Toon posts:

[DIY] Adire audio: Tempest Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel gelezen over de shiva, lijkt me een prima woofer. Ik zou graag een sub binnenkort willen bouwen met een 15 inch sub oftewel de Tempest.
Lijkt me een leuk woofertje :) en is weer eens wat anders als de shiva

Plan was een 100 liter netto kistje met de Detonation DT300, Dit lijkt me wel een leuke sub. veel bracing 27 mdf, loodbitumen en glaswol. Dat hebben mijn fronts ook.

Gebruik: Films en Muziek

Mijn Vraag aan jullie is of iemand deze woofer kan?
en misschien hebben jullie nog wat advies.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Piet-Termi schreef op 24 september 2004 @ 18:55:
lol of iemand de adire tempest woofer kan of ervaring er mee heeft
De vraagstelling wordt er niet beter op :+

Waarom graag persee 15"? Denk dat met de Tempest verder niets mis is, en dat ie het zowel voor filmsmuziek als voor HT goed zal doen :)

Ik had zelf een andere leuke woofer gezien op de Adire website: Adire Koda 8. Dit dingetje is voor de mensen met weinig plaats. 20 cm, en 12 mm Xmax (one-way). Ik wil ze misschien ooit gebruiken in een 3-weg setup in een klein kastje :Y) .

Maar met de Tempest moet je zeker een mooie sub kunnen maken. Als je weet wat de Shiva doet, dan zal de Tempest nog wel een trapje heftiger zijn :P

[ Voor 39% gewijzigd door voodooless op 24-09-2004 19:20 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
deepspace schreef op 24 september 2004 @ 19:06:
[...]

De vraagstelling wordt er niet beter op :+

Waarom graag persee 15"? Denk dat met de Tempest verder niets mis is, en dat ie het zowel voor films als voor HT goed zal doen :)

Ik had zelf een andere leuke woofer gezien op de Adire website: Adire Koda 8. Dit dingetje is voor de mensen met weinig plaats. 20 cm, en 12 mm Xmax (one-way). Ik wil ze misschien ooit gebruiken in een 3-weg setup in een klein kastje :Y) .

Maar met de Tempest moet je zeker een mooie sub kunnen maken. Als je weet wat de Shiva doet, dan zal de Tempest nog wel een trapje heftiger zijn :P
Hoewel Films en HT ongeveer hetzelfde is (:+) zou zo'n Koda 8 een mooi woofertje zijn voor een dual-opstelling (2 woofers, 1 kistje) voor een HT! 12MM one-way is best veel (zeker voor een 8-incher) en denk dat je er dan best een heftig stukje bass uit krijgt (als je een kleine kast wilt). Daarvoor is zowel de Tempest en Shiva niet echt geschikt. Ik heb een 54 liter (netto) Shiva met DT300 en dat is nog best groot. 30-40 liter zouden 2 van die Koda 8's best kunnen hebben en dan heb je een klein doch heftige sub! Misschien niet helemaal de vraag van de TS, maar die is me vooralsnog dan ook onduidelijk :P

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Plague schreef op 24 september 2004 @ 19:17:
Ik heb een 54 liter (netto) Shiva met DT300 en dat is nog best groot. 30-40 liter zouden 2 van die Koda 8's best kunnen hebben en dan heb je een klein doch heftige sub! Misschien niet helemaal de vraag van de TS, maar die is me vooralsnog dan ook onduidelijk :P
Ik heb precies de zelfde shiva setup :D . Wat wij groot vinden, vinden anderen klein ;) . Voor die mensen hebben ze de tempest uitgevonden. Voor het tegenovergestelde de Koda 8 :P. Maar twee van die dingen zullen wel niet veel slechter zijn dan een Shiva of Tempest, en je hebt een veel kleinere kast nodig.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

De Tempest is een shiva, maar dan een maat groter. In alles behalve in linaire slag. Hij heeft meer ruimte nodig, levert meer spl/watt verzet meer lucht etc.
Hierdoor heeft ie ook niet genoeg aan 1 passief membraan (van het soort dat Adire in het assortiment heeft) en moet een BR buis belachelijke proporties aannemen.
Het lijkt me een fantastische woofer, maar vergeet niet dat de meeste mensen idd met moeite al een goed gebouwde shiva geplaatst krijgen. Een Tempest maakt het alleen maar moeilijker.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Oke met de wooferkeuze is dus weinig mis begrijp ik.
Bedankt voor die reacties iig.

