Toon posts:

Welke router ondersteund VPN passthrough naar SBS 2003?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu een Draytek Vigor 2200e in ons netwerk, maar ik kan via deze router geen verbinding maken met de MS SBS 2003 VPN server, ik heb poort 1723 opengezet zoals vereist, maar bij het opzetten blijft de client hangen op "Controleren van Wachtwoord" en na pakweg 1 minuut verschijnt de 721-foutmelding.

Ik heb de hele draytek site al doorgespit en e.e.a geprobeerd, maar denk dat dit gewoon niet fatsoenlijk kan gaan werken (iemand die een soortgelijke setup heeft draaien mag zich altijd melden).

Kortom ik ben dus opzoek naar een nieuwe router die dit wel fatsoenlijk ondersteund;

wie heeft er een sbs 2003 vpn server achter een nat-router hangen en kan mij een router aanbevelen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat doet jouw router denk ook, als je het GRE protocoll ook forward naar je server.
(ps dit had je had ook de search/google mogen gebruiken hoor)

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 24-09-2004 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 24 september 2004 @ 18:36:
Dat doet jouw router denk ook, als je het GRE protocoll ook forward naar je server.
(ps dit had je had ook de search/google mogen gebruiken hoor)
Heb ik gelezen idd, maar volgens draytek gaat het GRE protocol automatisch als je poort 1723 forward, en dat werkt dus niet....

Mocht je een andere manier weten om het GRE te forwarden dan hoor ik het graag natuurlijk

Verwijderd

Jouw 2200E kan dat best hoor kan ik je uit ervaring melden. Je hoeft alleen tcp poort 1723 te forwarden en de VPN server van de Vigor uit te schakeken. Dat eerste had je al gedaan, dus kijk even onder "VPN and Remote Access Setup" -> "Remote Access Control Setup" of daar alles uit staat. Het GRE protocol hoef je inderdaad niet handmatig te forwarden, sterker nog dat kan niet eens.

edit: link even hierheen http://www.draytek.co.uk/support/router_faq.html en kijk onder vraag 7. De Nederlandse draytek site is niet één van de beste wereldwijd. ;)

edit2: Zwelgje heeft ook een goed punt. Als er inderdaad nog een modem/natrouter combinatie voorhangt moet je misschien de vigor als default server/DMZ instellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 11:03 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
voor die 2200 zit nog een DSL modem :? dan is dat je probleem!

de 2200 kan prima vpn passthrough doen naar een sbs2000/2003 vpn server (eigen ervaring) alleen die ellendige speedtouches 510 willen nog wel eens bokken

advies: neem een draytek met modem ingebouwd en je hebt het hele gezeik niet

A wise man's life is based around fuck you

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Misschien is het dan handiger om de Speedtouch 510 als modem in te stellen en de routing functionaliteit uit te schakelen.

Dan werkt het verder prima. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Senser schreef op 25 september 2004 @ 11:24:
Misschien is het dan handiger om de Speedtouch 510 als modem in te stellen en de routing functionaliteit uit te schakelen.

Dan werkt het verder prima. :)
idd, dan zet je de WAN poort van je draytek in als 'default-server' dan werkt het ook

wanpoort krijgt dan 10.0.0.150 en 10.0.0.138 als gateway (internetaccess setup>static ip)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1