Toon posts:

S.O.S _ _ _ _ . . . . _ _ _ _

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik wil graag internet delen maar het wil maar niet lukken. Ik heb een netwerkje met 3 pc's. Dat werkt wel. NetBUIE. UTP netwerk met dus een hubje.

Nu wil ik internet delen, al veel geprobeerd:

Winroute Pro 4.1 : Ik heb alles ingesteld zoals iemand mij vertelde, maar het werkt niet. Alleen geinstalleerd op de "internet pc" die rechtstreeks internet heeft. Hij zou het automatisch moeten doen en automatisch moeten instellen bij de andere maar het werkte dus niet.

Winroute lite: Werkte ook niet.

Sygate: Overal geinstelleerd, bij de "internet pc" die rechtstreeks internet heeft (server) heb ik dus server gekozen, bij de ander "client". Rechts onder in beeld zag ik het icoontje van sygate rood (betekend fout toch?), overal, internet deelde niet. Ik heb niks ingesteld, zou niet weten wat ik moet instellen.

Winproxy: Deze werkte ook niet, maar wederom weet ik niks van de instellingen.

TCP/IP instellingen: bij de SERVER heb ik een IP gegeven, 192.168.0.1.
Bij de andere is hij automatisch.

Ik weet niet welk programma ik moet gebruiken, en hoe ik programmaa's moet instellen, nergens op internet heb ik dat gevonden, en bij elke help functie kom ik ook niet verder.

Het kan zijn dat telkens als ik een programma installeer vergeet op de TCP/IP instellingen te veranderen, maar ik weet niet of dat moet en hoe dat moet.

Kan iemand mij nuttige informatie geven waar ik verder me kan?

Bedankt.

Verwijderd

Winroute:
Server ip: 192.168.1.1
Client IP: 192.168.1.2
Zet op de server NAT aan op het netwerkkaartje van je internet verbinding, NIET van je netwerk!!
Op je client 192.168.1.1 als default gateway invoeren, en als DNS kan je gewoon de DNS nummer van je ISP opgeven.
Dan zal het moeten werken. Werkt je DNS niet? Dan kan je ook als DNS 192.168.1.1 op je client opgeven, maar dan moet wel bij winroute DNS-Forwarding aanstaan (default).
Succes!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Geef je topic in het vervolg ff een duidelijke naam, thanks...

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."