Waarom 15 inch?, omdat ik deze site helemaal ook heb doorgelezen: http://www.diysubwoofers.org/ en daar staat dus als je fronts 10 inch hebben, dat je dan eigenlijk minimaal een 18 inch sub nodig heb. nou vind ik dat ook weer overdreven, omdat een 15 inch vooral de tempest het perfect zou doen. en mijn 10 inchjes makkelijk de baas is. ook is de shiva volgens mij al genoeg, maar ik wil net nog een stapje hoger :)

Het enigste waar ik nog een beetje meezit is, waar ik hem het beste vandaan kan halen. in Nederland word het zoiezo lastig

Ik heb bij dealers gekeken bij de site.
Bij de duitse site loop ik vast
Bij de engelse site moet je een creditcard hebben en bijna uit voorraad
Bij de Belgische site leveren ze hem niet thuis af, zoals ik begrepen heb en moet je vooruit betalen en dat doe ik liever niet.

Weet iemand een oplossing, hoe hebben jullie het onder andere gedaan met de shiva?

Piet

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 19:52 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Regels zijn nooit per definitie he :) Als jij 10" in je fronts hebt zitten maar f3 is al bij 40hz, dan heb je wel degelijk wat een een 12" die een f3 heeft van 30hz :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Als je via www.orbitcaraudio.be handeld loop je geen risico hoor. Orbit (zoals ie bekend staat op GoT) is heel serieus bezig met zijn zaak en is heel bereid met jou tot een oplossing te komen, zoals ik persoonlijk ervaren heb toen ik 22 Shiva's besteld heb.
Verder moet je bij de Tempest rekening houden met hoge prijzen ivm zijn gewicht en heel slechte verkrijgbaarheid. (enorme vraag)
Ik had vernomen dat de verkrijgbaarheid weer iets beter is, maar in vergelijking met de Shiva nog altijd redelijk slecht.
En trek je niet teveel aan van dat inch verhaal, richtlijnen zijn geen harde regels!

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Maar hoe dan ook, dat zal enorm gaan stampen! :)

Ikzelf heb een Shiva in 85 liter netto BR met DT-300, klinkt enorm goed, beheerst, maar ook erg diep en hard als je dat wilt. Dus de grote broer hiervan moet zeker ook goed klinken.

Wellicht dat je nog een zwaardere versterker kunt nemen, de tempest heeft wel een hogere gevoeligheid, maar ikzelf heb het idee dat met minder dan een DT-300 je eigenlijk een Shiva tekort doet, dus een Tempest... (HS-500 / 1000 oid >:) )

Divide and conquer.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd

Modbreak, zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Ik heb een behoorlijk aantal reply's moeten verwijderen om het niveau van deze discussie nog enigzins wat te laten voorstellen. Met de topicstart is weinig mis, maar zulke HK reply's zien we liever niet, pure topicvervuiling. Dat kan toch ook anders? ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha dat is natuurlijk ook een idee om te bouwen, hoewel ik helemaal geen ervaring heb met hoorns :) ik zal daar eens naar kijken

Maar orbit verstuurd dus ook?, ik zal eens contact opnemen
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
wimpie schreef op 24 september 2004 @ 20:34:
Maar hoe dan ook, dat zal enorm gaan stampen! :)

Ikzelf heb een Shiva in 85 liter netto BR met DT-300, klinkt enorm goed, beheerst, maar ook erg diep en hard als je dat wilt. Dus de grote broer hiervan moet zeker ook goed klinken.

Wellicht dat je nog een zwaardere versterker kunt nemen, de tempest heeft wel een hogere gevoeligheid, maar ikzelf heb het idee dat met minder dan een DT-300 je eigenlijk een Shiva tekort doet, dus een Tempest... (HS-500 / 1000 oid >:) )
Het enigste probleem van de hs-500 dat hij weer een stuk duurder kost en dan kom ik toch snel richting de 1500 euro :P, de dt 500 kost 500 euro maar ik denk dat dt 300 het wel moet lukken toch?

Piet

• wimpie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 16:09:
[...]

Het enigste probleem van de hs-500 dat hij weer een stuk duurder kost en dan kom ik toch snel richting de 1500 euro :P, de dt 500 kost 500 euro maar ik denk dat dt 300 het wel moet lukken toch?

