Toon posts:

[VPN] verbinden met server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb Airport Extreme Router, daarlangs verbind ik met het Net.
Via een VPN verbinding wil ik een server benaderen. De VPN verbinding werkt, ik kan de remote-server pingen, maar niet mappen. Mappen doe ik via rechtermuisklik op mijn netwerklocaties, verbinding maken. De username en password voor de SERVER zijn NIET dezelfde als voor het VPN.
Ik kan dus pingen naar de remote-server, maar verder kan ik hem niet bereiken? Hoe kan ik aan de server geraken?

Alvast bedankt!

Windows XP SP2
firewalls DISABLED
airport extreme
speedtouch home ethernet
adsl
remote-server draait op Linux

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 22:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
verbinden op ip nummer en dan een andere (de juiste dus) gebruikersnaam en wachtwoord opgeven

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 24 september 2004 @ 22:04:
verbinden op ip nummer en dan een andere (de juiste dus) gebruikersnaam en wachtwoord opgeven
ik heb IP adres van de VPN verbinding, en dan het INTERNE ip-adres van de remote-server...
Lukt dus niet..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:05:
[...]

ik heb IP adres van de VPN verbinding, en dan het INTERNE ip-adres van de remote-server...
Lukt dus niet..
en de foutmelding is :?

zou je ook wat duidelijker willen vertellen hoe je ip configuratie is en hoe het netwerk aan de andere kant eruit ziet?

en je zinnen wat vollediger maken leest ook wat prettiger

ah, linux dus, mishien staan er wel restricties in je smb.conf zodat je niet vanuit een andere subnet kan connecten :? jij beheerd die machine :? post dan je smb.conf eens

[ Voor 17% gewijzigd door Zwelgje op 24-09-2004 22:08 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 24 september 2004 @ 22:06:
[...]

en de foutmelding is :?

zou je ook wat duidelijker willen vertellen hoe je ip configuratie is en hoe het netwerk aan de andere kant eruit ziet?

en je zinnen wat vollediger maken leest ook wat prettiger

ah, linux dus, mishien staan er wel restricties in je smb.conf zodat je niet vanuit een andere subnet kan connecten :? jij beheerd die machine :? post dan je smb.conf eens
Thuisnetwerkje is dus heel eenvoudig, routertje en windowsnetwerk. Kantoornetwerk ken ik niet, is geïnstalleerd door netwerkbeheerder, die er nu niet meer is. Netwerk aan de overkant: gewoon een paar servers met ip-adressen, mail enz enz...

En ik krijg geen foutmelding! Ik kan gewoon de server nergens instellen in win xp... ik kan hem enkel pingen!

De fout moet aan mijn kant zitten, want het werkt voor andere mensen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
help?
niemand?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je mag nu toch wel wetend at je niet binnen 24 uur mag kicken. Hoe heb je het een en ander ignesteld? poort & protocol forwards?

Verwijderd

En ik krijg geen foutmelding!
Dat lijkt me toch wel heel sterk... 8)7
Ik kan gewoon de server nergens instellen in win xp...
Hoe probeer je dat dan precies? Probeer eens:

Map network drive -> Folder: "\\LAN-IP-ADRES\share"
connect using a different Username: "DOMAIN\Username"
Pagina: 1