Toon posts:

Grafische PCI express kaart op normaal PCI slot?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n vriendin ontdekt wat spelletjes als Neverwinter Nights en deze waren wat lastig te spelen op haar Celeron 2,6 Ghz met 256 MB DDR. Beel beweegd erg schokkerig door het gebrek aan een echte grafische kaart.

Vandaag dus naar MyCom om geheugen en een degelijke videokaart erbij te kopen. Ze zat tot zover met een 8MB onboard videokaart opgescheept.

Blij met de aankopen naar huis, schroef de kast open, ontdek dat er geen AGP slot in die PC zit! Stond er eerlijk gezegd een beetje dommig bij te kijken :)

Kaart dus weer in de doos en op de website van MyCom zitten kijken voor een vergelijkbare PCI kaart.

Nu zie ik daar staan: PCI en PCI express.

Na wat onderzoek gedaan te hebben op internet ben ik er inmiddels achter gekomen dat PCI express toekomstmuziek is.

Wat mijn vraag echter is, passen die kaarten op de MyCom website die PCI-express als stempel hebben gekregen ook in een normaal PCI-slot?

De enige PCI optie bij MyCom, en we zullen de AGP kaart die we vandaag dus gekocht hebben daar dus om moeten ruilen, is deze: AOpen Aeolus FX5200-V128 PCI, 128 MB, tenminste als het volledige assortiment op de website staat.

De kaart die we willen is deze: ASUS EAX300 SE/T, 128 MB, die dus bus standaard PCI-Express heeft.

Nogmaals mijn vraag: past deze laatste kaart op een normaal PCI slot?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33
Nee, het past niet alleen fysiek niet, het is ook een hele andere techniek....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum :) (mobo's)

Processors, Mobo's & Geheugen » PMG FAQ

Daarin staat ook het e.e.a. over PCI, PCI-X en PCIe B)

Dit topic is gesloten.