Piet
De DT-300 zal zeker genoeg prik geven, maar als je het groots aan wilt pakken qua woofer zou ik niet bezuinigen op het versterker gedeelte.

Divide and conquer.

• JT

JT

VETAK y0

Check is op www.acoustic-visions.com. Daar kan je veel leuks vinden voor weinig geld >:) En als je het dan ook nog op bepaalde manieren zonder BTW NL in kan krijgen, dan is dat erg leuk :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 17:52
Atgast schreef op 24 september 2004 @ 20:01:
Als je via www.orbitcaraudio.be handeld loop je geen risico hoor. Orbit (zoals ie bekend staat op GoT) is heel serieus bezig met zijn zaak en is heel bereid met jou tot een oplossing te komen, zoals ik persoonlijk ervaren heb toen ik 22 Shiva's besteld heb.
Ik heb zelf toch helaas ongelovelijk slechte ervaring met orbitcaraudio. Misschien tref ik het gewoon fout, maar ik zou je toch willen aanraden om verder rond te kijken. In mijn geval heb ik het geld namelijk al een maand geleden overgemaakt, en krijg elke keer te horen dat ie hem zo snel mogelijk op de post doet.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Michael schreef op 25 september 2004 @ 18:13:
[...]

Ik heb zelf toch helaas ongelovelijk slechte ervaring met orbitcaraudio. Misschien tref ik het gewoon fout, maar ik zou je toch willen aanraden om verder rond te kijken. In mijn geval heb ik het geld namelijk al een maand geleden overgemaakt, en krijg elke keer te horen dat ie hem zo snel mogelijk op de post doet.
Dan tref je het denk ik inderdaad precies verkeerd, want ten tijde van de Adire Shiva inkoop actie hebben we zo'n 22 Shiva's (dacht ik) bij Orbit besteld en die werd echt heel erg goed afgehandeld! Regelmatig status-updates en dergelijke!

Echt wel een aanrader :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nog even over die amps.. Meer vermogen is natuurlijk altijd wel mooi, en ik ben ook wel vreselijk blij met mijn DT-300, maar ik heb hem nooit meer dan 30%~40% openstaan, zowel voor muziek als voor HT is dat ruim voldoende. Misschien ligt dat aan mijn kleine ruimte ofzo..., maar over het algeneem krijg ik vaag de indruk dat mensen de bass het liefst zo hard alsmogelijk willen zetten.

offtopic:
Sorry Play dat we zo stout waren... Soms kan men zich gewoon niet bedwingen en komen er enkele onzin posts...

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 26-09-2004 10:24 ]

Verwijderd

Plague schreef op 25 september 2004 @ 18:42:
[...]

Dan tref je het denk ik inderdaad precies verkeerd, want ten tijde van de Adire Shiva inkoop actie hebben we zo'n 22 Shiva's (dacht ik) bij Orbit besteld en die werd echt heel erg goed afgehandeld! Regelmatig status-updates en dergelijke!

Echt wel een aanrader :)
Ik heb mijn shiva bij andreas wagner besteld.
Ben heel tevreden over de levering.. hij deed hem al op de post nog voordat ik het geld had over gemaakt! _/-\o_ (plus ook nog een dikke korting :9 )

Ook een aanrader als je het mij vraagt, maar ik heb ook wel eens gehoord dat het bij hem juist erg lang duurde..(al kan ik het me niet voorstellen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 23:08 ]

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-07 12:12
deepspace schreef op 25 september 2004 @ 22:55:
Nog even over die amps.. Meer vermogen is natuurlijk altijd wel mooi, en ik ben ook wel vreselijk blij met mijn DT-300, maar ik heb hem nooit meer dan 30%~40% openstaan, zowel voor muziek als voor HT is dat ruim voldoende. Misschien ligt dat aan mijn kleine ruimte ofzo..., maar over het algeneem krijg ik vaag de indruk dat mensen de bass het liefst zo hard alsmogelijk willen zetten.
same here.
'k heb dus een shiva in 125 liter gesloten kist met HS200
de volume regelaar staat standaard op 20%. en dan tril ik al van de bank!

