[XP] Map in XP valt niet te verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Probleem: ben met een C++ programma bezig (Borland C++ builder 5) waarin mappen worden aangemaakt, alleen door een fout bijstonde de string uit de mapnaam "C:\ " waardoor het programma de map " " (alleen 1 spatie dus) heeft aangemaakt in "C:\"

Hoe dit gelukt is snap ik niet, want ik zou zeggen dat windows dat blokkeert, of niet?

Wat ik graag zou willen weten is of iemand een goed idee heeft om deze map te verwijderen, zonder de C schijf te hoeven formatteren?

wat heb ik al geprobeert, deels gevonden uit andere topics:
1. schijfcontrole
2. in veilige modus verwijderen
3. in command prompt verwijderen
4. met behulp van Rm.exe ->windows resource toolkit
5. met behulp van bypassing the typical reserve-word checks -> DEL "\\.\C:\ " ->
RD "\\.\C:\ "
6 in windows renamen of andere dingen -> alle meldingen hebben de volgende strekking: "Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen."

Verwijderd

dat hoeft windows niet per sé te blokkeren, sommige programma's mogen dat. als je een zip bestand met een corrupte bestandsnaam uitpakt kan dat ook gewoon, maar je kan hem niet meer verwijderen.

ik denk dat je het eens buiten MS om moet proberen. zomaar wat ideetjes:
-mount die partitie in linux (evt ntfs schrijven, je moet wat) en probeer hem te deleten
-maak een ghost, en zet alles weer terug zonder die ene map
-maak de partitie iets groter of kleiner met PM, dan wordt de indelingstabel ook herschreven
-etc

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

start->uitvoeren->regedit

Zoeken op bestandsnaam en dan deleten maar.

Haalt tie de links uit je register en dan kan je em waarschijnlijk verwijderen en anders opnieuw opstarten.

Self reflection is the school of wisdom

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57

Super_ik

haklust!

verwijder hem ook weer met een programma geschreven in c++

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien met een C++ progje? Vergelijkbaar met hoe je die dir(s) gecreëerd hebt?

Of een nieuwe map creëren bv c:\oops en dan de rare map daar naartoe slepen. Vervolgens c:\oops verwijderen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kan je niet explorer afsluiten en em dan in dos verwijderen, dit werkt bij mij altijd wel goed met sommige films die niet meer weg willen op de normale manier

• rs-music
Vrijbuiter schreef op 24 september 2004 @ 17:05:
Misschien met een C++ progje? Vergelijkbaar met hoe je die dir(s) gecreëerd hebt?

Of een nieuwe map creëren bv c:\oops en dan de rare map daar naartoe slepen. Vervolgens c:\oops verwijderen.
Heb ik geprobeert, mocht niet baten
Super_ik schreef op 24 september 2004 @ 17:05:
verwijder hem ook weer met een programma geschreven in c++
mocht ook niet baten

• rs-music
PilatuS schreef op 24 september 2004 @ 17:06:
kan je niet explorer afsluiten en em dan in dos verwijderen, dit werkt bij mij altijd wel goed met sommige films die niet meer weg willen op de normale manier
Heb ik ook geprobeert, maar volgens mij zit het probleem niet in het feit dat windows de map niet blokkeert wegens het ingebruik zijn, maar wegens het feit dat het een ongeldige map naam is.

Ik kan bijvoorbeeld alleen-lezen ook niet aanzetten. maar ik kan wel weer bestanden aanmaken in de map

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09-2025
PilatuS schreef op 24 september 2004 @ 17:06:
Dit kan je idd proberen, maar je mag dan geen spatie gebruiken om de naam van de folder in te geven, maar via de ascii code Alt+255 werken, dus c:\rd <alt+255>

Op deze manier maakte ik vroeger een onzichtbare map aan in dos :)

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
waarschijnlijk heb je geen ownership op die dir, gewoon ff als administrator inloggen en Take Ownership doen....

• rs-music
Cyrus-The-Virus schreef op 24 september 2004 @ 17:13:
waarschijnlijk heb je geen ownership op die dir, gewoon ff als administrator inloggen en Take Ownership doen....
vraag: als ik geen owner ship had, dan zou ik toch ook geen bestanden in de map kunnen aanmaken, of wel? ik kan wel bestanden aanmaken en weer verwijderen in de map

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een beetje speurwerk leerde me dat de <alt+255> tip best wel eens zou kunnen werken.

Bron: http://www.tweakxp.com/tweak2057.aspx

• rs-music
Alt+255 werkt niet, je kunt dan idd een map aanmaken die er precies hetzelfde uitziet, maar deze valt wel gewoon weer te verwijderen

Ook schijfcontrole werkte niet

Partition magic gevraagd om de partitie heel iets kleiner te maken: resulteert in fout dat de paritie niet goed is

Mappen nu toch weggekregen met de RemoveDir functie in Borland, had ik al eerder geprobeert, maar toen tevergeefs, weet zelf eigenlijk niet wat ik toen niet goed gedaan had.

Ksnap echter nog steeds niet waar nou het probleem ligt, ligt het aan microsoft, of aan de borland library?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb het eens geprobeerd na te spelen (met visual C 6 die op deze pc staat, maar mij lukt het niet.

CreateDirectory("C:\\ ",NULL);
geeft code 5 "acces denied"
CreateDirectory("C:\ ",NULL);
error 183: cannot create file when that file already exists.

op NTFS , windows 2000. (draai op deze pc geen xp)

welke api heb je gebruikt? PRECIES welke string (denk je). ook NTFS? Je hebt hem toch niet met rechten dicht staan? (een bug komt nooit alleen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Wildfire

Joy to the world!

Pas geleden ook zoiets extreem lulligs gehad, maar dan met bestanden. Had in een bepaalde map vijf keer een bestand met dezelfde naam. Niet te verwijderen vanuit Windows.

Het was een FAT32-schijf, dus ik heb van een oud W98SE CDtje opgestart en SCANDISK erop losgelaten -- hetgeen het probleem wist te fixen.

Denk maar niet dat de Windows-versie van SCANDISK het probleem vond... en Norton's Disk Doctor vond wel problemen en wou die via een boot-time scan fixen - maar ja, die boot-time scan vond weer niets...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• rs-music
gewoon CreateDir("C:\\ "); gebruikt in "Borland 5.0 Build(12.34) Update Pack1"
met de volgende includes:

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include <syscomp.h>
#include <Filectrl.hpp>
#include <fstream.h>
#include <stdio.h>
#include "CommandHandle.h"
#include "Main.h"
#include <stdexcept>

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
rs-music schreef op 24 september 2004 @ 17:27:
[...]

vraag: als ik geen owner ship had, dan zou ik toch ook geen bestanden in de map kunnen aanmaken, of wel? ik kan wel bestanden aanmaken en weer verwijderen in de map
hhhmmmzzz, daar heb je gelijk in.

Er zijn pakketjes waarmee je bestanden en mappen direct verwijderd van je systeem, kan even niet op de namen komen. die werken niet met de prullenbak enzo.... (nee niet hetzelfde als SHIFT+DELETE) misschien dat 1 van die pakketjes hem wel kan verwijderen....

misschien weet iemand 1 van deze pakketjes (volgens mij hebben ze ook in meuktracker gestaan)

edit:

net even wat getest in total commander, dir aangemaakt met ALT+255, maakt een dir aan, en in dos kan ik hem ook weer verwijderen. heb je niet 2x ALT+255 ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 27-09-2004 15:16 ]

Pagina: 1