[w2k3 server]Printeropdracht verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 22:56

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar om in m'n 2003 server een print opdracht te verwijderen. Op dit moment heb ik een Lexmark X1150, maar het komt wel eens voor dat ik een printopdracht wil annuleren. De status van die opdracht veranderd dan naar: "Bezig met verwijderen - Bezig met afdrukken". Deze status blijft gewoon staan.. :( Er gebeurd dan verder ook niks.

Het probleem is dan dat andere afdruktaken gewoon in de wachtrij blijven staan, ookal geef je deze een hogere prioriteit. Gevolg is dus dat ik niks meer kan afdrukken. Alleen door het opnieuw opstarten van de server kan er weer worden geprint. Nu wil ik dit graag niet omdat ook de internet verbinding door deze server geregeld word. Het plaatsen van een extra server is tevens geen optie.

Nu vond ik op de lexmark site het volgende Artikel: http://support.lexmark.co...ocid=ENUS2700&relevance=1 Dit gaat weliswaar over XP maar werkt zo te zien ook wel op 2003, alleen ook hier moet ik weer opnieuw opstarten. Dat wil ik dus voorkomen. Met het dos commando "net stop spooler" kan ik wel gewoon de files in de dir System32\Spool\Printers verwijderen (zonder het dos commando krijg ik de fout dat de bestanden in gebruik zijn) Na het verwijderen van de bestanden wil ik de service weer aanzetten met het commando "Net start spooler" De printer lijkt dan weer status OK aan te geven, maar werkt nog steeds niet.

Weet iemand een methode om deze 'foute' printopdrachten te verwijderen en gewoon weer te kunnen printer zonder opnieuw hoeven op te starten?

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door kevinvs op 24-09-2004 21:27 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
edit: tis alweer laat

sta ik hier een tip te geven die al geprobeerd is.. stom natuurlijk dat ik (niet goed) loop te lezen |:(

[ Voor 160% gewijzigd door Zwelgje op 24-09-2004 22:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kevinvs schreef op 24 september 2004 @ 21:25:
Weet iemand een methode om deze 'foute' printopdrachten te verwijderen en gewoon weer te kunnen printer zonder opnieuw hoeven op te starten?
Je volgt wel degelijk de juiste wijze (die aanwijzingen op de Lexmark site gaan er vanuit dat je maar 1 printer hebt, en laten je gelijk maar even de hele \printer subdir deleten; leuk als je meer dan 1 printer hebt staan).

Ik vermoed alleen wel dat óf de driver in dat geval niet goed terug geladen wordt, of de andere print-help utilities die Lexmark gebruikt (kijk maar eens in je taskmanager wat er nog meer als LEX***.exe draait...) dat niet trekken.

Als dat services zijn zou je ze opnieuw kunnen starten, zo niet dan worden de benodigde helpers niet reloaded en helpt alleen een system restart...
Brakke zooi :r nu weet je dus gelijk waarom ik geen lexmark wil gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Gelukkig heb ik inderdaad maar 1 printer draaien op dat systeem dus.. dat is gelukkig geen probleem.
Maar als ik die service stop (net stop spooler) dan stopt hij toch alleen die service (voor het verwijderen van de opdrachten) en daarna start heeft het verder toch geen invloed op de overige applicaties [van Lexmark]?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 11:55

Duinkonijn

Huh?

kevinvs schreef op 24 september 2004 @ 23:27:
Gelukkig heb ik inderdaad maar 1 printer draaien op dat systeem dus.. dat is gelukkig geen probleem.
Maar als ik die service stop (net stop spooler) dan stopt hij toch alleen die service (voor het verwijderen van de opdrachten) en daarna start heeft het verder toch geen invloed op de overige applicaties [van Lexmark]?
kan zijn dat die lexmark software aan geeft dat er geen printer is..

gedurende net stop spooler is niks online

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Het 'rare' is gewoon dat verder alles wel in orde lijkt. Alleen hij dus niet meer wil printen...

Nu heb ik nog even zitten zoeken en ben ik 2 dingen tegen gekomen:
-In systeembeheer\services staat ook LexBce Server, zonder omschrijving...
-In msconfig\opstarten staat lxbkbmgr uit de program files dir

Eigenlijk gaat het mij erom dat de ICS en Exchange functie van de server blijft draaien, dat de printersoftware opnieuw gestart word is het probleem niet... maar hoe is dat mogelijk?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 11:55

Duinkonijn

Huh?

kevinvs schreef op 26 september 2004 @ 00:12:
Het 'rare' is gewoon dat verder alles wel in orde lijkt. Alleen hij dus niet meer wil printen...

Nu heb ik nog even zitten zoeken en ben ik 2 dingen tegen gekomen:
-In systeembeheer\services staat ook LexBce Server, zonder omschrijving...
-In msconfig\opstarten staat lxbkbmgr uit de program files dir

Eigenlijk gaat het mij erom dat de ICS en Exchange functie van de server blijft draaien, dat de printersoftware opnieuw gestart word is het probleem niet... maar hoe is dat mogelijk?
exchange en ics zijn hele andere services...

je store zet je niet uit met net stop spooler

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 26 september 2004 @ 00:30:
[...]
exchange en ics zijn hele andere services...
je store zet je niet uit met net stop spooler
Ja dat begrijp ik, maar met aleen een net stop en net start van de spooler service wil de printer nog niet werken...

Als alles van Lexmark/Printers e.d. gesloten worden, en opnieuw gestart kunnen worden, dan zou het toch weer moeten werken? Zonder dat ik het hele systeem opnieuw hoef op te starten.

Verwijderd

Die LexBce Service wordt ook gebruikt. Onder NT4 gaf deze service vaak problemen en verwijderde ik deze altijd.
Misschien werk net stop lexbce en net start lexbce?

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Wanneer ik een net stop probeer via dos krijg ik dit te zien:

C:\Documents and Settings\Administrator>net stop LexBce
Systeemfout 1060.

De opgegeven service is geen geïnstalleerde service.

Wanneer ik deze service stop via systeembeheer\services lukt het wel gewoon. Op dat moment heb ik de spooler service ook afgesloten, en ook de background processen van lexmark beindigd. Wanneer ik dan "net start spooler" doe start ook de LexBce service direct. Na het handmatig starten van lxbkmon.exe en lxbkmgr.exe lijkt alles weer goed te zijn. Maar wil ik een document afdrukken blijft hiji gewoon in de wachtrij staan.

Wat me trouwens net opvalt is dat het icoontje in de system tray van Lexmarktakencentrum een rood kruis bevat. Wanneer je het takencentrum dan opent is er alleen verder helemaal niks bijzonders te zien...

Weet iemand nog wat ik hiermee kan doen?

Verwijderd

als je nou eens probeert in een command line

je drukt op del in de printer wachtrij welke taak je wil verwijderen
je gaat vervolgens naar een command line
typt in:

NET STOP SPOOLER

vervolgens type je in

NET START SPOOLER

dan moet je hem ofwel direct zien verdwijnen en anders nog een keer deleten in de printer wachtrij en dan moet de rest van de taken gewoon doorgaan

succes

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:25:
als je nou eens probeert in een command line

je drukt op del in de printer wachtrij welke taak je wil verwijderen
je gaat vervolgens naar een command line
typt in:

NET STOP SPOOLER

vervolgens type je in

NET START SPOOLER

dan moet je hem ofwel direct zien verdwijnen en anders nog een keer deleten in de printer wachtrij en dan moet de rest van de taken gewoon doorgaan

succes
Topic wel gelezen :?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1