wat betreft de levertijden:
adire heeft het druk, dus zal niet 123 uit (kunnen) leveren.
daarbij komt (denk ik zo) dat de importeurs niet iedere woofer op zich af laten sturen hier naar europa, dan worden ze gewoon te duur.
misschien moeten we bij onze bestellingen een beetje geduld hebben als we graag iets bijzonders willen hebben. :)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

De absolute stand van de volume knop zegt werkelijk niets over hoe hard een versterker staat te werken, niet alleen is de potmeter logaritmisch maar beschikt ook over een stukje overhead zodat je "te" zachte bronnen nog flink uit kunt sturen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

m.m schreef op 26 september 2004 @ 14:25:
De absolute stand van de volume knop zegt werkelijk niets over hoe hard een versterker staat te werken, niet alleen is de potmeter logaritmisch maar beschikt ook over een stukje overhead zodat je "te" zachte bronnen nog flink uit kunt sturen.
Ik zeg ook niet dat ik maar 30% van het vermogen gebruik (zou zelfs veel minder moeten zijn, aangezien logaritmische pot ;) ). Ik zeg alleen dat het ding verreweg van helemaal open staat. Ik denk niet dat ik veel meer dan 100W erdoorheen jaag.. (moet eigenlijk eens een keer meten)

Verder is het natuurlijk ook volsagen onzin dat als je 10" in je fronts hebt, dat je dan een 15" of liever 18" sub nodig hebt! Een subwoofer driver (in ieder geval zo is het meestal), is heel wat anders dan de 10" die je je fronts zit, en is veel beter geschikt om het echte sublaag aan te zwengelen. Natuurlijk moet het wel een beetje in verhouding staan, maar ik denk dat je met 12" al een heel eind komt, ook al heb je 10" woofers in je fronts.

Op de luistermiddag is dat ook gebleken, daar hadden we de 2 18" woofers van subsonik, en mijn shiva. Als je de Shiva uitzette, miste je heel web sublaag, precies dat wat je 18"ers niet konden. Of de shiva het bij nog hogere volumes bij had kunnen houden weet ik niet... doof worden op zo'n middag is ook niet zo leuk ;)

[ Voor 44% gewijzigd door voodooless op 26-09-2004 19:10 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

deepspace schreef op 26 september 2004 @ 17:33:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik maar 30% van het vermogen gebruik (zou zelfs veel minder moeten zijn, aangezien logaritmische pot ;) ). Ik zeg alleen dat het ding verreweg van helemaal open staat. Ik denk niet dat ik veel meer dan 100W erdoorheen jaag.. (moet eigenlijk eens een keer meten)
Dat kan je natuurlijk helemaal niet op basis van de stand van de volumeknop van de sub zeggen (alhoewel het wel enige indicatie geeft misschien). Het is puur het relatieve volume, maar dat zal jij ook wel snappen. Als je vervolgens je receiver op standje hard zet kan je alsnog aan het max komen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Jag schreef op 26 september 2004 @ 17:39:
Dat kan je natuurlijk helemaal niet op basis van de stand van de volumeknop van de sub zeggen (alhoewel het wel enige indicatie geeft misschien). Het is puur het relatieve volume, maar dat zal jij ook wel snappen. Als je vervolgens je receiver op standje hard zet kan je alsnog aan het max komen.
Zeker is het volume aan dat van de receiver gerelateerd, maar als die op max staat, kan ik via de shiva amp de sub toch nog wel een heel stuk harder zetten (dan ben ik wel bang dat het huis in stort :P ).

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is compleet duidelijk allemaal
Over het vermogen van de shiva op de site van adireaudio zie je wat de shiva al doet met 60 wrms en als je er dan 200 door gaat jassen moet je wel gek worden :P

Ik ga maar eens naar de links kijken die jullie opgaven

Piet

• MM
  • Niet online

MM

Sterker nog ik heb binnenkort 500w per shiva beschikbaar :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• wimpie
  • Niet online
deepspace schreef op 26 september 2004 @ 19:12:
[...]

Zeker is het volume aan dat van de receiver gerelateerd, maar als die op max staat, kan ik via de shiva amp de sub toch nog wel een heel stuk harder zetten (dan ben ik wel bang dat het huis in stort :P ).
Jammer dat het uit tekst zo lastig is te vergelijken hoe elkaars Shiva's klinken. :'(

Bedoel, mijne doet het goed, en staat op de logaritmische schaal op ongeveer 20% en dan speel hij lekker mee met mn fronts. Natuurlijk is het volume (SPL) wat hij dan genereert volledig relatief afhankelijk van de input, en dus het volume van je versterker / receiver.
Wat er op neer komt, op welk volume luister je feitelijk? Zelf hou ik van stevig luisteren en zo heeft mn sub tenminste ook wat te doen! :) (Gaaf detail dat deze op vrijwel elk volume al een enorme diepgang heeft, goeie curve!)

