Toon posts:

[PHP/MySQL] 2 Site - 2 (db)servers - dezelfde data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 site's, deze staan op twee verschillende servers, 1'tje in Frankrijk, 1'tje in Nederland. (helaas is dit zo, ivm met domeinnamen etc.) Deze hebben allebei een andere layout etc. Maar ze gebruiken dezelfde data, deze data zit in een mysql database.

Nu wordt de data dus 2 keer ingevoerd, ik zou graag willen dat ik het 1 keer invoerd en dan via een script elke nacht om bv. 2.00 een van de 2 database de data van de andere overneemt.

Nu kan ik het wel elke keer doen met 'dumpmysql' en dan insert hele tabel, maar eigenlijk hoeft alleen de data van die huidige dag geupdate te worden.

Hoe pak ik dit het slimst aan?

Ik had wel iets met dump row where date is vandaag ofzo. en dan die file inlezen. is dit iets of zijn er andere mogelijk heden

[sorry perongeluk verkeerde forum, kan hij naar P&W ]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 19:51 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zoek je niet iets als replication? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Hiervoor heb zeker wel shell-access voor nodig hè. Ben bang dat ik dat niet heb

----

Nee shell-access heb ik helaas niet, dus het moet anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 20:23 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 19:49:
[...]

[sorry perongeluk verkeerde forum, kan hij naar P&W ]
Hij past hier perfect hoor :) Waarom maak je geen PHP script dat een extract maakt, plus een PHP script dat deze invoert in je database? Ergens een cronjob schedulen om een push of pull te triggeren en je bent er :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 24 september 2004 @ 21:59:
[...]

Hij past hier perfect hoor :) Waarom maak je geen PHP script dat een extract maakt, plus een PHP script dat deze invoert in je database? Ergens een cronjob schedulen om een push of pull te triggeren en je bent er :)
Okeeyz, ik gaan m'n scripts ff aanpassen, met een field lastchange :)

maar wat is de beste manier om het te extracten, in platte tekst, als html table. heb ff geen idee, tutorial ergens?

functi cronjob kan ik ook nergens vinden in php.net

het idee snap ik. nu ff de uitvoering

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wat je waarschijnlijk het beste kan doen is een extract in XML of CSV. Een lijst met SQL statements zou ook kunnen. Als je shell access hebt zou een mooiere en eenvoudigere oplossing trouwens gewoon zijn om rsync oid te runnen. Ik meende eerst te hebben gelezen dat je dat niet had; maar ik kan het nu niet meer terug vinden :)

cronjobs zijn geen PHP functie; maar *nix programma's. Draaien beiden websites toevallig op Linux servers; of zijn het Windows servers? :) Een standaard synchronisatie van de databases (evt dmv FTP) zou uiteraard netter zijn dan een eigen progsel; nadeel zou zijn dat alles telkens weer over moet; maar als het om relatief weinig data gaat zou dat wel de mooiste oplossing zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opgezadelt met 1 fransen webhost, waar ik al blij ben dat ik op de MySQL server kon komen :-), Dit ander is lycos webhost.

Via lycos kan ik wel een scriptje programmeren. Dus dan zal ik dus in
CSV alles neer laten zetten en dan via een scriptje vanaf lycos kunnen laten updaten.

Omdat het om zeer weinig data gaat, dacht ik dat het best mogelijk zou zijn om gewoon al het laatst geupdate weer te geven in CSV, dus ff als volgt

Ik maak via een php scriptje een CSV file, door SELECT * WHERE datechange is vandaag /* dus alles wat vandaag (gister) veranderd is */

Vervolgens lees ik van m'n lycos server deze file in.

Gaat hij kijken,

IF id al in database, update hem,
Anders insert de data.

zoiets?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
en wat als het in de tweede db _ook_ is gewijzigd?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Groentenboer schreef op 25 september 2004 @ 21:36:
en wat als het in de tweede db _ook_ is gewijzigd?
dat zal niet gebeuren, het is geen interactieve site.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
In dat geval zou een oplossing op de manier zoals je hierboven al hebt beschreven gaan werken :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1