Toon posts:

a7v geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al een hele tijd te kloten met de stabiliteit van mijn peeceetje. Ik hoorde onlangs van iemand dat ik het geheugen eens op 100 MHz moest laten draaien ipv 133 MHz.
En plots had ik geen last meer van spontane vaslopers. Ik weet nu dat a7v heel kieskeurig is qua geheugen en dus niet goed werkt met alle merken 133 MHz geheugen.
Het probleem is echter dat ik nu niet zeker weet of het 133 MHz geheugen is wat in mijn peeceetje zit en niet gewoon 100 MHz geheugen met een 133 MHz stickertje. SiSoft Sandra 2001 geeft namelijk volgens mij aan dat ik 100 MHz geheugen heb ipv 133 MHz. Zoals je dus op het screenshot kunt zien.
Ben ik nu afgezet en heb ik dus 100 MHz geheugen in peeceetje zitten of is het gewoon kwalitatief gezien niet zo'n goed reepje? ( btw, dit screenshot heb genomen toen ik het geheugen natuurlijk op 133 MHz had draaien, hetgene wat ik onderstreept heb zou volgens mij PC133 moeten zijn, of heb ik het mis??)

Afbeeldingslocatie: http://gemeente.nl.fortunecity.com/afrika/828/memory.jpg

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 21:00

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Nee, je hebt gelijk, het moet idd 133 zijn.
Natuurlijk wel, als dat er in zit.
Ik het ook gehad. Ik heb 198 MB pc100 Sdram. Hij gaf de eerste keer aan dat er geen geheugen in zat, daarna iets van 24 mb. Ik heb de pc uitgezet, een paar uur gewacht, opnieuw gestart en daarna gaf hij 198mb pc100 aan. Ik neem aan dat sisoft ( nieuste versie ) wel goed aan geeft wat er in zit toch ?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Waarschijnlijk ben je genaaid (het was waarschijnlijk niet eens lekker), of het proggie wat je gebruikt is oud en herkent je geheugen daarom niet als PC-133

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Waar kan ik dat programma downloaden, ik wil mijn geheugen ook wel eens checken

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Verwijderd

Topicstarter
het proggie is in iedergeval niet te oud, als je namelijk je cpu-speed test neemt ie de p4 1,5 GHz als maximum.

je kunt dit proggie gewoon downen bij download.com

• phemelrijk
  • Laatst online: 29-08 21:00

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Op vrijdag 29 december 2000 21:04 schreef MXL het volgende:
Waar kan ik dat programma downloaden, ik wil mijn geheugen ook wel eens checken
www.download.com --> zoek naar Sandra :)

Verwijderd

heb je in je bios je geheugen wel op 133mhz gezet??

je bios kiest namelijk 100mhz als default.. en switched hem niet automatisch op 133mhz

Verwijderd

ik meen mij te herinneren dat hier ooit gepost werd dat Sandra idd geen 133MHz-geheugen kon detecteren
nieuwste versie zou het probleem moeten oplossen

Verwijderd

Topicstarter
ik meen mij te herinneren dat hier ooit gepost werd dat Sandra idd geen 133MHz-geheugen kon detecteren
nieuwste versie zou het probleem moeten oplossen
ik heb sisoft sandra 2001, dit is volgens mij de nieuwste.
heb je in je bios je geheugen wel op 133mhz gezet??
je bios kiest namelijk 100mhz als default.. en switched hem niet automatisch op 133mhz
natuurlijke heb ik het geheugen op 133 MHz in de bios gezet, kun je trouwens ook zien op het screenshotje, memory busspeed staat namelijk op 134 MHz en niet op 100

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij trouwens uit eigen ervaring vertellen welke geheugenmodules wel en welke niet goed samenwerken met de asus a7v??

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Met sandra 2001 ziet ie m'n aopen 133 gewoon hoor.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 30 december 2000 18:06 schreef dondervogel_kel het volgende:
kan iemand mij trouwens uit eigen ervaring vertellen welke geheugenmodules wel en welke niet goed samenwerken met de asus a7v??
Ga naar een goede PC winkel(mycom etc..) in de buurt, en zeg dat je geheugen zoekt voor een Asus A7V.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1