Aan het begin van de IA werd al stiekum over een roundup ergens gesproken, dit zal vrijwel onmogelijk worden, omdat niemand zin zal hebben om zijn 40 Kg sub mee te slepen.
Toch zou ik graag een keer een Shiva van iemand anders willen horen, toevallig iemand in de buurt van Enschede?

Nog iets wat je dan bekruipt: wat voor commerciële sub koop ik voor E 500,-? Zal die net zo klinken, etc... Nu moet ik zeggen dat deze sub mij boven mijn verwachtingen speelt en dat ik nu als, beginner audiofiel >:) , zon goede sub nog niet eerder gehoord heb! :)

Divide and conquer.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

wimpie schreef op 29 september 2004 @ 20:33:
Nog iets wat je dan bekruipt: wat voor commerciële sub koop ik voor E 500,-? Zal die net zo klinken, etc... Nu moet ik zeggen dat deze sub mij boven mijn verwachtingen speelt en dat ik nu als, beginner audiofiel >:) , zon goede sub nog niet eerder gehoord heb! :)
Ga er maar van uit dat een commericiele sub van 500 euro niet kan tippen aan de Shiva :P .

Ga daarvoor naar een willekeurige mediamarkt en laat ze eens horen. Het boomt allemaal (en staat altijd veeeeeeeel te hard), maar strak is het meestal niet. Vaak komen ze niet zo laag, en ik weet wel zeker dat ze niet zo hard kunnen als de Shiva.

Ga je een prijsklasse hoger kijken: 1000~1500 euro, dan denk ik dat de shiva daar ook nog wel in kan meedoen.

Maarja, de shiva is erg veelzeidig. Er zijn veel verschillende kastontwerpen, en vegelijken is niet altijd eenvoudig. Daarnaast heb je dan nog de vele verschillende amps.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 29-09-2004 21:13 ]

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 07:14
Ik stem voor een sub-vergelijk-dag (Zowel DIY als KEK)!!!!

Zin.

• MM
  • Niet online

MM

Ik woon nu in Enschede en je mag gerust naar mijn shiva komen luisteren maar dat is er nu slechts één met zo'n 50euro subampje en in een 75 liter BR testbehuizing, binnenkort ga ik 120l kasten maken voor beide shiva's.

• JT

JT

VETAK y0

m.m schreef op 29 september 2004 @ 21:49:
Ik woon nu in Enschede en je mag gerust naar mijn shiva komen luisteren maar dat is er nu slechts één met zo'n 50euro subampje en in een 75 liter BR testbehuizing, binnenkort ga ik 120l kasten maken voor beide shiva's.
Kom is online op ICQ voor je buurman :P

Edit: m.m woont dus echt naast me :P Daarom vraag ik het :P

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 29-09-2004 22:11 ]

Ecodan warmtepomp

• Redheinz
omg. alkmaar hier... Beetje ver voor een luister sessie. Misschien iemand in het midden van het land als target?

[ Voor 71% gewijzigd door Redheinz op 29-09-2004 22:11 ]

Zin.

• wimpie
  • Niet online
m.m schreef op 29 september 2004 @ 21:49:
Om verder ontopic te blijven, ik heb je gemaild :) .

Divide and conquer.

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 22:53
Dat van de inputs die het volume grotendeels bepalen is zeker waar. Bij mijn dvd speler (Philips 963SA) staat in de handleiding dat een actieve sub direct op de 5.1 uitgang aangesloten dient te worden. Als ik dat doe flipt mn sub helemaal. Dan heb ik zelfs op 10% volume GIGANTISCHE excursie op mn Shiva 80L closed. Ik weet niet of ie tegen de poolplaat komt of dat mn DT300 op zn max zit maar het gaat gepaard met ongeveer het zelfde geluid als een pollepel op een zware pan slaan 8)7 . Toen heb ik um toch maar via de receiver gedaan en was het direct weg. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Jag

Jag

Ja, daar zit natuurlijk geen volumeregeling tussen. Het is ongeveer hetzelfde als de volumeknop helemaal open op je receiver als de sub aan je receiver hangt.

