Toon posts:

Creative GeForce2 MX probleem... please help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Creative 3D Blaster GeForce 2 MX kaartje en nu heb ik alleen maar problemen in Windows...

Windows crasht vaak (als ik het open-dialog van Winamp start of bijvoorbeeld Internet Explorer start) en na een paar keer opstarten (keer of 10) duurt het opstarten erg lang en zegt Windows dat mijn secondary IDE controller niet werkt :? (jeweetwel, zo'n geel pokkeuitroepteken erbij - mijn DVD en ZIP worden dus ook niet meer herkend!). Ook zie de startknop (en de tekst 'Windows ME' in het startmenu) er na een bepaalde tijd in Windows behoorlijk trashed uit.

Ik ben nu al voor de 5e keer bezig geweest met re-installen... (ook Win 98 geeft hetzelfde probleem) en ik heb verschillende drivers geprobeerd (Detonators 6.35 en 6.49 en de Creative-drivers die bij de kaart zaten) en ze geven allemaal hetzelfde probleem.

System specs:
(niets is overclocked)
AMD Duron 800, Abit KT7, 224MB, Creative GF2MX, Guillemot Maxi Sound Fort., Hauppauge PCI TV-kaartje, Dynalink IS128PH+ en een oud Trust ISA netwerkkaartje.

Please help!

edit:
spelvaudjes gefiksd

Verwijderd

Ik heb ook een CL geforce 2 MX met een ABIT KT7 en Duron800@1000.
Bij mij wordt de core van de GFX erg heet, maar hij is wel stabiel.
Alleen als ik de klok freq. (van MOBO) hoger dan 100 zet is het direct afgelopen. Dan loopt hij direct vast.
Koop een koeler voor je Geforce core, doe ik ook.

Verwijderd

Ik zie dat je 224Mb RAM hebt. Is dat dan 128 + 64 + 32??? Dus 3 verschillende grootes???
Het moet in theorie allemaal kunnen, maar in de praktijk wil het nog weleens fout gaan.

Ik kan je alleen maar aanraden dat je onderdeel voor onderdeel van je systeem gaat vervangen door tijdelijk wat anders, zodat je het probleem kan trechteren en je erachter komt welke onderdelen niet met de andere onderdelen overweg kunnen. Ook kan je nog proberen zaken in je BIOSte veranderen, maar vraag me niet wat precies!

Wordt dus een kwestie van uitproberen en testen, net zolang totdat je het gevonden hebt. Vaak is het maar 1 klein kutdingetje dat alles verstoord.

RICHT JE OP DE HARDWARE EN NIET DE SOFTWARE, WANT JE OP DE SOFTWARE RICHTEN HEEFT GEEN ZIN, DENK IK, IN JOUW GEVAL!!!

Hou vol en je zal het wel vinden!!! Suc6!!!

Verwijderd

ik heb alle driver van Nvidia uitgeprobeerd op mijn MX2 allemaal geven ze problemen.
De 1 dit en de ander weer mmmm.
Er werkt maar 1 driver goed.
En dat is helaas de wat langzamere Creative driver ver.6.34
Mijn kaart is overclockt met powerstrip.
Gaat zeer goed.
werkt nu op 330/210
Kan nog wel hoger , maar dat test ik nog wel.
Zit nu wel een cooler op de kaart ...en een forse ook.
Want zonder cooler help je de kaart echt naar god .
Dan wordt dat ding echt gloeiend.
Ik zou de orginele driver maar eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op software richten heb ik idd al opgegeven...
Ik zal vanmiddag maar es beginnen met het uitroeien van het probleem per component. Dus alle kaartjes eruit etc...

Tnx voor de reacties btw.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk 'misschien ligt het aan de IDE devices op mijn sec. IDE port'...
Wil ik de kabel uit mijn moederbord halen... BLIJKT DAT IE LOS ZIT!!!
AARGH!!!!!! :( :( :(

Needless to say - alles werkt nu weer...
I feel like such an idiot... |:(
Pagina: 1