[algemeen] disclaimer op site

Pagina: 1
Acties:

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dient deze officieel door een notaris ofzo geschreven te zijn ?

Of mag je zelf ook creatief ( knippen en plakken) zijn en zelf iets samenstellen als disclamier voor je site ?

Het gaat om een beetje uit de hand gelopen hobby site en heb geen zin in achteraf gezeik met bezoekers die een account hebben genomen op de site.

Verwijderd

hoeft natuurlijk niet door een notaris. de preciese regels weet ik niet, maar notarissen zijn over het algemeen nodig bij dingen waar hele grote geldbedragen aan hangen enzo.

ik zou het wel eve na laten kijken voor een jurist, er zijn nogal wat dingen die je er niet in mag zetten enzo.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Als je gewoon zelf een sluitende set regels neerzet en verder refereert aan het feit dat jij als site eigenaar altijd zelf oordeelt in 'grijze' zaken dan denk ik dat je niet per se een notaris hoeft te hebben.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

"Aan het gebruik van deze site kunnen geen rechten ontleend worden - Wij zijn niet aansprakelijk voor materiele of formele schade voortvloeiend uit het gebruik van deze site." lijkt me voor een hobbysite voldoende :)

Een disclaimer/algemene voorwaarden hoeven niet door een notaris opgesteld te worden. Iedereen is vrij zijn eigen voorwaarden op te stellen, mits overeenkomend met de wet (Burgerlijk Wetboek 6, afdeling 3 (artikel 231 - 247)).

PHPBB heeft dacht ik een vrij uitgebreide versie van AV...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

"als de inhoud van deze site u schoffeert kunt u bellen met het riagg 0900-"

:+

[ Voor 12% gewijzigd door XangadiX op 25-09-2004 16:06 ]

Stoer; Marduq

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De meeste disclaimers op internet zijn vaak complete bullshit die A: in strijd is met de wet, of B: vrijwel letterlijk beschrijft wat er al in de wet staat.

Daarnaast gaat niemand hele lappen tekst lezen.

Stel gewoon een paar simpele regels op die makkelijk te begrijpen zijn, scheelt je een hele hoop moeite en is voor je bezoekers ook een stuk duidelijker.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zou het nut niet weten tenzij je site-thema seks tussen dieren en verstandelijk gehandicapten zou zijn ofzo. Of het laten onderkakken van 50 jarige kale mannen met bril door 70 jarige shemail prostituees met meer beharing dan een gemiddelde chimp.

[ Voor 39% gewijzigd door HunterPro op 25-09-2004 16:18 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

HunterPro schreef op 25 september 2004 @ 16:17:
ik zou het nut niet weten tenzij je site-thema seks tussen dieren en verstandelijk gehandicapten zou zijn ofzo. Of het laten onderkakken van 50 jarige kale mannen met bril door 70 jarige shemail prostituees met meer beharing dan een gemiddelde chimp.
Dit is quotevoer :+

@TS: Hoe serieus is de site? Over het algemeen kan je wel toe met wat algemene regeltjes.

[ Voor 16% gewijzigd door AtleX op 25-09-2004 16:28 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Je gebruikt het woord wel compleet verkeerd. Een Disclaimer is niet hetzelfde als een AV hoewel een AV ook disclaimers bevat (dwz. vermeldingen als "Wij zijn niet aansprakelijk voor emotionele schade"). Maar 'disclaimer' is geen gangbaar Nederlands woord (ook al vermeldt Van Dale het) en in een Nederlandse setting zou het dus niet rechtsgeldig zijn.

Verder hebben veel sites tegenwoordig een disclaimer of AV 'omdat het professioneel staat', maar in 99% van de gevallen heb je er niks aan. Een AV is pas handig op het moment dat het de moeite waard is om uit te pluizen wat rechtsgeldig is, cq. dit door een jurist te laten doen.
Je kunt wel zelf wat gaan pennen of jatten van andere sites, maar daarmee is de rechtsgeldigheid nog niet gewaarborgd. Je hebt geen flikker aan AV die niet rechtsgeldig zijn.

Als je die site echt op commerciele basis runt, heeft een AV wel nut. Is het zoiets als een forum of community, dan bestaat er ook niet echt een overeenkomst tussen site-beheerder en bezoeker en heeft de eerste dus ook geen verplichtingen naar zijn bezoekers toe.

[ Voor 9% gewijzigd door Not Pingu op 25-09-2004 17:32 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De site is een database waar mensen het verbruik van hun auto kunnen bijhouden en vergelijken met andere gebruikers. het is geen commerciele site en heb ook niet de behoefte om gegevens te verkopen of dergelijke...

Ik heb dit voor mezelf altijd in excel gedaan. Om wat ervaring op te doen met asp en databases heb ik om dit idee een site geschreven .... praktijk is de beste manier om te leren he....

Op de site is emailadres en autotype eigenlijk de enige verplichte dingen die ingevuld dienen te worden.

Ik heb gewoon geen zin in gezeik achteraf om wat voor reden dan ook.
Pagina: 1