Toon posts:

[XP] Bij install geen toetsenbord muis meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Windows XP Pro (met SP2) aan het herinstalleren op de andere PC en stuit daarbij op het volgende probleem.

Bij het installeren van de drivers vraagt hij om op Yes of No te klikken (zo'n driver die niet geverifieerd is, maar wel nodig, namelijk mijn SATA driver), maar mijn toetsenbord en muis reageren op dit punt van de installatie niet.

Ik heb al USB en PS2 geprobeerd, maar op dat punt van de installatie reageren die onderdelen gewoon niet en kan ik dus niet verder met de installatie.

Is er enige manier om de PC toch duidelijk te maken om YES te kiezen of om het toetsenbord en muis werkend te houden. De BIOS instellingen wijziggen veranderen overigens ook niks. Eerder in de installatie was het al wel gelukt om op YES te klikken, alleen op dit punt (waarschijnlijk install van de drivers van muis en toetsenbord) werken beiden niet.

EDIT:
Dat "geweldige" groene knipperende balkje rechtsonder loopt nog wel, dus het lijkt niet op een gewone vastloper, ook de tekst op de achtergrond veranderd nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 18:43 ]

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Dus je hebt sp2 al geinstalleerd voordat je de drivers van je sata installeert?

Heb je al de nieuwste drivers geprobeerd?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zoals al zo vaak langs gekomen, heb je een toetsenbord met een F-Lock toets? zo ja, druk deze eens in en kijk eens of het dan wel werkt.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ye Greate'96 schreef op 24 september 2004 @ 18:49:
Dus je hebt sp2 al geinstalleerd voordat je de drivers van je sata installeert?

Heb je al de nieuwste drivers geprobeerd?
Hij vraagt helemaal aan het begin om of F6 te drukken, dat gedaan. Daarna format en nu is hij aan het installeren. Bij de eerste driver vraagt hij om YES of NO en ik klik YES. Maar dan gaat hij verder en gaan de lampjes van het toetsenbord en muis even uit en op dat moment vraagt hij weer YES of NO, maar zowel toetsenbord als muis reageren niet.
Br@m schreef op 24 september 2004 @ 18:50:
zoals al zo vaak langs gekomen, heb je een toetsenbord met een F-Lock toets? zo ja, druk deze eens in en kijk eens of het dan wel werkt.
Ik krijg de F-Lock niet aan, het hele toetsenbord reageert niet, geen enkel lampje. Tijdens het booten staat hij wel aan.

EDIT: Zo ongeveer 5 seconden voor de YES of NO pop-up gaan de lichtjes van het toetsenbord uit, daarvoor branden de F-Lock en N-Lock gewoon, maar op dat moment gaan ze uit en reageert het toetsenbord even niet. En juist daarna komt die pop-up waarop ik niet meer kan reageren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 18:59 ]

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Met de installatie van Windows XP werken de USB poorten niet.

Zorg dat de PC uitstaat en sluit het toetsenbord op de PS2 aan.
Opstarten en dan moet het echt werken, anders is de PS2 ingang kapot.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ibby2 schreef op 24 september 2004 @ 18:59:
Met de installatie van Windows XP werken de USB poorten niet.

Zorg dat de PC uitstaat en sluit het toetsenbord op de PS2 aan.
Opstarten en dan moet het echt werken, anders is de PS2 ingang kapot.

Succes.
Voor PS2 geldt helaas hetzelfde, bij het opstarten werken de lichtjes en het toetsenbord en ook tijdens de installatie, maar na 34 minuten stoppen die lichtjes (N-Lock, C-Lock) en krijg ik die ook niet meer aan. Daarna volgt de YES or NO pop-up (pas na 5 seconden ofzo, hij is nog bezig), maar dan kan ik niets kiezen zowel toetsenbord als muis reageren op dat punt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal opnieuw geformatteerd en geinstalleerd en nu bij hetzelfde punt werkte het toetsenbord wel, het ging wel even uit, maar ging net op tijd weer aan (duidelijk installatie van de toetsenbord drivers op dat punt). Gelukkig kan ik nu verder, maar helaas kan ik geen duidelijke reden ervoor posten en anderen er in het vervolg mee helpen. Gewoon kwestie van Microsoft logica gok ik.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1