Soundcraft spirit folio rac pac - monitor level probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 22:16

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Dag mensen!

Ik heb laatst een tweede hands Soundcraft Spirit Folio Rac Pac gekregen.
Nu heb ik een probleem met het stereo beeld.
Op de group outputs hoor ik een goed stereo beeld, maar op me VU meters en op me monitor (koptelefoon) zie/hoor ik dat rechts een stuk zachter is.

Ik heb 2 pc's eraan hangen en een microfoon.
De pc's op de line (jack) input en de microfoon via de mic (XLR) input.
Ik weet zeker dat het aan het mengpaneel heb want ik heb het op alle ingangen, ook de stereo inputs.
Het schilt zo'n 6DB.
Als ik met het balance ga spelen om het stereobeeld op me koptelefoon en de VU meter goed te krijgen dan hoor ik duidelijk dat op me groep outputs het rechterkanaal te hard is.

Ik heb het menpaneel nog niet open gemaakt want ik ben eerst opzoek naar de schema's maar die kan ik nergens vinden.
De handleiding heb ik al van soundcraft maar daar staat alleen een blokmodel in.

Zijn er mensen die dit probleem kennen, en weten of er mischien stelpotjes in het mengpaneel zitten om het niveau gelijk te krijgen?
Of andere oplossingen?

Bedankt!

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wat geven die VU-meters weer? Waarschijnlijk de koptelefoon/monitor out. Dan lijkt het me dat er iets mis is met alleen die bus. Op mijn Spirit LX7 kan ik op de monitor output verschillende bronnen zetten. Als dat bij jou ook kan, kun je daar ff mee spelen door de groups of de main bus erop te zetten. Als het dan uit balans blijft, zit het inderdaad alleen in de monitor out-bus.

Misschien is het wel in te stellen intern, maar ik denk eerder dat er een opampje ofzo uit ligt dan.

• TrafeX

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Die VU meters geven idd het monitor kanaal aan, en ik kan kiezen voor groups 1-2 en 3-4, 2tk en mix, bij alle zit er een verschil in de niveau's

Kan je mij wat meer vertellen over een "opampje" want dat word ken ik niet :P

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12 18:17

dominic

will code for food

Er staat niet nog per ongeluk een afl/pfl aan? Staan de pan pots van de line kanalen goed?

Download my music on SoundCloud

• TrafeX

TrafeX

Tuned for life!

Topicstarter
Alles heb ik een paar keer nagelopen en alles staat goed

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Een opamp is een versterkerchip waarvan er waarschijnlijk bergen in je mixer zitten. Misschien dat er één van de monitor-bus (de rechterkant dan) kapot is, ik betwijfel of je dat zelf kan vinden of fixen. Je kan hem natuurlijk altijd openschroeven en kijken, kan nooit kwaad.
Pagina: 1