Computer reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:

• migila
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik heb dit probleem al een X eerder gemeld maar met weinig resultaat (lang geleden).

Mijn computer reboot spontaan, alsof de stroom eraf gaat in eenen. Dus alsof je de stekker eruit trekt en er weer in doet. Dit gebeurd als je de PC gebruikt ong. 2x per dag. Soms vaker soms minder vaak. Ik had van de week me PC snachts aangelaten en de volgende dag (moest werken dus tot 18:00 uur) en toen was hij niet uitgevallen.

Het ligt niet aan het bestuurings systeem, die is al meerdere keren opnieuw geinstaleerd en ook verschillende versies + updates.

Ik heb al nieuw geheugen in me pc gezet, nieuwe harde schijf, nieuwe voeding, nieuw moederbord maar het probleem blijft. Hij word ook niet te heet, in het begin werd me processor te heet (72 graden) maar dat is opgelost (nieuwe pro cooler en extra cooler in me kast, nu blijft ie rond de 60 graden)

Nu zei een man op me werk dat ik mischien de kast moest proberen, dat had hij ook wel eens gehad. Zijn kast was statisch ofzo. En anders word het toch me pro vervangen of weten jullie een betere oplossing?? Of weten jullie mischien een combo van onderstaande dingen die niet goed is ofzo??

Dit is me pc:
Mobo: Asus a7v333
Pro: AMD Athlon 2000+ XP
Geheug: 512 DDR
HDD: 40 gig Maxtor
HDD2: 60 gig Maxtor
Video: Leadtek GeForce 4 4200 ti 64 mb
Sound: Creative 5.1 Live Player
verder nog floppy en een netwerkkaartje.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
het stopcontact waar uw pc aanhangt is dat een geaard stopcontact???

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Welk merk en wat is het vermogen van je (nieuwe) voeding?

Heb je misschien in je bios aanstaan dat het systeem moet re-booten als een bepaalde temp. bereikt wordt (bij monitoring functies ed.)?
60C. is trouwens nog altijd best hoog, haal de koeler er 'ns vanaf, maak 'm schoon en haal kwaliteit koelprut (ArticSilver5 ofzo)

Heb je iets overklokt eigenlijk? Vooral te strakke geheugentimings en fsb kunnen tot spontane reboots leiden.

Kijk ook in Windows bij 'system properties', 'advanced' , 'startup and Recovery' en de-selecteer de optie 'automatic restart' bij het onderdeel System Failure.

• migila
uuhhmmm... me pc zit in een verlengdoos, die is wel geaard, die stekker loopt naar stopcontact, die is niet geaard.

Groeten Michiel

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 16:21
Ervan uitgaande dat je XP prof draait zou je eens moeten kijken wat er in je logboeken gebeurt. Misschien staat daar een foutmelding in die verwijst naar de oorzaak.
Instellingen>Configuratiescherm>systeembeheer>logboeken

• migila
Sorry voor het niet vermelden, ik draai win2k met alle mogelijke updates.

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
hmm
ik heb de laatste tijd ook zo'n probleem

ik draai dan wel win xp pro
en heb een chieftech kast/ voeding

ik dacht eerst dat de voeding weer naar de haaien was maar die is nog goed als ik zo zie.
heb zelf ook nog geen antwoord gevonden op mijn probleem

"If u do something do it with style, or do it at all."

Pagina: 1