[Hardware] Gaat dit lukken?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• ForFox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo ik heb een moederbord gekocht namelijk de

Asus A7V8X-X nu merk ik dat er allemaal wat onduidelijkheden over zijn.
specificaties:
Just the right features and performance
Packed with the industry's leading technologies, the ASUS A7V8X-X delivers excellent performance for Socket A processors. Leveraging the KT400 chipset, the motherboard supports Athlon XP on 333MHz FSB, AGP 8X interface, DDR 400 memory, S/PDIF digital audio for
cost- and value-oriented users.

333MHz FSB Athlon XP CPU Support
AMD's Athlon XP 2700+ and all follow-up CPUs now support 333MHz FSB for increased office productivity and enhanced digital media experience.

DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only)

AGP 8X Technology
AGP8X (AGP 3.0) is the next generation VGA interface specification that enables enhanced graphics performance with high bandwidth speeds up to 2.12GB/s. With a bus of 533MHz, AGP8X is twice as fast as AGP4X.

S/PDIF out port on back I/O
The A7V8X-X provides convenient connectivity to external home theater audio systems via an S/PDIF out interface. Experience 5.1- channel surround sound and enhanced 3D audio while playing your favorite DVDs or games.

ASUS C.O.P. (CPU Overheating Protection)
ASUS C.O.P. is a hardware protection circuit that automatically shuts down the system power before temperatures go high enough to permanently damage your CPU.

C.P.R.(CPU Parameter Recall)
When the system hangs due to overclocking failure, there is no need to open the case to clear CMOS data. Simply power off and restart the system and the BIOS will automatically restore the CPU default setting for each parameter.

CrashFree BIOS
CrashFree BIOS allows users to restore BIOS data from a floppy diskette even when BIOS code and data are corrupted during upgrade or invaded by virus. Unlike other competing vendors products, ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM.
ASUS EZ Flash
With ASUS EZ Flash, you can update BIOS directly from the BIOS setup menu. No more DOS-based flash utility and bootable diskette required.
ASUS MyLogo
ASUS MyLogo personalizes and adds style to your system with customizable boot logos.

Kunnen deze erop naar jullie idee?

2x DDR 512 MB KINGSTON PC 400 € 99.95
200 GB MAXTOR 7200 RPM S-ATA € 139.95

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
ForFox schreef op 24 september 2004 @ 17:03:
2x DDR 512 MB KINGSTON PC 400 € 99.95
"DDR400 (PC3200) Support" die lijkt me duidelijk.
200 GB MAXTOR 7200 RPM S-ATA € 139.95
Uh, ík zie nergens staan dat jouw mobo S-ATA poorten heeft :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ForFox
jah sorry ik wet niet wat het allemaal inhoud hoor , 2x ddr wil dus wel ?

en dan moet ik dus gewoon ide nemen lijkt me.

Verwijderd

Nee, 2x ddr3200 gaat niet werken.
ForFox schreef op 24 september 2004 @ 17:03:
DDR400 (PC3200) Support
DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC3200 Max. to 2 banks only; PC2700 Max. to 4 banks only)
je kunt dus 1 bankje met pc3200 bezetten, of twee bankjes met pc2700. Ik spreek uit ervaring want ik heb zelf ook dit moederbord.

@ Chemical Ali: srry k moest nog ff editten. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 17:14 ]

Verwijderd

FLAK
Door FLAK - Friday 24 September 2004 17:11

Jowel toch??? Waarom zou het niet werken?

• Xander
Ow, ik heb kennelijk je 2x ff gemist...
"PC3200 Max. to 2 banks only"
2 banken is niet hetzelfde als 2 sloten, als het dual-sided mem reepjes zijn gaat het dus niet werken, en ik denk eigenlijk wel dat het dual sided mem reepjes zijn...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit lijkt me toch een vraag die je op de ASUS-site heel erg makkelijk beantwoord ziet. Een regelrechte copy/paste van hun site neerzetten is niet de manier om een topic te openen want GoT is géén helpdesk.

Maar goed, volgens de site is er geen S-ATA ondersteuning dus de HD zal inderdaad IDE moeten zijn.

Verleg het probleem van het geheugen eens naar de leverancier, die kun je dan nl. ook nog eens verantwoordelijk houden voor het geval e.e.a. niet werkt. :)

ARME AOW’er

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

XanderH schreef op 24 september 2004 @ 17:16:
[...]

