Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kabels opruimen...

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey
Ik heb gistere een acryllic behuizing gekocht (sunbeam ac-t). Hij zit helemaal in elkaar en alles draait lekker.
Een minpuntje is echter dat de kabels (voornamelijk de voedingskabels) zo lelijk zijn.
Heeft iemand een id hoe ik deze op kan ruimen(of meshen) ZONDER dat ik daarvoor de molex stekkertjes van de draden af hoef te halen.
Er zit ook een draad die uit mijn voeding komt die helemaal niet gebruikt wordt, wat moet ik daarmee? :?

Bedankt voor jullie tips!

Verwijderd

Verstop ze achter je moederboard. En als je nog wat stekkers over hebt die niet gebruikt kun je ze achter je voeding verstoppen.

Maar dit had je ook makkelijk zelf kunnen vinden met de search.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Kijk eens hier.
Verder zou je je voeding open kunnen maken, en de niet gebruikte draden zo dicht mogelijk bij de print losknippen, of veel beter nog, desolderen.
Je kunt natuurlijk ook met een tie wrap de kabel bij elkaar binden en 'm ergens achter/tussen schuiven...

Nederlander in België

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:43
je kan de kabels niet gebruikt lossolderen alsje ze ook nooit wil gebruiken. je kan misschien simpel maar je kan tiewraps gebruiken. niet het netst maar wel makkelijk

https://f1nerd.nl

Verwijderd

De draden die je over hebt:
1: Je kunt meer gadgets kopen voor in je kast zodat je toch nog alle draden gebruikt.

2: Er zijn voedingen waar je alleen de kabels die je gebruikt op aan hoeft te sluiten. Weet zo niet meer welk merk (er zijn twee merken dacht ik)

3: zoals hier boven, los solderen, of afknippen. Als je ze afknipt: per kleur ff een krimpkousje er om!!

Verder wat betreft het meshen van je bedrading: genoeg voorbeelden te vinden.

@ R3CoN: Ik neem aan dat het hier gaat om het verstoppen van de draden, niet alleen om het verbeteren van de airflow. Het gaat hier om zo'n doorzichtige kast (dacht ik) dus in dat geval gaat jouw idee helaas niet werken, je blijft ze zien. Als je een standaard metalen kast had was dit natuurlijk wel een goede mogelijkheid geweest.

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Mooi zo'n kast, ik heb er zelf ook een maar het nadeel is het stof wat er in komt en wat je dan ziet....

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zelf heb ik helemaal niet gemeshed of wat dan ook, je kan je kabels ook gewoon goed wegwerken, dat vind ik mooier dan meshen

ik heb in mijn pc veel schuimrubber zitten en daar kan je heel mooi de kabels achter weg werken, kost ook bijna niets en ziet er nog leuk uit ook

Verwijderd

uuuh.... Het gaat geloof ik om een kast als deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.atruereview.com/acryliccase/05.jpg

Omdat de kast aan alle kanten doorzichtig is, is het veel lastiger om je bedrading aan alle kanten weg te werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 21:32:
[afbeelding]

Omdat de kast aan alle kanten doorzichtig is, is het veel lastiger om je bedrading aan alle kanten weg te werken.
Toch zit aan 1 kan je mobo vast en kan je daarachter/vlak naast wat kabeltjes laten lopen. Verder zou ik bij zo'n kast idd afknippen overwegen.

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 21:32:
[afbeelding]

Ja, die heb ik ook...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 21:45:
[...]

Toch zit aan 1 kan je mobo vast en kan je daarachter/vlak naast wat kabeltjes laten lopen. Verder zou ik bij zo'n kast idd afknippen overwegen.
Je kan je kast ook met 1 zijkant ergens tegen aanzetten bv. muur, bureau. Heb ik zelf ook gedaan. Kan je alle kabels achter je mobo stoppen en je ziet t niet meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet een manier om je kabels te meshen maar de molexen er niet af te hoeven halen (je trekt de mesh gewoon over de stekkers heen)??

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:43
Dat is er ja, ik weet niet hoe het heet maar het is ongeveer hetzelfde idee als sleeven maar dan doe je er een soort plastic huls omheen die je er gewoon omheen kan draaien.

Dit is trouwens ook de reden dat ik zelf een hekel heb aan dit soort cases: je kan er niets in verstoppen!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Jah er is een manier dat te doen! Heel goed zelfs! Men neemt bijvoorbeeld een stuk vijverslang, da's zo'n geribbelde slang die men in de vijver doet en aansluit aan bijv. een waterpomp ofzo, is zwart, en je kan het overal kopen.

Vervolgens neem je een stedy mes? (weet niet hoe je dat schrijft) en snij in de lengte van de slang, zodat je de slang als het ware kan openvouwen, vervolgens leg je hier je kabels in, keer de slang zo dat je de opening NIET ziet, en het is handig er nog een stukje zwart tape om bepaalde plaatsen te doen zodat het niet toevallig open schiet, maar als het goed is sluit die slang automatisch best goed.

Dat is een manier, heb er een article over gelezen in een tijdschrift en het zag er erg goed uit
:9~
Een andere manier is om speciale tape te gebruiken en erom heen wikkelen, maar ik kan je niet garanderen dat het er super uit ziet :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook gehoord dat je krimpkous er gewoon overheen kan schuiven?

