[PC@TV] PC Media en Game Management Systeem (shell over XP?)

Pagina: 1
Acties:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46
Oke, eerst wat verduidelijking, de TAG (PC@TV) in de topic titel staat voor PC op je TV. Lijkt heel simpel, en dat is het ook. Ik wil mijn PC aansluiten op mijn TV.

Nu zal je zeggen, sja, dat had je toch wel kunnen vinden, en je hebt er geen software voor nodig?

Eigenlijk wel, de letters op het beeld zijn niet of nauwelijks te lezen. Door de lage resolutie van onze TV's, is het bijna niet mogelijk om een lekker scherp beeld te krijgen op de TV.

Ik ben dus op zoek naar software, waarmee het mopgelijk is om een soort shell te draaien over mijn Windows XP heen. Een leuk voorbeeld ervan is myHTPC, maar dat is alleen te gebruiken voor films en plaatjes. Niet echt wat ik zoek dus. Ik wil graag ook nog spellen kunnen lanceren, aangezien dit op een TV veel lekkerder speelt (groter beeld in mijn geval).

Zie ook [rml][ xbox] Xbox media center[/rml]

Bestaat er zo iets? is er een naam voor een dergelijk programma (vandaar dat ik er ook niet uit kwam met zoeken, enkel kwam ik op het "Phantom" project uit, een nieuwe pc die omgebouwd is tot gameconsole). Ik denk niet dat ik de enige ben die dit wel zou willen hebben. Iemand een suggestie?

Nog een leuk filmpje van die Phantom, iets wat ik dus ook zoek, maar dan als software, misschien minder uitgebreid (geen download enzo): http://a1694.g.akamai.net.../11897/Product%20Demo.wmv

[ Voor 20% gewijzigd door Nik op 24-09-2004 20:46 ]

• Nik
Omdat er nog geen reply te bekennen was, heb ik zelf wat zitten zoeken en na zitten denken.

Ten eerste ben ik eens verder gaan spitten in dat Xbox media center topic, en ik moet zeggen, dat gaat gewoon erg ver voor wat ik wil, maar het ziet er geweldig uit! Zo zo iets bestaan voor de PC? Is het om te zetten naar een PC programma?

Langzamerhand ben ik nu bezig met Visual Basic (omdat ik niet echt veel programmeer kennis heb), en ga ik eens kijken waar ik mee op de proppen kom. Misschien dat er een handjevol enthousiaste Tweakers een dergelijk programma willen en kunnen schrijven, misschien als project?

Zelf denk ik dat er niet veel van terecht komt, maargoed, wie weet...

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
proller schreef op 26 september 2004 @ 17:55:
Omdat er nog geen reply te bekennen was, heb ik zelf wat zitten zoeken en na zitten denken.

Ten eerste ben ik eens verder gaan spitten in dat Xbox media center topic, en ik moet zeggen, dat gaat gewoon erg ver voor wat ik wil, maar het ziet er geweldig uit! Zo zo iets bestaan voor de PC? Is het om te zetten naar een PC programma?

Langzamerhand ben ik nu bezig met Visual Basic (omdat ik niet echt veel programmeer kennis heb), en ga ik eens kijken waar ik mee op de proppen kom. Misschien dat er een handjevol enthousiaste Tweakers een dergelijk programma willen en kunnen schrijven, misschien als project?

Zelf denk ik dat er niet veel van terecht komt, maargoed, wie weet...
Volgens mij is XP Media Center Edition precies wat je zoekt:

http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/default.mspx

What a fine day for Science! | Specs

• Nik
Hier heb ik al eens naar gekeken, er zit één grote "maar" aan, ik heb zelf al Windows XP (Pro LEGAAL), en dan zou ik nu weer een OS er bij moeten kopen. Ik denk dat het veel goedkoper kan. Alleen heb ik zelf de oplossing nog niet gevonden. Als het écht niet anders kan, dan koop ik XP Media Center wel, maar liever niet. Ik ben ook nog maar student ;)

Juist omdat bijvoorbeeld myHTPC zo mooi werkt, dacht ik, misschien is er ook wel iets voor games (dus wat uitgebreider).

Ik ga weer verder met zoeken, als iemand nog een oplossing heeft, let me know!

(overigens, XP Media Center is wel heel mooi! Ik heb het al eens eerder gezien, en het is ook met een remote controller te bedienen, wat het natruurlijk allemaal aantrekkelijk maakt.)

Verwijderd

Kijk eens naar Media Portal (http://mediaportal.sourceforge.net/) Hier zit/komt een mogelijkheid om programma's op te starten

• Nik
Oke, MieRoels heeft wel een heel mooi programma uitgezocht! Ik heb het nu draaiend, ik kan alles bedienen met mijn afstandsbediening, ik kan het weer zien, muziek spelen enzovoorts.

Helaas lukt het mij _niet_ om er een applicatie mee te starten.

Bij de plugins heb ik dus wel "Programma's" aangezet, zodat hij programma's kan openen, vervolgens heb ik op Setup geklikt, zodat ik details in kan voeren.

Daarbij heb ik een naam opgegeven (doet er verder niet toe), en dit als pad ingevoerd: C:\Program Files\NovaLogic\Joint Operations Demo\jodemo.exe

Als ik dan Media Portal open, dan gaat alles lekker, ik kan ook het programma zien, maar als ik hem wil openen (enter) dan gebeurd er niets....

Iemand die het weet?

Verwijderd

In de documentatie van My Programs staat hoe je dat kunt doen.
http://mediaportal.source...ms0.1%20-%20Manual0.1.pdf

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

Hoicks

Techno!

Je kunt vanuit MyHTPC of Meedio gewoon games launchen hoor.

Program Execute module en dan Maximized instellen. Sluit je het spel, kom je gewoon weer in MyHTPC of Meedio. Bovendioen kun je vanuit MyHTPC of Meedio ook heel simpel games via een emulator starten (zo speel ik SNES en SEGA games)

• Nik
Ah kijk, zo kom ik ergens! Nu wordt het helemaal interessant. myHTPC kan het dus ook?! Dat wist ik dus niet. Maar eerlijk gezegd vind ik Media Portal zeer mooi, mooier dan myHTPC. Toch bedankt! Ik ga eens verder prollen hieraan, kijken wat er nog meer mee kan.
Pagina: 1