Toon posts:

Overclock tb 1000 naar 1100 ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij verder helpen.

Ik heb mijn t-bird zoals op vele sites is te lezen met een potlood ge-unlocked. Nu heb ik de FSB op 110 gezet en het voltage op 1.85 V.
Dit alles regel ik via de bios. De eerste keer start de machine gewoon op. Processor wordt getoont als 1100 mhz.
Wanneer ik vervolgens weer reboot dan reageert het systeem niet meer. Ik moet de computer uit en weer aan zetten voordat hij weer reageert. Tot mijn verbazing zijn mijn instellingen weer terug gezet. Wie kan mij verder helpen?

Verwijderd

Mobo merkt dat de snelheid te hoog is en schakelt automatisch terug; dit had ik bij 1150. Ik heb hem nu op 110*10 staan bij 1,75 volt, het hoogste voltage is niet nodig. Probeer eerst alles met stapjes van 1mhz te verhogen en dan kijken hoever je komt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 december 2000 21:31 schreef Bendertino het volgende:
Mobo merkt dat de snelheid te hoog is en schakelt automatisch terug; dit had ik bij 1150. Ik heb hem nu op 110*10 staan bij 1,75 volt, het hoogste voltage is niet nodig. Probeer eerst alles met stapjes van 1mhz te verhogen en dan kijken hoever je komt.
Wate betekend de *10 ??

Verwijderd

Dat is de default multiplier. Die kan je pas veranderen als je je proc met een potloodje hebt unlocked

Verwijderd

Waarom verander je niet de Multiplier naar x11 :?

Athlon t-bird 750@1150 met iceberg cooler!!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Je unlocked je T-Bird om vervolgens de FSB te verhogen.....daar hoef je je T-Bird niet voor te unlocken. De beste manier is om je multiplier te verhogen idd. Dan moet 1100MHz geen enkel probleem zijn.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Ik heb m'n TB 1000 ook op 1100 staan met 11x.
Volgende week komt er een nieuwe cooler op, een Super Orb Cooler Thermaltake. Nu wordt tie +/- 56 graden.
Geen problem nog onder win2000.

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 21:45 schreef BeyondHorizon het volgende:
Je unlocked je T-Bird om vervolgens de FSB te verhogen.....daar hoef je je T-Bird niet voor te unlocken. De beste manier is om je multiplier te verhogen idd. Dan moet 1100MHz geen enkel probleem zijn.
FSB werkt het beste, daar kom je het verst mee. Eerst multiplier doen en dan je multiplier 0,5 terugzetten en je fsb omhoog gooien. Mijn athlon 550 draait niet op 7x100, maar wel op 6,5x120 (780 mhz)
Pagina: 1