HP 7960 printprobleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:31

Gamer

Electrified

Topicstarter
heb me deze pas aangeschaft, maar heb problemen bij het drukken van foto's.

gebruikt papier :
HP Premium plus photo paper.

de afdrukkwaliteit is niets, een 'natte' foto komt eruit, welke totaal niet op het origineel trekt.

verkeerd papier ?
ik dacht dat dit toch goed is voor inktjet printers ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je het papier ook ingesteld in de printer hè? als 'Photogloss' ofzo.

Dan print hij langzamer, zodat er meer droogtijd is...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:31

Gamer

Electrified

Topicstarter
ja, staat ingesteld in eigenschappen als HP Premium plus glanzend fotopapier.

moet er wel bij zeggen dat het printen idd vlug gaat.

droogtijd nu op langst gezet, eens kijken of het beter gaat.

lol, how stupid can a man be, papier zat er dus verkeerd in }:O

O-)

[ Voor 37% gewijzigd door Gamer op 24-09-2004 20:47 ]

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 22:07

Roy

Hobbies?

Ik vond het ook al vreemd, heb zelf al bijna een jaar deze printer en ik heb nog nooit een slecht afdruk gehad :)

Trouwens: iemand nog een suggestie voor goed papier? Ik heb nu HP papier (premium plus) maar ik vind dat deze niet geschikt zijn voor achter een glasplaat (papier plakt vast aan glas, en krijgt dus vreemde vlekken).
Ik heb al papier van Canon (Photo paper plus) geprobeert, maar deze geeft verkeerde kleueren. En van Kodak heb ik Ultima Picture Paper maar deze ziet er ook niet zo scherp uit als HP.
Iemand een oplossing voor dit plak-probleem?

Inderdaad...

• Gigadwerg
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb idd ook last gehad van het "plakprobleem".
Mijn oplossing is de afdruk een nacht laten drogen en das pas inlijsten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 08:38
Roy: Premium plus is een "swelling paper". Dat betekent dat de coating eerst opzwelt en een paar dagen nodig heeft om de inkt goed op te nemen.
Kijk maar eens als je een foto afdrukt waar lijntjes opstaan (denk aan een hek of een raam oid). Dan kan je echt zien dat die lijntjes iets dikker/hoger zijn dan de omgeving.
Wanneer je de foto een paar dagen hebt laten liggen is dat verschil weg.

Dus idd doen als gigadwerg zegt: Een tijdje laten drogen en je hebt er veel minder last van.
Zoek ook maar eens op de forums van deze site: http://www.photo.net/ (nu ff offline..) daar staat veel te lezen over papierkeuze.

Ik ben sinds maart een erg tevreden gebruiker van deze printer :)

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 22:07

Roy

Hobbies?

Ja, ik had gelezen dat het 'swelling paper' is, en dat het lang moest drogen. Maar ik heb het geprobeerd en zeker een week laten drogen, maar nog steeds plakt het. Misschien moet ik hem nog langer laten drogen? of minder inkt laten gebruiken?

Inderdaad...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 08:38
Als je de kans hebt, moet je het idd zo lang mogelijk laten drogen.
Minder inkt zou niet nodig moeten zijn.

Het is mogelijk om premium plus goed achter glas te plakken, maar ik denk wel dat je met elk soort papier er rekening mee moet houden dat het altijd een beetje aan het glas plakt (volgens mij doen normale hoogllansfoto's dat ook wel een beetje).

Had je al eens mat premium plus papier geprobeerd? Mischien treedt het daar minder mee op.
Pagina: 1