Toon posts:

PC-->Projector....Lange VGA kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga volgende week verhuizen naar mijn nieuwe appartementje.
Ik heb een Projector die ik op ga hangen aan het plafond en dit is voornamelijk voor films (DVD) echter wil ik ook mijn computer aansluiten op de projector.
Dit doe ik liever via de VGA input dan via S_Video (2deMonitor)

Het "probleem"

De Kabel moet omhoog via het syteem plafond naar de projector en mijn PC staat 7 meter van de projector af en daarbij opgeteld de lengte van de muur (omhoog) wordt dat ongeveer 10 meter.

Mijn vraag :

Kan ik gewoon verleng kables linken of ga ik I.V.M. de lengte hier versterkers bij nodig hebben ?

(net als bij kabel)

alvast bedankt voor de genomen moeite.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

10 meter vga gaat zonder versterken prima lukken

een resolutie van 1024x768 op 60 hz verzwakt dan nauwelijks over die lengte. wel moet je een goede dikke vga kabel hebben. Ik zou zoeken naar een vga verlengkabel van 10 meter en niet een aantal korte verlengkabels aan elkaar verbinden. Uit ervaring weet ik dat het wel lukt met de meegeleverde kabel en 2 verlengkabels van 3 meter maar als het toch een permanente oplossing moet zijn moet je het in één keer goed doen natuurlijk.

Verwijderd

Een perfecte dubbelpost ;), zoek een goede kabel, dan is 10m geen probleem. Meet eerst voor alle zekerheid eens de juiste lengt (met een touw of zo), niets is frustrender dan 30cm tekort te hebben om alles goed te zetten. VGA kabels kunnen in sommige gevallen tot 65m, maar afstanden tot 20m kunnen normaal geen probleem zijn. Veel hangt echter af van de VGA kaart. Bij sommige kaarten kan een soort van schaduweffect optreden, bij andere heb je dat minder.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-12 01:06
Als gezegd 10 meter is geen enkel probleem. Zelf heb ik er al 20m tussen gehad (800*600) en dat gaf wat moire (vage ruis rimpeltjes).

Hoe dikker de afgeschermde VGA kabel vv. Ferrite-dempers hoe beter. Dus geen dunne dropveters. Het is wat hannesen met die (vaak) zwarte rimpel kabel maar het resultaat zal er zijn.

De les die ik heb geleerd in m'n studio is: bespaar niet op bekabeling. Zelf heb ik nu een high-quality s-Video en een VGA met (retour) van elk 10m lopen. Kwaliteit is prima.

Net als met video en geluid, hoe minder connectors hoe beter, dus geen aangeregen verlenging kabel gebruiken.

Video-VGA verleng versterkers werkt ook aardig maar is wel prijzig. Voordeel is dan wel dat je bijv. over cat-5 tot wel 200m met 1024*768 video/sound kan transporteren. Prijzen beginnen bij 300-400 euro om te beginnen tot veel meer (bijv, BlackBox heel goed spul maar zeer duur).

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel, mijn vraag is meer dan beantwoord!
:D :D :D :D