel wat weinig vermogen heeft voor die speakers, een 6400 of 7400 zou denk ik wat beter uit de verf komen. Het zal nog wel lekker klinken. Ze zijn heel helder en heel transparant, daar zal je even aan moeten wennen denk ik. De een vind t schel en vermoeiend de ander vind t mooi. Ik heb er ook wel even aan moeten wennen maar t klinkt wel erg zuiver, de 200 heb ik horen spelen en dat klonk wel goed.
Mag ik vragen wat je ervoor neer moet tellen? (just curious)

ActueleWind

• Xander
Hm, trouwens voor degene die het niet in de gaten hadden, de FInal 200 set staat ook op http://www.final.nl/main....&categoryId=1&productId=1 , op die link van de TS staan alleen de 700 en de 1400.
hilbren schreef op 24 september 2004 @ 22:42:
Ik gebruik ook alleen een sub voor films, omdat het dan net een tikje te hard gaat voor mijn esl's. Als ik muziek luister dan gaat alle bas netjes naar m'n esl's, en die gaan diep heel diep!! m'n moeder staat regelmatig 2 verdiepingen lager te schreeuwen dat ik de bassen een beetje binnen m'n kamer moet houden. O-)
Mja, de Final 200's hebben een frequence response vanaf 150Hz kennelijk... dat is ook niet echt laag he ;)
Houdt er wel rekening mee dat je ze niet strak tegen de muur kan zetten en ook niet recht tegenover een vlakke muur, dat geeft vage effecten.
Hmm, ze zijn leverbaar met wall-mount? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 24-09-2004 22:46 ]

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik wel benieuwt naar de sub die je wil gebruiken, alle subs die ik tot nu toe gehoort heb icm met mijn esl's klinken voor geen meter.
De finalsubwoofer klinkt (vind ik) goed met de final's, ik weet niet welke sub erbij zit want ze hebben er 3 geloof ik. Maar de S200 klinkt lekker! Het is wel een gekl**t met afstellen van dat ding.
Zorg ook dat je niet al te el cheapo kabels neemt tussen je versterker en je speaker, dit hoor je bij deze speakers wel.

ActueleWind

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
XanderH schreef op 24 september 2004 @ 22:46:
Hmm, ze zijn leverbaar met wall-mount? 8)7
dat wist ik, en dat heb ik nooit begrepen :X

misschien werkt het wel als je ze onder een bepaalde hoek tov de muur zet?
Mijn staan esl's staan onder een schuine kap (zolder) en dat gaat perfect.

[ Voor 30% gewijzigd door hilbren op 24-09-2004 22:50 ]

• Xander
Lurge schreef op 24 september 2004 @ 22:47:
[...]

De finalsubwoofer klinkt (vind ik) goed met de final's, ik weet niet welke sub erbij zit want ze hebben er 3 geloof ik. Maar de S200 klinkt lekker! Het is wel een gekl**t met afstellen van dat ding.
Zorg ook dat je niet al te el cheapo kabels neemt tussen je versterker en je speaker, dit hoor je bij deze speakers wel.
http://www.final.nl/main....&categoryId=4&productId=8
Ziet er idd wel leuk uit, lijkt me alleen moeilijk om dat ding schoon te houden van vingerafdrukken enzo? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.final.nl/img/catalog/sub_iso_full.jpg

het lijkt me wel dat het beter klinkt dan je technics speakers op je pioneer versterker... mag ik vragen hoeveel je er voor zou moeten neerleggen?

Verwijderd

Topicstarter
het afstellen er dergelijke laat ik door iemand anders doen als ik het aanschaf, naar mijn mening is het zonde als ik het zelf zou doen.

ik zou er 1000 euro voor neer moeten leggen met die s200 sub erbij.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1. zoek uit wat de nieuwwaarde is.
2. Als je ze niet kan beluisteren is het misschien handig een winkel te zoeken waarbij je precies dezelfde setup kan beluisteren.
3. Als je ze koopt en ze bevallen niet kan je ze altijd nog wel doorverkopen lijkt mij.
suc6 iniedergeval :)
Pagina: 1