Zo heb ik ooit in een grijs verleden toen ik er allemaal nog niet zoveel van snapte, mijn sub rechtstreeks aan een cd speler gehangen met het volume op de sub op de helft. Ik dacht dat het dak naar beneden zou komen :P.

[ Voor 42% gewijzigd door Jag op 30-09-2004 10:59 ]

• Redheinz
Je volumeregeling zit niet tussen je sub en aansturing. Aangezien er een behoorlijk signaal op je CD/DVD-uitgang zit werkt je volumeregeling als verzwakker.
Bijv. Uitgangsniveau DVD (DV575A):200mV
Ingangsgevoeligheid (SR6200): 340mV
Ingangsgevoeligheid Subamp (300518 conrad): 45 mV

Kan iemand vertellen hoe dat in elkaar zit?
Is dit gevoeligheid om 1W uitsturing te krijgen ofzo?

Zin.

• Jag

Jag

Nee, zal wel om max niveau te bereiken zijn.

• Redheinz
963SA Max. output voltage (0dB) 2V rms (voor SACD).
Gevoeligheid (Sitronik VP250 ): 350 mV eff. Eingangsempfindlichkeit für Vollaussteuerung.
conrad :) 301044: Ingangsgevoeligheid (Cinch) 110 mV
(bij Detonation staat het niet opgegeven)
Dan gaat ie inderdaad HEEEEEEL hard, als ik het goed begrijp...
Misschien had je een zacht stukje voor je Sub te pakken :)

Zin.

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 22:53
Ok dus dan is het gewoon een dikke fout in het boekje dat je een actieve sub rechtstreeks eraan moet hangen. Ik had um dus behoorlijk kunnen beschadigen als ik dat niet al gedaan heb :(. De dvd speler heeft trouwens wel degelijk een crossover en volume regeling in het setup menu. Maar ook al zette ik het volume op laagste ging ie nog über hard.

EDIT:
Gaat een sub stuk als ie een stuk of 15 keer hard tegen de poolplaat aanketst? En is het goed hoorbaar dat ie stuk is? Ik denk dat ik geluk heb gehad dat de Shiva zo robuust is uitgevoerd :P. Misschien ging het wel mis omdat ik hem DUBBEL had aangesloten dus met zo'n Y-split. 2X2V 8)7

Eff voor de duidelijkheid uit de 963SA manual te vinden op
[link]http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd963sa/dvd963sa_dfu_aen.pdf[/link]
Note:
– If the subwoofer is equipped with its own
amplifier, the Subwoofer connection should be
connected directly to the subwoofer.

[ Voor 51% gewijzigd door @baddon op 30-09-2004 13:09 ]

• Redheinz
K. Reply kwijt..... Nog maar een keer.....
Lekkere frase in de manual, bewijst maar weer eens dat je nooit de manual moet lezen, totdat het niet werkt :) Die opmerking is door de acceptatietest gekomen. Zou het echt je poolplaat geweest zijn? Maximum Excursion: Xmech 2.05” p-p (52mm) uit tech summary en je shiva maakt bij 300 watt zo'n 40 mm p-p. Zou goed moeten gaan :D.
Misschien je versterker die aan het clippen was? Kwam ik hier op GoT laatst ook tegen dat men zei dat dat een soortgelijk geluid maakt.... Mijn sub heeft ook wel eens zo'n klapperend geluid gemaakt (XLS12+PR15) toen nog op een conrad 301044 bij nemo 'opgeslokt door walvis' op niveautje erg hard. Later (op behoorlijke EV) nooit meer gedaan. Misschien ook wel clipping aangezien ik ook wel wat uitdoving in mijn ruimte heb en sub nog niet op de goede plek heb staan (3/5 van de ruimte of kruipen door kamer..).... Ook ff nagerekend, kan op specs ook niet.... Mijn conclusie: clipping! Versterker nog heel, alles fijn, gewoon verder beuken......

[ Voor 3% gewijzigd door Redheinz op 30-09-2004 20:43 ]

Zin.

Verwijderd

Jup dat was die van mij :)
Clippende amp bleek de oorzaak te zijn :|
Pagina: 1