Verwijderd

ja maar dat wordt vrij prijzig in jou geval en het zal er ook niet zo mooi uit zien als normale mesh

krimpkous is een plastic dat krimpt bij warmte (dat doen overigen bija alles plastics)
/me steekt nog een broodzak in de fik ;)

maar dit zal er dus nooit zo mooi uit zien als sleeving, ik zou er gewoon de stekkers vanaf halen. Even een middagje voor gaan zitten en dan ben je klaar :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

wat je ook kan doen is black smoke plexi kopen. dat plexi is erg donker en niet goed doorheen te kijken.. maak daar een boxje van in je case en verberg daar de kabels in..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wire wrap, bij de elektroboer... 1 euro 50 de meter, ook verkrijgbaar in diverse smaken kleuren en diameters....

nog leuker: chrome wrap (verkrijgbaar bij de motorzaak)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/u/5775.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Afbeeldingslocatie: http://www.cozmo.boeddhist.nl/neverendingcasemod/new1.jpg

Toevallig net gisteren gedaan
Die molexen heb ik dr wel afgehaald, het kost nogal wat tijd maar het is zeker niet moeilijk ofzo.
Als tool heb ik een pincet gebruikt met een gepunte neus.
Voor de sleeving heb ik een cable sleeving kit van AC ryan gebruikt (11 euri) UV Blue

Ik zag enorm op tegen het eraf halen van de molexen maar dat viel heel erg mee.
Gewoon kabelboom voor kabelboom doen, en vooral niet vergeten dat je de weerhaakjes weer naar buiten moet buigen :)
Om een hele voeding te doen ben je wel een paar uurtjes zoet.

ps. ja ik weet dat ik die kabels nog wat netter moet doen.
Er moet nog een Blacklight in dus je ziet nu nog niets van de UV' happening

Nog een aanvulling: JA je kan die meshing/sleeving gewoon over je molexen heen halen maar dan heb je een grotere maat sleeve nodig en dan heb je dus een te wijde "sok" om je kabels heenhangen, het is imho iets minder mooi maar als je het goed strak trekt kan het er best goed uitzien

[ Voor 19% gewijzigd door Cozm0 op 28-09-2004 23:36 . Reden: new pic :) ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Je zou ook gebruik kunnen maken van wokkel.

Dit is een soort slang die in spiraal vorm ingesneden is als deze er omheen wikkelt hebben je kabels in een kleur vaak een stuk rustgevender, en mooier.

Deze wokel kun je het beste halen bij de electronica zaak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:40:
Je zou ook gebruik kunnen maken van wokkel.

Dit is een soort slang die in spiraal vorm ingesneden is als deze er omheen wikkelt hebben je kabels in een kleur vaak een stuk rustgevender, en mooier.

Deze wokel kun je het beste halen bij de electronica zaak.
deze wokkels worden in vaktermen ook wel SPirab genoemd en deze stonden 2 posts hierboven ook al incl. foto. want als ik ze bij de leverancier bestel heet dit spirab en dit staat ook de pullout box

Verwijderd

Meshen of sleeven, zeker met UV mesh/sleeving zijn leuke effecten verkrijgbaar. Met een speciale tool is het verwijderen van de molexen en ATX stekker ook geen kunst meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 00:32 ]

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Voor m'n plexi case heb ik alle voedingskabels ingekort en gemeshed (zie sig). Het gros van de kabels is achter de mobo verstopt.
Echt het is niet zo moeilijk de molexen eraf te halen, en zoals eerder is gezegd; er zijn nu ook goedkope molex removal tools op de markt.

Verwijderd

coorz schreef op 26 september 2004 @ 09:43:
Voor m'n plexi case heb ik alle voedingskabels ingekort en gemeshed (zie sig). Het gros van de kabels is achter de mobo verstopt.
Echt het is niet zo moeilijk de molexen eraf te halen, en zoals eerder is gezegd; er zijn nu ook goedkope molex removal tools op de markt.
Echt klasse je plexi case! Verandere die luxons van kleur of heb je er zoveel ingestoken? :9

Verwijderd

Zelf heb ik zo'n zelfde kast.
Om het probleem met de draden op te lossen heb ik zelf een systeempje bedacht dat bij mij erg goed werkt.
Onder mijn cd-rom station heb de airogate II van coolermaster zitten. Daaraanvast heb ik de behuizing van een oud cd-rom station vastgemaakt. Het interne gedeelte van het station heb ik eruit gesloopt, Hierdoor ontstonder ruimte voor alle voedingskabels die ik uit zicht wou hebben. De kabels die ik nodig heb lopen nu vanuit het station naar de apparaten toe.
Een gemakkelijk en goedkope oplossing dus (mits je een oud cd-rom station hebt liggen)

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33
misschien een leuk ideetje voor jou: spuit de zijkant (die van je moederbord) in een leuk kleurtje.
Spuit dan de binnenkant. De buitenkant ziet er erg gaaf gelakt uit dan. En je kunt mooi de draden tussen je mobo en zijkant verstoppen.

Verwijderd

savale schreef op 26 september 2004 @ 17:28:
misschien een leuk ideetje voor jou: spuit de zijkant (die van je moederbord) in een leuk kleurtje.
Spuit dan de binnenkant. De buitenkant ziet er erg gaaf gelakt uit dan. En je kunt mooi de draden tussen je mobo en zijkant verstoppen.
En het 2e mooie effect is dat de case dan net een spiegel is aan die ene zijkant

Verwijderd

Ik moet die draden van mij ook nog maar eens verstoppen.. Wil ook nog zo'n setje kopen dat je je draden kan meshen. :)

Verwijderd

Zou je ook gewoon elektriciteits kabel kunnen pakken? Die zit namelijk al mooi bijelkaar en dan kun je stukjes nemen die je zelf op de goede lengte afknipt...
Pagina: 1