Toon posts:

[PC] Spontane Resets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even beginnen bij het begin.. :)

had een oude pc:

AMD XP 1600+
768mb SD ram 133mhz OEM Geheugen
geforce2 gts pro
standaard voeding etc.

hierbij had ik af en toe al last van spontane resets, toen dacht ik hm, zal wel aan de voeding liggen, boeie, ik koop toch een nieuwe pc en trek ik de helft van de hardware eruit. :)

maargoed,
nu dus nieuwe pc

Antec 430watt
MSI K8T neo fis2r
AMD Athlon 64 3000+
Club3d Radeon X800 Pro 256mb
2x 512mb DDR pc3200 400mhz Dane-Elec geheugen.

het enige wat ik nog van mijn oude pc in de nieuwe heb gezet is:

1x Maxtor 60gb
1x Maxtor 120gb
en
1x DVD Fikker..

nog steeds spontane resets :'( Toen dacht ik, nou, zal wel aan de voedingskabel liggen, maar daar lag het dus ook niet aan, want nadat ik deze vervangen had had ik er nog steeds last van. ander stopcontact boeit ook niet.

waar ik dus aan zit te denken is dat 1 van de harde schijven brak is, kan dit de oorzaak zijn van de spontane resets? Hoe kan ik dit testen en hoe los ik het op?

Alvast bedankt.

ps.
Dit alles loopt op winxp pro sp2

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Je weet heel erg zeker dat het hardwarematig is??

Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

[ Voor 23% gewijzigd door Xander op 24-09-2004 16:26 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Virusscan uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Denk niet dat dat het is aangezien het echt een reset is, niet van Windows wordt nu afgesloten blabla,
maar hij stond idd nog aangevinkt, nu uitgevinkt maar we zullen zien
Ja, ook, maar dat heeft niet echt veel nut gehad omdat er een frisse installatie van WinXP Pro SP2 op die 60gb staat.

Die 120gb gebruik ik altijd als dataschijf.. misschien die een x formatteren?

• Xander
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:33:
[...]

Denk niet dat dat het is aangezien het echt een reset is, niet van Windows wordt nu afgesloten blabla,
Dat kan kloppen ja, windows reboot standaard i.p.v. een BSOD, na een BSOD kan hij ook niet meer echt "windos word nu afgesloten blablabla" zeggen ;)

Denk toch dat het dit is eerlijk gezegd... Voeding lijkt me voldoende, maar controleer voor de zekerheid de voltagelijnen eens? Voor een langere periode dan...

Reboot je PC altijd bij een bepaalde handeling? Bijvoorbeeld als je een veeleisende game aan het spelen bent?

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 24 september 2004 @ 16:46:
[...]

Dat kan kloppen ja, windows reboot standaard i.p.v. een BSOD, na een BSOD kan hij ook niet meer echt "windos word nu afgesloten blablabla" zeggen ;)

Denk toch dat het dit is eerlijk gezegd... Voeding lijkt me voldoende, maar controleer voor de zekerheid de voltagelijnen eens? Voor een langere periode dan...

Reboot je PC altijd bij een bepaalde handeling? Bijvoorbeeld als je een veeleisende game aan het spelen bent?
nee is gewoon echt willekeurig, ook al ben ik rustig winamp aan het luisteren en aan het gotten, of ik ben doom 3 aan het doen.. boeit niet

voltage lijnen zal ik morgen eens checken, moet nu werken, waarmee kan ik dat het beste doen?

edit:
nog ff voor de duidelijkheid, ik krijg dus geen blauw scherm..
hij doet gewoon precies het zelfde als wanneer je de reset knop indrukt;)

edit2:
voltage lijnen lijken me trouwens ook sterk aangezien ik het ook bij mijn oude pc had ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 16:55 ]

• Xander
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 16:53:
nog ff voor de duidelijkheid, ik krijg dus geen blauw scherm..
Misschien wel als je "De computer automatisch opnieuw opstarten" aangevinkt hebt ;)
hij doet gewoon precies het zelfde als wanneer je de reset knop indrukt;)
En.. dat krijg je dus ook als je dat niet aangevinkt hebt en hij zou een BSOD geven.
edit2:
voltage lijnen lijken me trouwens ook sterk aangezien ik het ook bij mijn oude pc had ;)
Het lijkt me sowieso sterk dat je met jouw voeding problemen hebt met die hardware eigenlijk...

Verwijderd

Topicstarter
ok hier een update
heb net dus een bsod gehad, nadat ik die zooi in dat Computer Opnieuw Opstarten had uitgevinkt..

Afbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/misc/IMG_0053_tn.gif

Dit wijst er dus op dat mijn geheugen brak is..
beetje wazig aangezien het ook op mijn oude bak gebeurde met ander geheugen..
maargoed, zou toeval kunnen zijn

even memtest runnen.. keep you posted.

Verwijderd

Topicstarter
oke, hij is dus de hele nacht bezig geweest, en heeft best wel vaak de tests gedaan.
ik heb het volgende programma gebruikt: Memtest86+ V1.26 (http://www.memtest.org/#downiso)

deze gaf het volgende aan:
Afbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/misc/memtest2.gif
voor de mensen met de goede ogen dus, voor de mensen met de slechte ogen heb ik hier een pic gemaakt waarbij er een stuk of 6 plaatjes aan elkaar zijn geplakt, ziet er brak uit maar wel duidelijker ;) *click*

toen ben ik eens gaan kijken in dat programma en het bleek dus dat hij aangaf dat in test 5 de errors kwamen:
Afbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/misc/memtest3.gif

toen ging ik w8n op test 5, en test 5 was:

Afbeeldingslocatie: http://blurpje.webservicez.nl/pics/misc/memtest4.gif

kan iemand mij vertellen wat er nou precies brak is? ik denk gewoon het geheugen dus, maar welk reepje van de 2?

edit:

ok memtest.org geeft dus aan:
Test 5 [Block move, 64 moves, cached]

This test stresses memory by using block move (movsl) instructions and is based on Robert Redelmeier's burnBX test. Memory is initialized with shifting patterns that are inverted every 8 bytes. Then 4mb blocks of memory are moved around using the movsl instruction. After the moves are completed the data patterns are checked. Because the data is checked only after the memory moves are completed it is not possible to know where the error occurred. The addresses reported are only for where the bad pattern was found. Since the moves are constrained to a 8mb segment of memory the failing address will always be less than 8mb away from the reported address. Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns.
hier wordt ik ook niet echt wijzer uit, help! :D

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 12:26 ]

Verwijderd

voordat je al-haren-uit-het-hoofd-trekkend naar de pcboer loopt voor nieuw geheugen, kijk es of er updates voor je bios zijn... ik kreeg ook van die vage pagefault errors, en na een bios upgrade ging alles weer vlotjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 21:22:
voordat je al-haren-uit-het-hoofd-trekkend naar de pcboer loopt voor nieuw geheugen, kijk es of er updates voor je bios zijn... ik kreeg ook van die vage pagefault errors, en na een bios upgrade ging alles weer vlotjes
heb nieuw geheugen gekregen en nergens meer last van nu :)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Je hebt beide reepjes toch niet vervangen hoop ik? Dmv eentje er uit te halen en de test te herhalen had je vrij makkelijk kunnen zien waar de fout lag...
Pagina: 1