-VPSGHBOOT- C: aanwezig na foute ghost. Hoe te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-03 12:29
Goed, ik heb met mijn domme kop proberen een ghost file te maken op een computer zonder mij er erg in te verdiepen :(

Wat is er gebeurd: Op een 120 GB HD waren twee partities, C: en E: (D was de dvd brander). Ik heb C: geformatteerd, XP opnieuw geinstalleerd en Norton Ghost 2003 geinstalleerd. Misschien ligt het probleem hier ook al, ik heb al mijn cd's enzovoort als backup op een (1) dvd staan zodat dat geklooi met cd's afgelopen is. Zo ook de Norton Ghost cd-rom's en om deze image te loaden heb ik daemon tools geinstalleerd.

Nu wilde ik van C: dus een ghost file maken op D:. Dus de wizard gevolgd, Source C: Destination D:, Disk 1, No Ghost Disk ID, naam gegeven en op D aangegeven. Vervolgens gaf hij alleen waarschuwing voor USB muis. Toen moest er opnieuw opgestart worden en in dat grijs/blauwe scherm, dos achtig (pc-dos mode denk ik), kwam dat zandlopertje wat vervolgens niet te bewegen was uiteraard. Maar dat zandlopertje bleef en bleef zonder zand te verlopen 8) en er was geen HD activiteit. Nog een tijdje gewacht maar gebeurde niets. Het programma was dus nog niets aan het doen, geen process of iets dergelijks.

Toen maar opnieuw opgestart, kreeg 2 opties, beiden werkten niet. Goed, ik nog even gezocht op internet, op een andere computer de standaard bootdiskette's gemaakt van Norton Ghost 2003, maar die wilde hij ook niet pakken. Toen maar XP opnieuw installeren. Bij de vraag op welke partitie zag ik al dat er iets van een virtuele of iets dergelijks was aangemaakt, maar aan de grootte's kon ik zien welk deel de vroegere C was en daar heb ik het toen zonder problemen kunnen installeren.

Nu bij het opstarten kan ik nog steeds kiezen voor PC-dos, wat na proberen niet blijkt te werken, iets met ASCI fout (drivers muis?) maar windows start gewoon op. In de Verkenner zie ik nu: C: -VPSGHBOOT-, D: Data (net zoals voorheen E:) en E: waar mijn Windows op is geinstalleerd :r .

Op zich geen problemen, maar toch lastig. In het Ghosten van Partities zal ik me nog wel eens verdiepen, maar die -VPSGHBOOT- wil ik wel kwijt! Nu de vraag, hoe? En wordt de E: dan weer C:, waarschijnlijk niet. Partition Magic 8.0 kan niets met de gegeven partities :( [partition's drive letter cannot be identified bij opstarten PM]

Note: Het is een Dell PC, met die verborgen partitie "bovenaan". PM kon hier wel mee omgaan, maar dus niet met die nieuwe C partitie.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Op de oude E partitie staan nog een aantal belangrijke gegevens die niet zomaar gebackupt kunnen worden, dus graag oplossing met behoud van de data op die schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door dinkelover op 24-09-2004 20:27 ]

pepernooot

Verwijderd

Als je een clean install wil zwier dan alles van de PC af. En maak dan eventueel partities aan zoals je wil (zelf heb ik een hekel aan een 80gb die in een 60 en een 20 of zo is ingedeeld).

Aangezien je al een format C hebt gedaan zie ik het nut van de vraag niet in. Maar dat kan ook de vrijdagavond microbe zijn ;)