CPU usage steeds op 100%

Pagina: 1
Acties:

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 20:43
Ik heb nu sinds een week opeens regelmatig een cpu usage van 100%, dit kom door het proces GuardDog. Nu is het niet mogelijk om dit proces te verwijderen, dus nu wil ik graag weten of er iets aan te doen is.

Ik heb de laatste weken niets nieuws geinstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Virusje? Spyware?

Regedit opstarten en guarddog uit het register verwijderen? En de executable zelf natuurlijk ook. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Als je op Google zoekt dan vind je de oplossing:
http://vil.nai.com/vil/content/v_100134.htm

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan er toch echt niet bij dat google niet het eerste is wat mensen proberen voordat ze aan anderen gaan vragen :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:56
Dat is niet de oplossing, die backdoor probeert juist om GuardDog.exe af te sluiten.
Als je dat even had door gelezen had je gezien dat het proces V-SCAN.exe heet.
Iets heel anders dan de TS heeft.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Deed 'ie als het goed is ook wel:
thriller schreef op 28 augustus 2004 @ 14:42:
En ik zal volgende keer eerst op google kijken hoor!
;)
thriller: het zou helpen als je iets meer zegt. OS, andere processen, wat draai je allemaal (guard dog? Versie? Virusscanner?) Check HJT log, check rare processen op online virusscanners, etc.

Maar goed, dit past wellicht beter in Beveiliging & Virussen, check eerst even goed welk virus/backdoor/spyware/adware/whatever het is (als dat het geval is) en dan indien relevant wat er aan gedaan kan worden, dan verplaats ik ondertussen :P

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 24-09-2004 19:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 20:43
Heb ik allemaal al gedaan, en het is blijkbaar en gewoon proces van McAfee.

En ik heb al op google gezocht, maar niets kunnen vinden. Dus ik hoopte dat een van jullie het probleem ook heeft gehad.

Ik denk zelf dat het de privacy service van McAfee is, want die staat nu uit en het probleem is weg, maar eigelijk wil ik dit wel aan laten staan.

Dus hoop ik hier op een oplossing van een van jullie.

en alvast bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1