Toon posts:

Beeldkwaliteit webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 1.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik eigenaar van een Logitech Communicate webcam.
Maaruh de beeldkwaliteit laat nogal te wensen over :(

Snapshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.m-manshanden.speedlinq.nl/webcam.JPG

Ik krijg het niet voor elkaar om het beeld scherper te krijgen.

Herkent iemand dit probleem en heeft hier een oplossing voor?

Specs:
P4 2,6 HT
P4C800E-DL
1024 MB PC3200
Win XP Pro SP1, SP2
Radeon 9800Pro 128 MB
Medion MD 42073 TV Kaart

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:02

Just_I

What did you just say?

Deze webcam heb ik sinds een paar uur nu ook, maar heb hetzelfde probleem. Maar stoort me ook niet echt en had ik ook eigenlijk wel verwacht. Het beeld moet je ook versturen (toch) en dat betekend dan dus dat de ander dat moeten dowloaden (streamen). Dus als jee een betere kwaliteit neemt zal hoogstwaarschijnlijk het bestand ook gorter worden om te sturen.

(correct me if I'm wrong).
Zie hieronder.

* Just_I zal dit topic dan maar even blijven volgen hè ;) .

[ Voor 12% gewijzigd door Just_I op 24-09-2004 20:31 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
Just_I schreef op 24 september 2004 @ 20:02:

1) ... en had ik ook eigenlijk wel verwacht.

2) Het beeld moet je ook versturen (toch) en dat betekend dan dus dat de ander dat moeten dowloaden (streamen). Dus als jee een betere kwaliteit neemt zal hoogstwaarschijnlijk het bestand ook gorter worden om te sturen.

(correct me if I'm wrong)
1) Nee de beeldkwaliteit moet beter zijn en je mag veel beter verwachten!

2) Met het versturen wordt de data gecompressed en heeft niets met de weergave op je eigen PC te maken. Wat je op je eigen PC ziet moet bijna TV kwaliteit zijn.

Ik zou zeggen; volg dit topic en ik hoop dat er voor ons een oplossing komt.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:01
Kan je hem niet scherpstellen door aan de lens te draaien.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:02

Just_I

What did you just say?

Nee ... de lens zit vast.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:01
:/ hmm vaag, bij veel cams kan dat wel.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

Logiteck heb ik ook, (de spacecam), volgens mij moet je de lens van jou ook kunnen draaien. (niet te voorzichtig zijn ;). Probeer het nog eens zou ik zeggen. Als dit niet helpt, heb je kans dat de instellingen verkeerd zijn. Weet niet of je die kan vinden. Anders moet je het hier maar even meldden (weet waar het staat). Dan even kijken bij dispay bij eigenschappen (bron) en dan bij display niet CRt maar lcd aanklikken (en andersom proberen :P,) suc6

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Probeer het morgen nog eens wanneer het wat lichter is.

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 11:41
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:13:
Logiteck heb ik ook, (de spacecam), volgens mij moet je de lens van jou ook kunnen draaien. (niet te voorzichtig zijn ;). Probeer het nog eens zou ik zeggen. Als dit niet helpt, heb je kans dat de instellingen verkeerd zijn. Weet niet of je die kan vinden. Anders moet je het hier maar even meldden (weet waar het staat). Dan even kijken bij dispay bij eigenschappen (bron) en dan bij display niet CRt maar lcd aanklikken (en andersom proberen :P,) suc6
Spacecam is toch van Trust? 8)7

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 22:32
Denk dat het vooral komt door het gebrek aan licht.

Verwijderd

Mijn oude Creative Webcam III deed het onder Windows 98 beter dan onder 2000 en NT. Sinds Windows 2000 heb ik belachelijk veel ruis.
Kan dus ook drivergerelateerd zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 07:32 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Het heeft gewoon temaken met de sensor, dit is gewoon niet super. Heel simpel. Enige manier om betere opname te krijgen is om meer licht op het object dat je wilt fotograferen te richten. Uiteraard is het ook niet de bedoeling om foto's te maken met een webcam, die bedoeld is om beelden 320x240 te maken. Helemaal als je dan 640x480 gaat maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de beeldkwaliteit zo slecht is door de automatische belichting instellingen van de cam.

Bij normaal daglicht is het beeld echt overbelicht.

Snapshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.m-manshanden.speedlinq.nl/webcam2.JPG

Als ik mijzelf bekijk zie ik eruit als een lijk.... :X

Dus; of de camera is te gevoelig
of, de software corrigeert te veel.
Een driver probleem?

Corrigeren is niet of nauwelijks mogelijk.
De bijgeleverde programmatuur is echt uien!!!
Zeer gebruiksvriendelijk voor n00bs maar voor mij te beperkt.

Hoe dan ook, het betreft hier de Quickcam 8.3 software voor Logitech cams.

Iemand tips voor andere drivers of view tooltje?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 13:04
Met een webcam is het over het algemeen niet mogelijk video/beeld in een kwaliteit die we bijvoorbeeld van tv en bios gewend zijn te bereiken. Wil je dit enigzins benaderen, gebruik dan een goed geteste DV camera als webcam en zorg voor een ruime belichting.

[ Voor 4% gewijzigd door ParkOverall op 25-09-2004 14:19 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:57

Polycom

Poes van goud

ben ik even blij met mijn webcam van 10euro... die doet het nog beter dan die van jou hihi.

Download anders ff een webcam progriee.. zie:

http://www.google.com

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Probeer het anders eens met Logitech image studio. Daar kan je de witbalans van de webcam bijstellen, evenals helderheid, contrast en dergelijke.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Pagina: 1