Toon posts:

[2003] Bandwith meter voor 4 personen op 1 server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga een dedicated server delen met 3 andere mensen en daar heb ik wat vragen over.

Er zijn dus 4 gebruikers die elk 20gb HD space hebben en 300gb dataverkeer.
Ik wil windows2k3 gaan gebruiken.

Ik zit dus met het probleem over hoe ik dit ga oplossen.

De HD space is geen probleem, dan kan ik manually bijhouden omdat ik de gebruikers wel een beetje vertrouw.
Maar over de bandwith zit ik toch met een raadsel, Hoe kan ik in 1 windows account 4 verschillende bandwith meters maken?

Voor FTP wil ik Serv-U gebruiken die volgensmij vast wel per domain een bandwith meter heeft.
Alle andere programma's die niet gedeelt draaien kunnen via Netlimiter gemonitored worden.
Maar met apache zit ik voor een raadsel, Ik wou gewoon 4 verschillende Directory's maken voor elke user maar hoe kan ik die het beste meten op Bandwith verbruik?

Is het anders mogenlijk op 4 windows accounts te maken en dan net zoals in WindowsXP voor SWITCH USER te kiezen en dan dat alles evengoed blijft draaien en gereikbaar blijft?

Of heeft iemand een heel ander idee?

Bedankt voor jullie meedenken.

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

IWriteCode

Less = more

Uhmm.. je kan toch gewoon een stats programma gebruiken... die de statistieken van de verschillende websites op die apache in de gaten houdt?

Bekijk bijv. eens http://www.mrunix.net/webalizer/

En NetPeeker is ook een fijne tool voor het in de gaten houden van het dataverkeer van de verschillende applicaties: http://www.net-peeker.com/

[ Voor 28% gewijzigd door IWriteCode op 24-09-2004 20:57 ]

Less = more

Verwijderd

Topicstarter
Das ean reactie waar ik op zat te wachten!! Bedankt man!

Verwijderd

Topicstarter
kickje...

webalizer is namenlijk een erg nutteloos programma gemaakt door linux fanaten...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 23:36 ]

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:31

ericding

Altijd de eerste.

Misschien werkt het beter als je ook aangeeft waarom webalizer niet goed werkt? Nu lijkt je laatste post voornamelijk een flame waaraan wij niet kunnen zien welke opties jij mist. En op die manier kunnen we je weer niet goed voorzien van nuttige tips....

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20
ik denk dat webalizer niet iets is waar de TS iets aan heeft aangezien het bij houdt hoeveel hits een apache server heeft gehad.
Aangezien TS win2k3 draait en dus waarschijnlijk het *onveilige* IIS draait en webalizer deze logs naar mijn weten niet support heeft de TS er idd niks aan.
waarom TS alles onder 1 account draait is mijn ook een raadsel mij lijkt het verstandiger ieder persoon een persoonlijk account te geven en IIS in te stellen als service onder die accountnaam of hoe dat ook moet.

PS:
http://briandesmond.com/blog/archive/2003/09/08/176.aspx

[ Voor 7% gewijzigd door lordgandalf op 27-09-2004 09:11 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
IIS word niet gebruikt maar Apache...

Zoals in mijn post staat:
Is het anders mogenlijk op 4 windows accounts te maken en dan net zoals in WindowsXP voor SWITCH USER te kiezen en dan dat alles evengoed blijft draaien en bereikbaar blijft?

Bedankt voor de link maar heb ik dus helaas niks aan.
Pagina: 1