[XP] Logboek beschadigd, toch uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 00:14
Ik heb een probleem met een harddisk van een andere computer.
We hebben op het moment van spreken de Harddisk al 3x vervangen en elke keer komen er weer problemen.

Nu ga je denken dat het ergens anders aanligt, dan aan de harddisk!

Om te kijken wat er nu gaande is probeer ik het windows logboek te openen. Echter als ik via het standaard windows logboek programmatje het .evt bestand probeer te openen meld hij:

---------------------------
Logboeken
Kan bewerking op Logboek Systeem opgeslagen niet voltooien.
Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd.
OK

Kent iemand een extern programmatje hiervoor, of een andere manier om te kijken in het logboek? (google levert geen goede resulaten, net zoals de GoT search) ?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Mja, dit probleem is niet echt moeilijk lijkt me :). Je zegt zelf dat de harde schijf problemen geeft. Daarbij is het bestand waarin de System events in worden weggeschreven beschadigd. En 1 + 1 = ??? ;)

Met andere woorden: of je hebt tot driemaal een harde schijf gehad die niet goed was óf de harddisk controller van je moederbord is niet helemaal in orde meer :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Morphine
of de voeding is gaar? want het is een net nieuw moederbord (maar nu wijk ik wel even af van het topic onderwerp, maar zo kom ik ook tot een goed antwoord van mijn probleem :))

• Morphine
kga dr morgen een andere voeding in proppen, zullen we het wel merken.

Nieuwe voeding heeft het helaas niet opgelost. Pc draait nu half gaar (iig 99% minder blauwe schermen dan daarvoor, maar ze zijn er nog wel), maar beter dan ooit. De nieuwe HD komt niet meer in de buurt van die pc :P

[ Voor 56% gewijzigd door Morphine op 01-10-2004 21:32 ]