domain?

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 00:03
Stel... ik heb een domein, dit domein wordt onrechtmatig (dus zonder papieren, handtekeningen, etc) door een provider overgeschreven, en daarna wordt het domein volledig op naam van de provider neer gezet...
ik neem aan dat dit terug te claimen valt? en hoe zit het met schadeclaims etc? in welke richting moet je dan zo'n beetje denken?
hoe raden jullie aan, om het aan te pakken?

Verwijderd

Als je dit domein "gekocht" hebt en dus officieel geregistreerd staat, dan kan dat dus niet. Zo niet, dan heb je pech.

• Passenger
stel dat de domeinnaam echt op die naam stond, en dattie ook egt geregistreerd wordt, en TOCH wordtie verhuisd (vervalste vrijwaarding ofzo?)...

iemand ooit soortgelijke zaken gezien?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Bergrijp ik goed dat je bijv. bij namezero een gratis domein hebt. en hiervan een echt domein wilt maken?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Gaat het om een .com/.net/.org of een .nl domein?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Passenger
nee, het gaat hier om een .NL domein!! gekocht en wel, dus geen freehosting of wat dan ook... gwoon een domeinnaam geregd (zonder hostingaccount) en staat nu opeens op een andere nameserver bij een andere provider, en deze provider is nu ook opeens registrar, oftewel, de naam is gejat...

Verwijderd

Melden bij de partij waar jij de naam geregistreerd heb. :9~ Doe dit als eerste.

Maar denk maar niet dat je nu hiermee (via een rechtzaak of zo) rijk van kan worden.
Stel dat een een domeinnaam heb geregistreerd waarvan jij vermoed dat je hieruit later een slaatje zou kunnen slaan (b.v. www.euro.nl), dan kan beslist worden dat jij die naam moet inleveren en dan kost het je nog eens een hoop poen omdat je dan nog eens alle gerechtskosten moet gaan dokken.
Is het b.v. www.janmetdekorteachternaam.nl of iets anders onzinnigs, dan heb je wel een kans van scoren.

Informeer anders eens bij een rechtwinkel of zo (misschien is er op internet zoiets?), daar kan je vaak gratis over allerlei dingen informatie vragen. Die weten de wel's en wee's van dit soort dingen.

• Passenger
Op vrijdag 29 december 2000 22:18 schreef PeepPeep het volgende:
Melden bij de partij waar jij de naam geregistreerd heb. :9~ Doe dit als eerste.

Maar denk maar niet dat je nu hiermee (via een rechtzaak of zo) rijk van kan worden.
Stel dat een een domeinnaam heb geregistreerd waarvan jij vermoed dat je hieruit later een slaatje zou kunnen slaan (b.v. www.euro.nl), dan kan beslist worden dat jij die naam moet inleveren en dan kost het je nog eens een hoop poen omdat je dan nog eens alle gerechtskosten moet gaan dokken.
Is het b.v. www.janmetdekorteachternaam.nl of iets anders onzinnigs, dan heb je wel een kans van scoren.

Informeer anders eens bij een rechtwinkel of zo (misschien is er op internet zoiets?), daar kan je vaak gratis over allerlei dingen informatie vragen. Die weten de wel's en wee's van dit soort dingen.
melden = already done... werd doorverwezen naar SIDN...

de naam: het betrof een afkorting van de naam van het desbetreffende hosting bedrijf... maar... niet de volledige naam! een tijdje trug zag ik iemand domeinnamen registreren met het betreffende domein in zijn email adres, wat helemaal niet eens van hem bleek te zijn...

rechtswinkel.. das misschien wel een goed idee... was ik nog niet opgekomen... zal es ff rondzoeken op internet....

Verwijderd

Hou ons op de hoogte.....
Succes.
:Y)
Pagina: 1