Debian en wireless keyboard/muis

Pagina: 1
Acties:

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Beste mensen,

Ik draai al een tijdje naar m'n volste tevredenheid Debian als server (web, ftp, en mp3). Nu heb ik dat ik 'm aangesloten heb op m'n tv, om dvd's en divx op af te spelen.

Ik gebruik eigenlijk altijd de tv als monitor. Nu wil ik er wat verder vanaf zitten, omdat dat toch wat fijner is voor je ogen nietwaar :7 en vroeg me af of een wireless keyboard en muis aan te sluiten is op debian. En of dit gepaard gaat met veel problemen.

Ik zat te denken aan deze omdat ik hiervoor een mooie aanbieding heb zien staan. Op de site bij de requirements staan helaas alleen Microsoft OS'en vermeld. Is dit omdat er programmable buttons op zitten (en de software dus niet Linux compatible is) of omdat er gewoon geen drivers zijn die hiervoor in Linux werken? :?

Alvast bedankt!

• blaataaps
  • Niet online
De meeste wireless dingen hebben volgens mij geen driver nodig voor het wireless gedeelte? Je plugt gewoon ps/2 of usb in en daar doet het dan net alsof het een echt keyboard is, wat dus meestal gewoon werkt in linux.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:56
Voor zover ik weet werkt het gewoon. Idd je extra buttons zouden wel eens niet kunnen werken, maar het toetsenbord + muis zal gewoon werken :)
Teminste, dat was zo met mijn logitech setje :P

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Ik zit nu hier achter een debian doos met logitecht wireless keyboard en wireless logitecht mx 700 muis. Werkt prima allemaal. ook de extra knopjes op m'n keyboard zijn gewoon te gebruiken. 7 knoppen op de muis doen het prima, alleen het 8e knopje is niet te benaderen (wat in windows task switchen regelt). Wellicht is die met wat tweaken ook wel werkbaar te maken, maar vind het niet echt boeiend. Dus kortom gewoon lekker aanschaffen moet geen probleem zijn.

Facebook :: Twitter :: PSN

• RLB
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Dank u allen hartelijk voor jullie antwoorden! Hij is besteld! :*) Wat mij betreft mag deze dicht :)