Toon posts:

Twee draadloze netwerken tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment beschik ik thuis over een draadloos netwerk, hierop deel ik de internet verbinding die binnenkomt op mijn router.

De snelheid hiervan bedraagt 3mbit.

Daarnaast hebben mij buren ook een draadloos netwerk waarvan ik gebruik kan maken. Ook zij hebben een 3mbit verbinding die zij delen.

Hetgeen wat ik wil verbinden via beide netwerken, netwerk 1 (de mijne) en netwerk 2 (de buren) hebben beide een signaal van 80 a 90%.

Wat daarna dan gebeuren moet is dat ik via beide internet verbindingen tegelijk downloaden bijvoorbeeld. (6mbit 8) ).

Hiervoor zou ik een programma als total trafic control kunnen gebruiken, werkt dit echter ook wanneer ik de verbindingen niet direct binnen krijg, maar via de routers.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
volgens mij zou je dan beide netwerken door 1 server(waar de 1 internet ingangen in moeten) moeten beheren en een soort vaan load balancing gaan toepassen..word niet wat :P

Daarnaast heeft het weinig zin: je netwerkkaart loopt op 3mbit, dus als je van beide internet conencties alles binnhenheelt gebruik je effectief maar 1,5mbit per Inet connectie....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Om te beginnen heb je al 2 draadlose netwerk kaarten nodig in een computer voorzien van een server besturings systeem zoals linux of windows 2003. In windows 2003 is dit vrij eenvoudig te doen door je internet verbinding op te zetten met RAS (Remote access service) hiermee kun je verschillende ip ranges of subnetten aan een bepaalde verbinding toe wijzen en/of backup routes toe wijzen. Je zou ook met ISA server kunnen gaan werken en gaan load balancen tussen de 2 verbindingen. Helemaal via 2 verbindingen internetten kan echter niet omdat 2 verschillende verbindingen ook inhoud dat je voor de buiten wereld 2 verschillende IP adressen hebt. Wanneer je aan het downloaden bent word er een verbinding gemaakt via 1 van de 2 IP adressen dus zou je met 1 enkele download nooit boven je theoretische snelheid van 3mbit uit kunnen komen. Wel heeft het zin als je 2 dingen tegelijk download en dat de ISA server deze dmv load balancing allebij over een andere verbinding laat lopen. Bedenk wel dat dit ook weer problemen met zich mee brengt wanneer het gaat om beveiligde verbindingen deze worden vaak point to point gemaakt en daardoor kan het dus aardig de mist in gaan als er load balancing word toegepast en er komt ineens een 2e internet verbinding mee doen. Mocht je dit willen doen configureer het dan dus goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Chatslet op 25-09-2004 18:47 ]

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
Je krijgt nooit 6mbit download, hooguit 2 downloads van 3mbit.

Er is enorm veel informatie over te vinden in de search, ik heb eerder grote stukken tekst geschreven en veel moeite gedaan in de hoop dat mensen het voortaan uit de search zouden halen. Blijkbaar verspilde moeite en heeft alleen de TS van dat topic toen ervan gebruik gemaakt...

Verwijderd

Misschien zie ik het wat makkelijk, maar als je twee wireless kaarten hebt, je verbindt met alletwee, en je maakt gewoon in winxp een netwerkbrug, werkt dat dan niet?

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil voor deze vraag niet een totaal topic openen maar weet iemand misschien een programma om netwerken in de buurt te zoeken ??

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
micdis schreef op 26 september 2004 @ 14:01:
Ik wil voor deze vraag niet een totaal topic openen maar weet iemand misschien een programma om netwerken in de buurt te zoeken ??
http://www.netstumbler.com/

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bedankt :D
Pagina: 1