Toon posts:

[Mobo stuk?] PC werkt niet meer. Knipperend lampje

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een probleem met een oude Pentium 2 400 mhz computer.

Het gaat om het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/E34V596GIZJZ/picserver.gif
Dit lampje knippert zo de hele tijd door, om de seconde (zoals de animatie)

Van de een op de andere dag hadden we dit verschijnsel wanneer ik de pc wilde aanzetten. Ik druk de power knop in. De fan blaast even en binnen een seconde gaat hij uit en krijg ik dit knipperende lampje.

Het gekke was dat wanneer ik de stroom er helemaal af haalde en achterop de hoofdschakelaar uit zette.. Vervolgens weer aan deed dat het toen wel werkte.

Maar dat werkt nu ook niet meer.

Iemand enig idee wat dit is? Ik denk dat of me moederbord stuk is of is het wat anders?

Alvast hartstikke bedankt!

Verwijderd

kijk even in je pc of alles goed zit.. ( zeker alle voedingskabels )

is meestal een erge goede oplossing bij die ouwe jetsers

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Ik heb dit probleem ook wel eens gehad.
De ene keer was het opgelost toen ik de 220v kabel er een halve dag uit had liggen, en de andere keer was het opgelost met een Clear CMOS. Dus even de battery los halen of even met je jumpers de zooi clearen :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat btw om een ASUS CUV4x mobo.. ik ga het even proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niet gewerkt :? Kan de batt. er niet uit halen omdat die vast zit met een omgebogen pinnetje ofzo ... maar heb de jumpers wel gechanged en het werkt nog steeds niet. Iemand enig idee? Is mijn mobo/cpu overleden?

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 07:38
Het kan zijn dat je moederbord defect is of dat je voeding het heeft begeven.

Haal eens de spanning er totaal af, plug dan in. Kast open en kijk of er je HDD begint te spinnen. Is dit niet het geval, kijk even of je de voeding kan testen / vervangen. Bij oudere systemen is dit een probleem welke veelal kan voorkomen.

Indien je ook geen beeld krijgt als je het systeem aanzet, kan het ook mogelijk zijn dat je processor het heeft begeven.

KAn veel zijn zoals je ziet, vermoeden is de voeding / proc. Succes!

Verwijderd

Het kan zou ook nog een dode voeding zijn, kan je niet met een andere voeding testen?

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08 13:10
Het lijkt wel alsof dat systeem in slaapstand staat, zo knippert het lampje op m'n pc dan ook..........

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het niet de powerbutton die blijft hangen oid? Check sowieso es of die kabeltjes naar de buttons (power en reset) nog helemaal goed zijn.
En kijk ook even of de cpu fan het nog doet (soms gaat ie dan automatisch uit als beveiliging).

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dat batterijtje word door dat pinnetje gewoon aangedrukt dat zullen alle pc's wel hebben (de mijne tenminste wel)
dus dat kan je er best wel uithalen.
verder denk ik niet dat je batterijtje leeg zal zijn want in dat geval start hij op met standaard bios instellingen wat resulteert in een langezamere computer.

zit net even verder te kijken naar wat postings.
In 9 van de 10 gevallen als de cpu overleden is dan knippert er gewoon niets
Ik heb zelf het vermoeden dat je het eens met een andere voeding moet proberen want dat is naar mijn mening het eerst voor het hand liggende

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
de cd-rom begint iig al wel te spinnen.. ik ga nu de cpu fan checken en de hdd spin...

edit: Cpu fan gaat wel aan.... maar het probleem is dat hij na het indrukken van de knop maar 1 / 0.5 seconde draait.. en vervolgens direct uit gaat.. de hdd heeft volgens mij geen eens tijd om op te starten...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 17:50 ]

• WaMeLiNoS
  • Laatst online: 11-08 07:38
Voeding defect.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
pc gaat in standby, maar geraakt er om een of andere reden niet uit... zoiets misschien?

Verwijderd

zorg dat het niets mechanisch kan zijn.. powerknop die blijft hangen fzo..
verder zou ik ff kijken of je voeding niet vol met stof zit..

gl

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

om te checken of je powerbutton niet blijft hangen kan je heel simpel doen

koppel dat kleine stekkertje van je button op je mobo los en schakel je pc eens een door er kort met de schroevendraaier tegenaan te tikken.
Als hij dan het zelfde doet is in ieder geval de powerbutton uitgesloten :)

computer voor alle werkzaamheden

• h3ll
  • Niet online
The_Stickie schreef op 24 september 2004 @ 18:43:
pc gaat in standby, maar geraakt er om een of andere reden niet uit... zoiets misschien?
Als je toch de stekker eruit haalt en er weer in steekt springt hij toch niet zonder te booten naar standby..

Verwijderd

Lijkt op een voedingsprobleem, probeer de connectors een door te meten of de voltages kloppen. Problemen met overige hardware gaan over het algemeen gepaard met beepcodes.
Je kan ook het moederbord controleren op lekkende condensators.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik zou toch maar eens een nieuw biosbatterijtje erin stoppen. Je pc wil nam. booten maar maakt z'n postcodecheck niet af omdat er te weinig spanning op het biosbatterijtje staat.

Ik heb dit ooit wel eens vaker meegemaakt, en in het begin heb ik me ook rot gezocht naar hoe ik dit op kon lossen......was ook een (oudere) Pentium 2, biosbatterijtje gaf nog maar 1 volt af ofzo ipv de gebruikelijke 3 volt.

Zorg dat de netspanning er ook af is......als je een nieuw batterijtje erin hebt gestopt, probeer dan als eerste even alle standaardwaarden in je bios te laten laden (en opslaan), daarna kun je weer een flink aantal jaren ermee vooruit.
Pagina: 1