2 banken is niet hetzelfde als 2 sloten, als het dual-sided mem reepjes zijn gaat het dus niet werken, en ik denk eigenlijk wel dat het dual sided mem reepjes zijn...
wat een onzin, hij kan gewoon 2 banken met pc3200, of meer dan 2 met pc2700 of lager
ckerste weten, ik had hetzelfde met me vorige msi mobo, had ik ook 2 keer 1 gig pc 3200 op.. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Egg op 24-09-2004 17:21 ]

MSI GX660R for the win!

• ForFox
nouja oke bedankt ik ga het wel proberen ,
die ide hd neem ik sowieso dan
en 2x ddr 512.

• Xander
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 17:11:

[...]

je kunt dus 1 bankje met pc3200 bezetten, of twee bankjes met pc2700. Ik spreek uit ervaring want ik heb zelf ook dit moederbord.
Ja... dit dacht ik dus ook...
uberotto2086 schreef op 24 september 2004 @ 17:20:
[...]

wat een onzin, hij kan gewoon 2 banken met pc3200, of meer dan 2 met pc2700 of lager
ckerste weten, ik had hetzelfde met me vorige msi mobo, had ik ook 2 keer 1 gig pc 3200 op.. :/
Hm, en volgens de specs kan hij ook 4 sloten vullen met pc2700 dan? hoe doe je dat met 3 sloten?

naja, ik weet ff niet meer wie er gelijk heeft... laten we ff afwachten om iemand die er verstand van heeft B) 8)7

Verwijderd

Tja, van mij mag je het proberen. ik heb zelf ook dit mobo, en als ik er twee keer pc3200 in duw wil die niet harder lopen dan pc2700 vanwege een beveiliging. je kunt dan wel het aantal mhz verhogen, maar dan ben je gewoon aan het overclocken. Maar probeer het gerust uit, je zult tot dezelfde conclusie komen als ik.

Verwijderd

Gooi er gewoon 2x Pc3200 in, waarom niet? het zal dan misschien wel niet zo hard lopen, maargoed, misschien een ander moederbord? (of zit je vast aan ASUS?) Is PC3200 dan zo erg speciaal? (lekker reclamefolder, je FIPO....("Latest technology" :Y) )

Maar 2*PC2700 is toch dan nog wel sneller dan 1*PC3200? Of bestaat 'bank-interleaving' niet meer? :?

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 05:52

ChangeLife4Ever

owned by above

als je zoiets afvraagt, ga dan naar de website van de fabrikant en kijk of het daar staat dat het kan. kan het niet, okay, je weet genoeg.

die sata-aansluiting moet vermeldt zijn en je kan het ook zien op het moederbord, verdiep je daar maar ff in

voor het geheugen kan je ook zogenaamde geheugen-wizzards doen (ik doe het zelf altijd op www.interngeheugen.com) kijk dan naar welke serienummers daar uit komen en ga zelf eens op zoek

remember your end, someone owns us

• Xander
e.vanbeijnum schreef op 24 september 2004 @ 19:55:
als je zoiets afvraagt, ga dan naar de website van de fabrikant en kijk of het daar staat dat het kan. kan het niet, okay, je weet genoeg.

die sata-aansluiting moet vermeldt zijn en je kan het ook zien op het moederbord, verdiep je daar maar ff in

voor het geheugen kan je ook zogenaamde geheugen-wizzards doen (ik doe het zelf altijd op www.interngeheugen.com) kijk dan naar welke serienummers daar uit komen en ga zelf eens op zoek
Die wizard bevestigd mijn vermoeden dus weer...
Geschikte producten voor de ASUS MOTHERBOARD A7V8X
Standaard Geheugen: 0 MB
Maximum Geheugen: 3 GB
Uitbreiding: 3
Notities: PC3200 1X DS OR 2X SS
dus...
XanderH schreef op 24 september 2004 @ 17:16:
[...]

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 24-09-2004 20:46 ]

Verwijderd

In de handleiding staat 4x (pag. 9, 14, 16, 21) dat je voor PC3200/400DDR/200MHz geheugen maximaal 2 banken mag bezetten en voor PC2700 maximaal 4 banken mag bezetten. In de Asus Faq is weer na te lezen dat een single sided DIMM 1 bank gebruikt en een double sided DIMM 2 banken.

In bovengemelde handleiding staat ook dat je bordje géén S-ATA heeft, waardoor je dus hetzij een P-ATA harddisk zult nodig hebben of een S-ATA controllerkaartje bij de genoemde S-ATA schijf.

Het één en ander is ook na te lezen in PMG FAQ en OM FAQ / Beleid

Kortom, lees handleidingen en gebruik de naslagwerken (fabrikant, Faq etc). Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.